23948sdkhjf

Volvo blev Nordens største lastbilmærke i 2014

Volvo Trucks blev sidste års det største lastbilmærke i Norden, når man måler salget af lastbiler over 16 ton.
Volvo fik en markedsandel på 39,8 procent.

Ud af i alt 13.984 solgte biler over 16 tons i de nordiske lande var 5.569 af mærket Volvo. Nye lastbilmodeller samt innovationer, der blev markedsført på en helt ny måde, gav løftet.

- Jeg er utrolig tilfreds med resultatet, som jeg tror, har adskillige årsager, siger Hans Börjesson, som er Volvos salgsansvarlig for det nordiske marked.

- For det første har vi et utrolig stærkt forhandlernet. Her er der gjort et godt stykke arbejde på alle markeder. For det andet er der blevet taget rigtig godt imod vores nye produktfamilie i hele Norden. Vi kan i dag tilbyde en lastbilmodel til alle typer af transportopgaver. Det gør, at vi er et godt alternativ for en stor del af markedet.

Volvo har introduceret flere højt profilerede nyheder, der står alene i lastbilbranchen. Eksempler på dette er den første gearkasse med dobbeltkobling til tunge lastvogne, I-Shift Dual Clutch, og Volvo Dynamisk Styring.

I september introduceredes kollisionsadvarsel med nødbremse som standard uden merpris i de 2- og 3-akslede Volvo FH-lastbiler. Systemet er et avanceret nødbremsesystem, som også indeholder tidlig kollisionsadvarsel. I Danmark og det øvrige Europa bliver nødbremsesystemet lovpligtigt i nye køretøjer fra november 2015.

Film på You Tube

Ud over annoncer i fagbladene er en stor del af markedsføringen sket ved hjælp af film på You Tube. Især filmen The Epic Split skiller sig ud. Her går Jean-Claude Van Damme i split i mellem to Volvoer.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078