23948sdkhjf

Vehco vil opgradere vognmandens flådestyring

De sidste Comlog-brugere skal de kommende år konverteres til Vehco 4, der både har mobilitet og Remote Tacho Download.
Når man siger flådestyring, må man også sige Vehco. Virksomhedens systemer bygger på det svenske Co-Driver og det danske Comlog. Netop nu er virksomheden i gang med den sidste transformation fra Comlog til Vehco.

- Der er stadig en hel del kunder, som stadig kører med Comlog Flex. Dem vil vi gerne have til at skifte til det nye Vehco 4-system, siger direktør Søren Als Christiansen fra Vehco i Danmark.

- Comlog kan stadig mange af de ting, man har behov for. Det fungerer stabilt, og vi servicerer stadig systemet; men tiden er bare løbet fra Comlog. Der er kommet mange nye funktioner. Comlog kan for eksempel ikke lave Remote Tacho Download. Derfor vil vi gerne have kunderne konverteret til Vehco 4 i løbet af de kommende år, siger Søren Als Christiansen, som regner med, at der stadig er omkring 3.000 Comlog-enheder kørende i Danmark.

Tre typer af løsninger

- Vi har tre typer af løsninger til Vehco 4, forklarer Søren Als Christiansen.

- Den helt simple løsning består af en Vehco 4 box monteret i bilen. Den sender data fra bilens CAN bus og køre- og hviletidsdata hjem uden nogen form for kommunikation med chaufføren.

- Man kan vælge den klassiske løsning, hvor der sidder en fast skærm i bilen til navigation og kommunikation med chaufføren.

- Endelig kan vi tilbyde en løsning med Blue Tooth-kommunikation til en smartphone eller en tablet.

Kun Android foreløbig

Vehco har lagt sit fast på Android-styresystemet, fordi det er et åbent system med mange muligheder for kommunikation med andre enheder og systemer.

- Vi vil færdigudvikle Vehco 4 i Android-miljøet. Så kan vi senere kode det til IOS-styresystemet, som bruges i Apple-produkterne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.843