23948sdkhjf

Bring: Uber er drivkraft for innovation

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

De digitale indfødte og den voksende e-handel baner vejen for Uber-inspirerende leveringstjenester, som traditionelle transportører kan lære noget af

On-demand mobil tjenesten Uber har siden sin opstart i 2009 spredt sig til mange andre brancher end taxa kørsel, og er blevet synonym med digital forstyrrelse, innovation og bekvemmelighed.

Inden for transport er leveringsservices som fx danske Trunkbird og norske Nimber dukket op. Ved EDI-Softs årlige konference, Nordic Delivery Conference 2015, gav Johan Holgersson, SVP Marketing and Director e-Labs ved Bring, udtryk for åbenhed omkring samarbejde med nye sociale leveringstjenester.

- De nye leveringstjenester har sociale platforme som omdrejningspunkt, hvilket er brugervenligt og tiltrækker de digitale indfødte. Disse nye innovative løsninger synliggør over for forbrugerne, hvad der er muligt, og det stiller innovative krav til os som transportører. Forbrugernes magt har aldrig været større, sigerer Johan Holgersson, som imødekommer den forstyrrelse, Uber bringer til traditionel logistik.

Johan Holgersson mener, at traditionelle transportører kan lære meget af sociale leveringstjenester og er ikke afvisende overfor samarbejder.

Samarbejde kan opfylde forbrugernes behov

At Uber-tankegangen vedrørende digital forstyrrelse og innovation er mulig i en så traditionel branche som logistik, mener Johan Holgersson er inspirerende:

- Forstyrrende tjenester, som Uber, Trunkbird og Nimber, er drivkraft for innovation for os. Alle forbedringer i forsyningskæden, som bidrager til en bedre oplevelse for slutbrugerne, er hjerteligt velkommen. Uber kan især lære traditionelle transportører noget om kommunikation, web interfaces, mobil apps og sporbarhed. ”

I takt med e-handels eksplosive vækst kan et samarbejde mellem sociale leveringstjenester og traditionelle transportører være nødvendigt for at opfylde forbrugernes behov.

- Jeg tror, at vi alle har et ansvar for at gøre det muligt at få et jævnere vare-flow især med den voksende e-handel. Og det vil være svært for transportører at opfylde forbrugernes vidtrækkende behov og ønsker om levering 100% på egen hånd. Derfor kunne jeg sagtens forestille mig et muligt samarbejde for Bring i fremtiden, slutter Johan Holgersson.
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Stor aftale får midtjysk speditør til at investere et halvt hundrede millioner

Transportminister må gå balancegang

Balancegang: Venstre og Enhedslisten kan ikke rummes i fælles transportaftale

Benny Engelbrecht skal forhandle en ny aftale om investeringer i infrastruktur

Løft investeringer med mindst 2 mia. om året

 DI Transport: Grøn omstilling og vejinvesteringer

Stor bøde til transportvirksomhed for illegale arbejdere

Nyhedsbrev

8.825 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Ny minister bag rattet: Transporten farves grøn

Oppositionen vil fortsat kæmpe for sine vejprojekter

Online Avis Arkiv

Prime Cargo har fået ny CEO

Spændende år gav rekordresultat hos Alpi

Speditionsuddannelsen tilbage i Mommark

Sådan får du en lærling på krogen

Din lærling kan hjælpe andre unge ind i branchen

Speditører advarer mod fupnummer

Ny taskforce skal trække kvinder til transportbranchen

Travle skibe øger Danmarks energiforbrug

Leman frygter ikke Brexit

Dachser Nordic barsler med rekordresultat

Nagel: Stabil toplinje, men forværret bundlinje

Nagel-Group i Danmark kommer ud af 2018 med et stærkt utilfredsstillende resultat, men der er godt i gang i forbedringerne

Branchen: Det er en stor sejr for danske vognmænd

EU åbner undersøgelse af statsstøtte til Postnord

Danmark og Sverige undersøges af EU for statsstøtte til PostNord i strid med EU's regler

Leman afslutter stort udbud på 68 nye trailere

Blue Water ekspanderer i øst

DLG samler transport og lager i Taulov

Rejsegilde på stort logistikcenter i Taulov Dry Port.

ITD til ny regering: - Hold vågent øje med Postnord

Leman: - Flere opkøb på vej

SpaceInvader i nordisk Top-50

Færre sælgere i autobranchen

Kunstig intelligens på vej i transportbranchen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Flot ny Kel-Berg/Knapen 3 akslet Walking Floor trailer til Ølsted & Allested Vognmandsforretning

KTR BoWex Buetandskobling

Portalkraner til håndtering og transport

Står du og mangler en surring?

Viggo Jensen Vognmandsforretning ApS er kørt med en ny Kel-Berg 3 akslet 24 tons tipkærre

Best Practice: Levering af cement

Ny trailer til Gert Troelsen A/S

Fabriksny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til Torben Clausen A/S

Udviklingen i bilvaskemarkedet?

Fra Manicus Teknik præsenteres KTR vind power teknologi

Sommerferien er over os

Kel-Berg 3 akslet fastladskærre med alu.sider fra Lastas til Olaf Jensen A/S

Har du svært ved at håndtere pallerammer?

Løftegrej, taljer, lastsikring, faldsikring, m.m - over 10.000 produkter online! Få adgang nu!

Lastas har leveret to nye Kel-Berg 2 akslet Dollyer til J. M. Jensen A/S

Hydraulik tank fra KTR

Vi søger en ingeniør til offshore løfteudstyr i Esbjerg

Ny trailer til Poul Schou !

Ny kran? →→→→ Fyns Kran Udstyr A/S

Harly Mogensen & Søn er kørt med en ny Kel-Berg letvægtsmodel 4 akslet tipanhænger fra Lastas

CERTEX Danmark søger en erfaren konstruktør

Mini Trans flytter for Good Monday

CERTEX Danmark søger en Intern teknisk sælger

Kel-Berg 3 akslet 24 tons tipkærre fra Lastas til Johan Bækgård & Søn ApS

Ny 5-polet modulær MIXO SQUICH®-indsats

Send til en kollega

0.398