23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Titan har filteret

Partikelfiltre fra Pirelli tilfører varme for at opnå effektiv sod- afbrænding.

1. juli skal lastbiler og busser med Euro 3-motorer have monteret partikelfilter for at måtte køre i byer med miljøzoner.

Bykørsel stiller specielle krav til partikelfiltre. Der køres langsomt, og meget at tiden kører motoren i tomgang. Derfor får man ikke temperaturer, som er høje nok til at kunne afbrænde soden fra motoren.

Til det formål har Pirelli Eco Technology, der herhjemme forhandles af Titan Lastvogne, udviklet en effektiv teknisk løsning, som tilfører varme, for at opnå en effektiv sodafbrænding.

I samarbejde med producenter af lastbiler og større flådeejere i Europa, har Pirelli udviklet deres "Aided Regeneration - Feelpure AR". Systemet kan fungere ved driftstemperaturer helt ned til ca. 180 grader, hvor normal afbrænding af sodpartikler sker ved 300 grader.

Pirelli har opnået store markedsandele i Europa indenfor busser, skraldebiler, komprimatorer, fejemaskiner, lift- og kranbiler og tillige mindre køretøjer (kassevogne, minibusser, og lignende), som især bruges til bykørsel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.103|instance-web01