Trafikken syd for Limfjordstunnelen kører til tider meget langsomt, fordi lastbilerne går ned i fart på bakken mellem tunnelen og Øster Uttrup Vej. Nu anlægger Vejdirektoratet et ekstra spor, der giver trafikanterne bedre plads på motorvejen. Arbejdet går i gang 5. august og bliver afsluttet efteråret 2015. - Vi er godt klar over, at vejarbejde medfører gener for mange trafikanter. Vi har derfor forberedt os grundigt, så vi kan gå i gang med og afslutte arbejdet allerede i år. På den måde generer vi trafikanterne så lidt som muligt, siger Shahriar Honar, projektleder i Vejdirektoratet. Motorvejen bliver udvidet med et ekstra spor fra Limfjordstunnelen til Øster Uttrup Vej, en strækning på cirka 1 kilometer. Vejen bliver udvidet ved at inddrage både noget af midter- og yderrabatten. Det ekstra spor er planlagt til at stå færdigt sidst på året. Det er ikke muligt for entreprenøren at arbejde uden sikkerhedsforanstaltninger. Derfor vil der forekomme indskrænket vejbredde og hastighedsnedsættelser i perioder. - Dette skyldes, at vi ikke vil gå på kompromis med vejens kvalitet og trafikanternes og entreprenørens sikkerhed i forbindelse med arbejdet, siger Shahriar Honar.
Ekstra spor ved Limfjordstunnelen
Den tunge lastbiltrafik syd for Limfjordstunnelen skal afhjælpes med et ekstra spor
Trafikken syd for Limfjordstunnelen kører til tider meget langsomt, fordi lastbilerne går ned i fart på bakken mellem tunnelen og Øster Uttrup Vej. Nu anlægger Vejdirektoratet et ekstra spor, der giver trafikanterne bedre plads på motorvejen. Arbejdet går i gang 5. august og bliver afsluttet efteråret 2015. - Vi er godt klar over, at vejarbejde medfører gener for mange trafikanter. Vi har derfor forberedt os grundigt, så vi kan gå i gang med og afslutte arbejdet allerede i år. På den måde generer vi trafikanterne så lidt som muligt, siger Shahriar Honar, projektleder i Vejdirektoratet. Motorvejen bliver udvidet med et ekstra spor fra Limfjordstunnelen til Øster Uttrup Vej, en strækning på cirka 1 kilometer. Vejen bliver udvidet ved at inddrage både noget af midter- og yderrabatten. Det ekstra spor er planlagt til at stå færdigt sidst på året. Det er ikke muligt for entreprenøren at arbejde uden sikkerhedsforanstaltninger. Derfor vil der forekomme indskrænket vejbredde og hastighedsnedsættelser i perioder. - Dette skyldes, at vi ikke vil gå på kompromis med vejens kvalitet og trafikanternes og entreprenørens sikkerhed i forbindelse med arbejdet, siger Shahriar Honar.