23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lettere til Vestafrika

I slutningen af oktober vil det italienske Grimaldi Line forbedre sin service mellem Middelhavet og Vestafrika.
Der er tale om en ny 18-dages service, der forbinder Salerno, Genova, Marseille og Valencia i Middelhavet med Dakar, Lomé, Cotonou, Lagos, Luanda, Pointe Noire, Douala, Abidjan, Tema, Takoradi, Banjul, Monrovia, Libreville, Boma, Conakry & Freetown i Vestafrika.

Forbindelser til det øvrige Grimaldi-netværk kan ske via Salerno, Valencia eller Dakar. Det gælder for eksempel SAM-servicen til Sydamerika, som for tiden oplever stor vækst.

Alle fragttyper accepteres på de nye forbindelser: containere, projekt last og ro/ro, herunder biler og varevogne.

Slipper for Antwerpen

- Der er tale om en væsentlig bedre service fra Middelhavet til Vestafrika/Sydamerika, fortæller Simon Helsing fra Niels Winther & Co., der er Grimaldis agent i Esbjerg.

- Hidtil har godset skullet via Antwerpen. Det gjaldt for eksempel også, hvis vi for eksempel havde gods fra Izmir i Tyrkiet til Vestafrika. Det kan nu klares ved en omladning i Middelhavet - og dermed spares godset for en lang sejltur.

- En anden væsentlig fordel er, at vi nu kan sende tomme containere fra Vestafrika til Middelhavet mod hidtil til Antwerpen eller Hamburg

- Det har betydning for en masse italiensk gods, der skal til Danmark. Her har vi i nogle gange oplevet mangel på tomt udstyr.. Det vil vi langt bedre kunne undgå nu, siger Simon Helsing.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094