23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Panalpina lancerer to nye søfragt-tjenester

Panalpina tilbyder nu to nye LCL-tjenesteydelser til sine søfragtkunder. Det er dør-til-dør forbindelser mellem Belgien og USA samt mellem Kina og Polen.

Den nye service går mellem Antwerpen og Houston. Den supplerer Panalpinas eksisterende LCL-søfragt mellem Europa og den Mexicanske Golf. Der er ugentlige garanterede sejladser baseret på Panalpinas langtidspartner NYK Line. Overførsler fra Benelux, Frankrig og Schweiz bliver konsolideret i Panalpinas hub i Antwerpen og går til Houston, Dallas, El Paso, Laredo, McAllen, New Orleans og Tulsa i det sydlige USA. Desuden giver det en værdifuld netværksforbindelse for grænseoverskridende overførsler i Mexico.

Transittid fra havn til havn er 18 dage.

Fra Ningbotil Wroclaw

Også baseret på NYK Line har Panalpina indført sin anden garanterede LCL-service på Fjernøsten. Den forbinder Ningbo i Kina med Wroclaw i Polen. Direkte transittid er 26 dage.

Med denne nye service styrker Panalpina sit LCL ocean-program, der forbinder det centrale Kina med Polen. Den omfatter en allerede eksisterende direkte LCL-service fra Shanghai til Wroclaw.

Yderligere tjenester fra Asien-Pacific til Wroclaw er i øjeblikket ved at blive revideret som følge af forventninger om en betydelig vækst i Polen, især inden for hi-tech industrien.

Stigende efterspørgsel

I modsætning til den generelle udvikling på markedet, fortsatte efterspørgslen efter LCL-søfragt med at vokse i hele 2009. LCL er forsendelser, der fylder mindre end en hel container – Less that Container Load.

- Frekvens og størrelse af forsendelserne varierer meget. Derfor kan mange forsendelser ikke berettige brugen af en FCL-forsendelse (Full Container Load), forklarer Peter Herling, der er chef for Panalpina's Ocean LCL-division.

- I en sådan markedssituation er det vigtigt for kunderne, at deres varer bliver leveret som en dør-til-dør LCL-forsendelse og bliver håndteret af så få aktører som muligt. Til gengæld spiller det ikke så stor rolle for kunden, om operatøren er en vognmandsvirksomhed, en lager-operatør, en agent eller et rederi. Det vigtige er leveringssikkerheden, og at forsendelsen kan blive foretaget dør-til-dør.

- Netop det kan vi i Panalpina klare. Det er vores store styrke, siger Peter Herling.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web01