23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vi når det ikke

Senest den 1. juli 2010 skal Euro 3-lastbilerne have partikelfiltre for at køre i miljøzonerne. Der er ikke partikelfiltre nok på markedet, og vognmændene er alt for sent ude, mener DTL.
Derfor bliver branchen ikke klar til den 1. juli 2010, når miljøzonerne strammes.

- Miljøzoner er en kæmpeudfordring for transporterhvervet, siger DTLs cheføkonom Ove Holm.

- Man må huske på, at der er krise, og vognmændene har været meget hårdt presset økonomisk. Derfor har de været tilbageholdende med at investere i partikelfiltre til biler, som måske ikke kommer ud at køre.

Det giver bagslag nu, hvor hjulene er ved at komme i gang igen. DTL forhandler netop nu med Miljøstyrelsen og Rigspolitiet.

- Det kommer ikke på tale at udskyde stramningerne; men vi kan måske forhandle os frem til en mild overgangsordning, siger Ove Holm.

Læs hele historien

Læs mere i Transportmagasinet, som er på gaden i dag den 21. juni 2010.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Har du ikke avisen, kan du ringe til os på telefon 70.11.51.01 - eller du kan downloade avisen elektronisk her på´hjemmesiden. For abonnenter er det gratis. Andre må betale 39 kroner for at få adgang til den elektroniske avis.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.082