23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk Line halter bagud

Maersk Lines ordrebog er kun den syvendestørste inden for containerverdenen lige nu.

Maersk Line er presset af sine nærmeste konkurrenter, hvad angår investeringer i nye skibe. Det skriver JyllandsPosten i dag.

Ifølge avisen har Maersk Line lige nu 16 skibe i ordrebogen, hvortil der skal lægges investeringer for i alt 3 milliarder dollars, hvilket i alt giver plads til 575.000 containere.

Rival og samarbejdspartner MSC ligger pt. i spidsen med 58 nye planlagte skibe med plads til over 700.000 containere.

Ifølge JyllandsPosten har Maersk Line ikke ønsket at kommentere den øjeblikkelige situation på containermarkedet.

Stor, større, størst

Ifølge Justinas Liuima, senioranalytiker i analysevirksomheden Euromonitor International, præges containerfarten lige nu at to trends i forhold til konkurrencedygtighed.

For det første laves der alliancer, hvor flere rederier går sammen om at udnytte kapaciteten på deres skibe, mens den anden tendens er massive investeringer i kæmpeskibe, primært til ruter på handelsruten Asien-Europa. Her sidder Maersk Line qua sit samarbejde med MSC's 2M fortsat på hovedparten af fragterne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|