23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Der er penge at spare på vindmølletransport til søs

Siemens reducerer omkostningerne til transport af offshore-vindmøller med op til 20%

Siemens har undskrevet en aftale med Deugro Danmark om at producere to special-byggede fartøjer til vindmølletransport til søs.





I stedet for at laste de op til 75 meter lange vinger og 360 tons tunge naceller ved kran, vil man i stedet benytte to special-byggede fartøjer og den såkaldte Ro/Ro teknik til at laste dem.





Det er en metode, Siemens har benyttet sig af i mange år, og det vil hjælpe Siemens' eksperter til at videreudvikle konceptet sammen med Deugro. Siemens regner med en besparelse på 15-20% sammenlignet med den nuværende transportprocedure.





- Med vores nye logistikkoncept for D7-havvindmøller fortsætter vi med at udnytte innovation og industrialisering på vores rejse mod at sænke levetidsomkostningerne ved havvindkraft til under 10 eurocent per kilowatttime, udtaler Siemens' havvindmøllechef Michael Hannibal i en meddelelse fra vindmøllekoncernen.





- Vores produktion er placeret på havne, der giver direkte adgang til at håndtere Ro/Ro og effektiv udsejling af tunge komponenter. Denne løsning vil muliggøre en besparelse på op til en femtedel af omkostningerne forbundet med transportkæden, afhængigt af offshore-projektets placering.





Det ene af de specialbyggede fartøjer kan transportere op til otte naceller til Siemens D7 havvindmøller ad gangen. Systemet bliver taget i brug i efteråret 2016.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094