Børn fik værdifuld viden om trafiksikkerhed
Danmarks største trafiksikkerhedskampagne, "Trafiksikkerhed i Øjenhøjde", havde besøg af cirka 400 børn i forbindelse med den årlige Falck-dag på Egeskov Slot.
Indsatsen blev belønnet med et diplom, trafiksikkerhedsvest, reflekser, brochuren "Følg op på gode trafikvaner" og forhåbentlig en lidt bedre forståelse for, hvordan man bliver mere trafiksikker i mødet med store lastvogne i trafikken.
Det er 9. år, at DTL og partnere (Fagforbundet 3F, Danske Fragtmænd, Volvo Lastvogne, OK, Bridgestone og Børneulykkesfonden) kører kampagnen, som blandt andet besøger danske folkeskoler.
Knap 70.000 børn har allerede modtaget undervisningen, og transporterhvervet og de involverede partnere håber med kampagnen at være med til at etablere en bedre og mere hensigtsmæssig trafikadfærd og dermed reducere antallet af ulykker, hvor lastbiler er involveret.
Billedtekst:
Egeskov 2
Barnet undervises i udsynet gennem spejlene på lastbilen og forældrene fulgte opmærksomt med, da kampagnen Trafiksikkerhed i Øjenhøjde besøgte Egeskov Slot i weekenden.
Egeskov
I perioder opstod der kø, når børnene skulle op at sidde på chaufførens plads for at besvare trafikspørgsmål, da kampagnen Trafiksikkerhed i Øjenhøjde besøgte Egeskov Slot i weekenden. Næsten 400 børn blev lidt klogere på, hvad de især skal tage sig i agt for, når de møder lastbiler i trafikken.