23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fem el-biler fra Ford inden 2014

På den internationale biludstilling i Geneve bekræftede Ford, at de udvider deres plan for el-biler i Europa. Allerede i 2011 kommer den første elektriske varebil.

Ford Motor Company VIL være førende på markedet for el-biler i Europa. Derfor har selskabet opgraderet sine planer og lancere fem elektriske biler og hybridmodeller inden udgangen af 2013. Bilerne vil være i C og C/D samt varevogns-segmentet





På pressekonferencen på den internationale biludstilling i Geneve blev det offentliggjort, at Ford lancerer to batteridrevne NUL-emissions modeller. Det drejer sig om:





* varebilen Transit Connect Electric, der introduceres i 2011.





* Ford Focus Electric, der kommer i 2012.





Tre andre modeller bliver introduceret i 2013. Der er tale om:





* to benzin hybrid-elektriske biler og





* en "plug-in" hybridbil.





Alle skal kunne vælge



Fords globale elektrificerings-strategi vil tilbyde en bred vifte af elektriske modeller for at give kunder rundt om i verden mulighed for at vælge en bil med forbedret brændstoføkonomi og en optimal CO2-emission.





- Vi kan se at én specifik teknologi ikke nødvendigvis er tilfredsstillende for alle kunder, siger Derrick Kuzak, Fords leder for global produktudvikling,





- Derfor omfatter vores strategi både hybridbiler, plug-in hybridmodeller og batteridrevne elektriske bilmodeller. Så kan vi forhåbentlig dække kundernes forskellige behov bedst muligt.





Øget interesse for el



John Fleming, Bestyrelsesformand og adm. direktør for Ford i Europa, fastslår at der er en øget interesse for elektriske biler i Europa.





- Vi imødekommer interessen ved at lancerer elektriske biler sideløbende med vores nyeste og brændstofbesparende benzin- og dieselmotorer, siger han.





- Vores kunder behøver ikke vente længe, før de kan vælge ud fra et bredt program af elektriske alternativer, siger John Fleming.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096