23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

MAN’s nye sparemodel klar til levering

EfficientLine 2 tilbyder endnu større brændstofbesparelser end sin forgænger. Konceptet kan fås til flere MAN-modeller.

Siden lanceringen af EfficientLine-konceptet i 2010 har mere end 27.000 kunder i Europa købt en af disse brændstofbesparende modeller.

Nu er arvtageren, MAN TGX EfficientLine 2, klar til at tage over. Brændstofforbruget er nu endnu mindre i forhold til forgængeren, helt præcist 6,57 procent mindre. Det viser de målinger, som er foretaget af det tyske testinstitut, TÜV.

- EfficientLine-konceptet er blevet videreudviklet, fortæller MAN’s pressechef Claus Lindholm.

- Alle de elektroniske systemer, der er med til at reducere brændstofforbruget, er nu standard på TGX EfficientLine 2.

Tekniske nyskabelser

Blandt nyskabelserne er:

* Den nye EfficientCruise fartpilot giver en brændstofbesparelse på op til seks procent ved optimal udnyttelse af rulle-energi, ved kørsel på bakker og hældninger.

* Drivlinien i TGX EfficientLine 2 er baseret på den opdaterede D26 motor med "TopTorque" og dermed ideel til brændstoføkonomisk kørsel ved særligt lave hastigheder.

* Konsekvent reduktion af luft- og rullemodstanden

* Aerodynamiske chassis.

* Dæk med lav rullemodstand er standard.

* Air Pressure Management er standard. Her aktiveres kompressoren kun, når der anvendes trykluft fremfor at køre permanent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02