Vejdirektoratet har nu indgået kontrakt med entreprenørfirmaet Peter Madsen Rederi A/S, som skal stå for at sikre Svendborgsundbroen mod store skibe, der kommer ud af kurs i Svendborgsund. - Vi er tilfredse med resultatet af vores licitation, hvor vi modtog flere kvalificerede bud fra interesserede entreprenører. Valget faldt på Peter Madsen Rederi A/S, og vi ser frem til samarbejdet, siger projektleder i Vejdirektoratet, Shahriar Honar. Det sidste år er gået med blandt andet geotekniske undersøgelser af havbunden, opmålinger, myndighedsbehandling i Søfartsstyrelsen og Kystdirektoratet og udarbejdelse af et projekt for sikring af broen. Entreprenøren går i gang med arbejdet sidst i august. - Vi glæder os til at komme i gang. Det er spændende med en helt ny type projekt, og med aftalen i dag er vi sammen med entreprenøren og vores rådgiver klar til at løse opgaven, siger Shahriar Honar. Sikringen består i, at Vejdirektoratet anlægger rev, som er placeret hensigtsmæssigt i forhold til bropillerne. Revene skal stoppe store skibe, hvis de er kommet på kollisionskurs med broen. De mindre skibe kan ikke skade broen alvorligt, hvis de sejler ind i den. Revene er heller ikke til fare for de små skibe.
Vejdirektoratet indgår kontrakt om sikring af bro
Det bliver entreprenørfirmaet Peter Madsen Rederi A/S, der skal sikre Svendborgsundbroen mod skibskollision
Vejdirektoratet har nu indgået kontrakt med entreprenørfirmaet Peter Madsen Rederi A/S, som skal stå for at sikre Svendborgsundbroen mod store skibe, der kommer ud af kurs i Svendborgsund. - Vi er tilfredse med resultatet af vores licitation, hvor vi modtog flere kvalificerede bud fra interesserede entreprenører. Valget faldt på Peter Madsen Rederi A/S, og vi ser frem til samarbejdet, siger projektleder i Vejdirektoratet, Shahriar Honar. Det sidste år er gået med blandt andet geotekniske undersøgelser af havbunden, opmålinger, myndighedsbehandling i Søfartsstyrelsen og Kystdirektoratet og udarbejdelse af et projekt for sikring af broen. Entreprenøren går i gang med arbejdet sidst i august. - Vi glæder os til at komme i gang. Det er spændende med en helt ny type projekt, og med aftalen i dag er vi sammen med entreprenøren og vores rådgiver klar til at løse opgaven, siger Shahriar Honar. Sikringen består i, at Vejdirektoratet anlægger rev, som er placeret hensigtsmæssigt i forhold til bropillerne. Revene skal stoppe store skibe, hvis de er kommet på kollisionskurs med broen. De mindre skibe kan ikke skade broen alvorligt, hvis de sejler ind i den. Revene er heller ikke til fare for de små skibe.