23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Markedsføring med mennesker

Fremtidens virksomheder skal arbejde både for samfundet og for profitten, hvis de vil overleve. Sådan lyder budskabet i en ny bog.
Kan virksomheder både arbejde for samfundet og for profitten? Det mener marketingguru’en Philip Kotler.

I sin nye bog - Marketing 3.0 - skriver han, at virksomhederne er nødt til at forene de to mål, hvis de skal overleve i en tid, hvor verden står over for store udfordringer samtidig med at sociale medier som Facebook giver kunderne større magt.

Tidens forbrugere efterspørger ikke kun et godt produkt. De vil også have ansvarlige virksomheder, der tager verdens problemer alvorligt.

Virksomhederne skal imødekomme og afspejle forbrugernes dybereliggende værdier og behov for fællesskab, idealisme og kreativitet.

Philip Kotler lancerer en ny retning inden for markedsføring med mennesket i centrum. Marketing 3.0 kalder han den.

Marketing 1.0 er fra den industrielle tidsalder, hvor det blot gjaldt om at sælge fabrikkens produkter.

Marketing 2.0 er opstået i informationsalderen, hvor forbrugerne er velinformerede og nemt kan sammenligne forskellige tilsvarende produkttilbud.

Marketing 3.0 tilhører den værdistyrede epoke. I stedet for at behandle folk som forbrugere, skal man kommunikere med dem som hele mennesker med tanker, hjerte og ånd.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141