23948sdkhjf

DSV tilbage i Nordjylland

| Af Kamilla B. Hansen | Tip redaktionen om en historie

Flere kunder valgte ny samarbejdspartner, da DSV Air & Sea lukkede sit nordjyske kontor i 2009. Nu skal tabt land generobres.

DSV Air & Sea har tidligere haft fysisk adresse i det nordjyske, men i oktober 2009 valgte divisionen at centralisere sine enheder til Horsens og lukkede derfor ned i Aalborg. Det betød et kontant farvel og tak fra flere nordjyske kunder, for hvem den lokale placering var afgørende. Nu er DSV tilbage med en klar målsætning om vækst.

- I 2013 søsatte vi en ny strategi for hele DSV Air & Sea, vi ville hæve omsætningen. Derfor valgte vi som noget af det første at komme tilbage til Nordjylland, fortæller Henrik Nielsen, adm. direktør i DSV Air & Sea.

Fredag den 16. marts holdt DSV åbningsreception i de nye lokaler, og Henrik Nielsen havde derfor lagt vejen forbi Aalborg.

Mange positive tilkendegivelser
Lejeaftalen på Troensevej 16 i Aalborg Øst blev skrevet under i august måned sidste år og allerede den 3. november kunne DSV Air & Sea slå dørene op til sit nye kontor. Og indtil videre går alt efter planen.

Læs også: DSV opjusterer forventningerne

- Vi har allerede fået mange positive tilkendegivelser fra tidligere kunder, som gerne vil bruge os igen, så det er dejligt. Men der ligger masser af arbejde og venter. Det er spændende, siger Morten Andersen, branch manager i den nye Aalborg-afdeling.

Morten Andersen har sat holdet til det nye DSV Air & Sea, og det var ikke svært. Han var nemlig selv en del af den tidligere Aalborg-afdeling og to af kontorkollegaerne kender han fra dengang. Der er nu i alt fire ansatte på det fysiske kontor og derudover to sælgere.

Vi vil det hele
Fra Aalborg-kontoret afvikler DSV Air & Sea selv alle sendinger fra nordjyske kunder, der dækker et bredt branchespekter.

Læs også: DSV hjælper Boeing i Danmark

- Vi sender alt fra tøj til tungere industrigods, vi kan og vil gerne begge dele, understreger Morten Andersen.

Han lægger ikke skjul på, at det nu er ambitionen at bide sig godt fast i markedet og vokse yderligere.

- Som du kan se, er der plads til 10 personer her på kontoret, så vi har en klar ambition om at udvikle os, smiler han og smider en bemærkning om, at DSV Roads også har et godt øje til Nordjylland.

Henrik Nielsen forklarer, at DSV generelt ser størst vækstpotentiale på sø- og luftfragt, aktiviteterne her er cirka 50 procent større end de øvrige divisioner. Det hænger sammen med, at DSV Roads primært opererer i Europa, mens aktiviteterne i Air & Sea spreder sig globalt.
Mere om: DSV Air & Sea
Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Ny generation i front for Jørgen Jensen Distribution: - Der skal ikke nye boller på suppen

Polsk chauffør dømt og udvist 25 timer efter anholdelse

Branchen står klar: - Nu kan det bare blive studentertid

Fynsk transportfirma leverer nyt millionoverskud

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nyhedsbrev

9.160 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Farverig vognmand fordobler indtjeningen

Online Avis Arkiv

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Grønt lys til studenterkørsel

Nu er PEMA blevet TIP

Arbejdsulykker: Her er de 10 farligste brancher

Thygesen Transport lukkede kranafdeling: - Nu skal vi finde vores leje

Trods tilskud på 45 millioner: Postnord Logistics går igen i rødt

Ditte giver mange lastbiler den sidste finish inden levering

Fornyelser på HMF’s populæreste kran

Vognfabrik med flotte kornopbygninger: Forskellen ligger i detaljen

Svenske problemer rammer Skanol på bundlinjen

Nye leveringer

Østjysk vognmand vokser med travl byggebranche

Dekra sætter skub i antallet af faglærte chauffører

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

HC Container præsterer største overskud i otte år

DFDS indfører nye tiltag forud for genåbning af Oslo-ruten

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

Fremtidens surringsbånd er her

OK's første vaskehal for lastbiler

Østjysk vognmand holder kursen

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Dansk containerskib er blevet ramt af coronavirus

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Få et tilbud på en ny ABUS Traverskran! - Fyns Kran Udstyr

Tre flotte nye Kel-Berg tiptrailere til Kurt Holm & Sønner

Skal du certificeres af Nohrcon til efteråret?

Grøn software til dine klimamål

Ny Kel-Berg city gardintrailer til Kronborg Transport ApS

Forårstilbud - spar 3.000,00 - Nederman støvfri Sandblæser.

Lad os levere dine næste støttebensplader - Fyns Kran Udstyr

Stort sortiment af hydraulisk værktøj hos Carl Stahl A/S

Langtidsholdbare vejstriber øger bilisternes reaktionstid

Tør du tage springet?

Optimering medfører 10-20 % besparelser på affaldsindsamling

Klemme- aggregater

Kel-Berg tipkærre med truckbeslag i front til HH Multi ApS

Britiske Autodesk vælger bott

Løft sikkert med kæde

Se hvorfor du ikke kan undvære en MIG-opkorter til kædesæt!

Får du efterset dit faldsikringsudstyr?

Rotatorer til alle behov

Ny Kel-Berg overføringsanhænger til Demstrup Autotransport

Intelligent optimering til cementproducenter

Få et stærkt diagnoseværktøj til AGV-diagnose!

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Send til en kollega

0.192