23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere grønne til Fredsø

Fredsø Vognmandsforretning får de sidste seks kroghejsbiler.

Fredsø Vognmandsforretning får nu leveret de sidste seks lastbiler med kroghejs i en ordre på 11 kroghejsbiler. Der er tale om et XR20-kroghejs fra SAWO. Det er et lavtbygget hejs med fuldsekvensstyring, hvor hele arbejdsgangen foretages med et enkelt håndtag.

- I stedet for at man skal have fat i to håndtag, tager man fat i ét håndtag, der løfter containeren, så den kører bagud på rullerne. Når den så er løftet helt bagud, går armen automatisk bagud, så den afsætter containeren på jorden. Det foregår i én arbejdsgang, forklarer John fra SAWO i Nørresundby.

Lavtbygget hejs

- Efterhånden får de fleste vognmænd sat lavtbyggede hejs på, forklarer han.

- Som standard har hejset en byggehøjde fra chassiset til rullen på mellem 270 og 305 mm. På de lavtbyggede hejs er højden på 195 mm.

- Fordelen ved at kroghejset ligger så lavt er, at tyngdepunktet på bilen ligger lavt, og at man derfor kan have højere læs på.

Den sidste levering af kroghejsbiler består af seks Scania’er. De første fem var Volvo’er.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|