23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fra minus til plus i Reitan

´REMA 1000's transportselskab Reitan Distribution er lykkedes med sin "turn around". Fra minus 100 millioner kroner til plus 16 millioner kroner.

Siden EDEKA Danmark A/S blev til Reitan Distribution A/S har selskabet knoklet hårdt for at vende minus til plus. Nu er missionen lykkedes. Selskabets resultat lyder på 16,4 millioner kroner i 2011. En forenkling og fokusering af forretningen angives som forklaringen.

REMA 1000 overtog i 2008 et stærkt tabsgivende EDEKA Danmark, som i 2007 havde et negativt resultat på 100 millioner kroner. Siden er selskabet blevet stabiliseret. I 2010 lød minusset "blot" på 12,1 millioner kroner.

Nu er selskabet lykkedes med sin "turn around". Reitan Distribution er for første gang i plus. 16,4 millioner kroner lyder resultatet på i 2011.

Fire faktorer

- Det har taget nogle år og kostet en del kræfter at få et positivt resultat i Reitan Distribution, fortæller adm. direktør Henrik Burkal.

Blandt de faktorer, som er ført til de sotre tal på bundlinien fremhæver direktøren følgende fire:

* Forenkling af virksomheden.

* Fokusering.

* Tæt samarbejde med virksomhedens partnere.

* Stor indsats fra medarbejderne.

Vil være mest effektiv

- Vi arbejder fokuseret på at blive det mest enkle og effektive indkøbs- og distributionsselskab i Danmark, så vi kan sælge dagligvarerne billigt i REMA 1000, fortsætter Henrik Burkal.

- Vores konkurrencekraft skal også komme vores samarbejdspartnere Løvbjerg, Q8, Statoil og 7-Eleven til gode.

- Fokus i alle led i organisationen er at finde de varer, som forbrugerne ønsker og få dem ud i butikkerne med de lavest mulige omkostninger – alt dette i et tæt samarbejde med vores partnere.

Fortsætter samarbejdet

Kort før nytår kunne Reitan Distribution meddele, at både Løvbjerg og Q8 havde forlænget samarbejdet:

- For os er det et konkret udtryk for, at vores partnere finder denne tænkning og tilgang attraktiv.

- Bekræftelsen af samarbejdet med disse partnere, den gode salgsudvikling i REMA 1000 og åbningen af yderligere 15-20 REMA 1000 butikker i 2012 betyder kontinuitet og en fortsat positiv udvikling for selskabet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097|instance-web01