Siden lanceringen af EfficientLine-konceptet i 2010 har mere end 27.000 kunder i Europa købt en af disse brændstofbesparende modeller.
Nu er arvtageren, MAN TGX EfficientLine 2, klar til at tage over. Brændstofforbruget er nu endnu mindre i forhold til forgængeren, helt præcist 6,57 procent mindre. Det viser de målinger, som er foretaget af det tyske testinstitut, TÜV.
- EfficientLine-konceptet er blevet videreudviklet, fortæller MANs pressechef Claus Lindholm.
- Alle de elektroniske systemer, der er med til at reducere brændstofforbruget, er nu standard på TGX EfficientLine 2.
Blandt nyskabelserne er:
* Den nye EfficientCruise fartpilot giver en brændstofbesparelse på op til seks procent ved optimal udnyttelse af rulle-energi, ved kørsel på bakker og hældninger.
* Drivlinien i TGX EfficientLine 2 er baseret på den opdaterede D26 motor med "TopTorque" og dermed ideel til brændstoføkonomisk kørsel ved særligt lave hastigheder.
* Konsekvent reduktion af luft- og rullemodstanden
* Aerodynamiske chassis.
* Dæk med lav rullemodstand er standard.
* Air Pressure Management er standard. Her aktiveres kompressoren kun, når der anvendes trykluft fremfor at køre permanent.