23948sdkhjf

Nye hybridfærger godt på vej

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Scandlines’ to nye færger, M/F Berlin og M/F Copenhagen, er for alvor ved at tage form og farve.

Begge skibe har afsluttet et omfattende stålarbejde på de øverste dæk. Det betyder, at de to største udfordringer, nemlig manglende stabilitet og for stor dybgang, nu er løst.

Totalt er der fjernet næsten 2.000 tons fra det oprindelige skib og tilført 1.300 tons i lettere materialer, således at nettoreduktionen er 700 tons per skib. De næsten 4.000 tons skrottede materiale fra de to oprindelige skibe er sendt til genanvendelse i overensstemmelse med hybridfærgens bæredygtige profil.

Læs også: Scandlines solgt for tocifret milliardbeløb

M/F Berlin er helt efter planen længst fremme i processen med den omfattende ombygning. Om bord er arbejdet med at udruste apteringen godt fremskredet, og de forskellige leverandører vil afslutte deres arbejde i perioden medio juli til ultimo august. I starten af juli påbegyndes det meget omfattende test- og idriftsættelsesprogram, der skal sikre, at alt om bord virker efter hensigten.

Læs også: Flere lastbiler vælger færgen over Øresund

169 meter lange M/F Berlin forventes som det første af de to skibe at forlade Fayard sidst i september for at gå på prøvetur. Efter prøveturen vil skibet sejle til Rostock, hvor det nye færgeleje skal tilpasses og de sidste finpudsninger foretages Herefter går besætningen i gang med øvelsessejladser, så skibet kan gå i drift med udgangen af oktober.

M/F Copenhagen forventes at blive leveret et par måneder senere også med et batteridrevnet hybridsystem installeret. Hybridsystemet i kombination med en closed loop scrubber reducerer svovludledningen med mindst 90 procent.
Mere om: Scandlines
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Særlig indsats på vejtransport: 66 har fået påbud af Arbejdstilsynet

Mærsk opjusterer: Bliver milliarder mere værd på børsen

Havneudvidelse i Vordingborg færdig før tid

DSV svinger kniven: 165 jobs skæres væk

DFDS vinder ny brexit-kontrakt

Nyhedsbrev

Disse lovforslag vil påvirke transporten

Online Avis Arkiv

ADP ansætter ny udviklings-chef

Vordingborg Havn udvider til dobbelt størrelse

DSV-direktør nomineret til årets leder

Lufthavn bakker op om klimaafgift

Nye Incoterms-klausuler på vej

Blue Water-direktør venter gerne med ny havnelov

Her er DFDS' nye domicil

Tre nordjyske havne skal elektrificeres i skandinavisk projekt

Danske Havne-direktør: Jeg blev meget, meget ærgerlig over det

En ny havnelov glimrer med sit fravær i regeringens plan for nye love i de kommende folketingsår. Fremtiden er uklar for havnene, siger Danske Havnes direktør Tine Kirk

Månedens konkurser

Ny brancheforening for shipping- og havnevirksomheder

Dokumentar-hold sender dykkere til 'Estonia'

DFDS i spil til ny brexit-kontrakt

Vognmandssøn er nu havnedirektør

Rønne Havn køber stor mobilkran af CMP

Nye havnekajer på en halv kilometer

Kort om navne

Direktør i Nordic Logistics Association er gået bort

Kolding Havn får ny bestyrelsesformand

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Øget efterspørgsel på integreret solceller i facaden ?

Nutidens detailkunder stiller højere krav end nogensinde før

Johs. Sørensen & Sønner Aarhus A/S med ny Kel-Berg anhænger

#askwashtec !

Ny BENALU Tiptrailer

Hydraulik tank fra KTR

PANZERFLEX - robuste multikabler til tung industri

Ny svingkran? Se hvad vores kunder siger...

2 nye 3-aks. KRONE køletrailere til MJT APS

Heavy-Lift HMPE Sling

NOS A/S sørger for sikkerheden!

SCANGRIP præsenterer helt ny serie af kraftige lommelygter

Sådan kan du forbedre effektiviteten i distribution af olie

Sådan laver du effektive dækskift

Endnu en EFFER kran til SKAKS

HUSK: vores kundetilfredshedsanalyse - vind en Bruder® bil

Ny Kel-Berg sværlasttrailer til PK Transport A/S

Hydrauliske komponenter fra KTR

Deltag i konferencen ‘Reliability strategy and tools’

Prysmian introducerer ALESEA – en kabeltromle evolution

VIND en Bruder-bil -Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse

Vognmand Kold A/S nye Kel-Berg 4 akslet tiptrailer på 83 m3

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

"Samarbejdet giver en fleksibilitet, vi ikke har set før"

Send til en kollega

0.28