23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

VBG lægger ny strategi

Et udvidet produktprogram og EU-krav om harmonisering af lastvognsopbygninger skal skabe nye aktiviteter for en af transportbranchens store leverandører, VBG.

Ifølge direktør Per Mikkelsen fra VBG i Danmark kan de nye EU-initiativer skabe behov for ekstra rådgivning til transportbranchen.

- Mange EU-lande er allerede begyndt at implementere de nye harmoniseringsregler. Derfor satser vi satser en mere udadvendt strategi i Danmark. Vores direkte kundekontakt skal vægtes højere, siger han.

- Vognmænd og transportfirmaer skal være opmærksomme på, hvilke retningslinjer der skal overholdes ved opbygning, hvis en lastvogn senere problemfrit skal kunne eksporteres til andre EU-lande. Det skal vi sørge for at rådgive om.

Nye sortiment

VBG har også styrket sit produktprogram, som er blevet mere omfattende og avanceret end hidtil.

- Sortimentet er netop blevet udvidet med de to nye varemærker inden for forskydelige tag til forvogne og påhængskøretøjer - Edscha og Sesam.

- Dertil kommer, at vi er tæt på at være klar med næste generation af vores MFC-koblinger, som muliggør tilkobling af påhængsvogne, uden at chaufføren forlader lastbilens førerhus.

- Den store nyhed er, at man - udover el og luft - nu også kan tilslutte hydraulik i samme arbejdsgang.

- Lige nu er vi ved at gennemføre den afsluttende feltprøvning af produktet.

Organisationen styrkes

Per Mikkelsen vurderer, at de nye opgaver vil kræve en styrket organisation.

- Vi skal, både i vores nuværende kultur og gennem kommende nyansættelser, yderligere forankre værdier som proaktivitet, optimisme og empati, så vi sætter kunderne i centrum og giver dem markedets bedste service og support, siger Per Mikkelsen, der igennem nogen tid har bearbejdet virksomhedens rolle som rendyrket afsætnings-, og kundeserviceorganisation.

- I 2010 vil vi arbejde videre med at frigøre tid til kunderettede aktiviteter, slutter han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|