23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Varebilskurererne vil have ordnede forhold

Flere krav til kapital og kunnen skal sikre de seriøse vognmænd i kurrer- og varebilsbranchen, mener brancheforening.














40 vognmænd har meldt sig ind i Specialforeningen for Kurer- og Varebilstransportører, SKV, siden netværket blev stiftet i foråret som et netværk under paraplyorganisationen DTL. Det skriver altomvarebiler.dk. Foreningen vil sikre ordentlige forhold i en branche, der i deres optik er præget af brodne kar. Fra start har man da også en lang ønskeliste af tiltag, der skal forbedre forholdene i branchen. - I dag skal man bare have et lille kørekort, et CVR-nummer og en bil, som man kan leje os Lej et Lig. Så er du varevognskurer. Vores krav er et 2-3 ugers kursus, en vognmandstilladelse og en kapitalstillelse på for eksempel 30.000 kroner, før man kommer i gang. Så bliver det pludseligt seriøst, siger Jesper Ilsø, konsulent i DTL til altomvarebiler.dk. For at sikre sig imod løndumping, cabotagekørsel o.l. er foreningen meget opmærksom på, at der skal internationale krav til. Derfor ønsker man EU-krav på området, ligesom man kender det fra de store lastbiler.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094