23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere unge skal vælge transport

Vognmandsbranchen starter en kampagne for at få unge til at vælge uddannelse og job i transportbranchen.

Fra den 1. april og et år frem vil vognmandsbranchens arbejdsgivere og arbejdstagere forsøge at få de unge til at vælge et job i transportbranchen. Det sker gennem projektet "Job i Transport," der vil rejse rundt i landet og besøge skoler, festivaler, transportmesser og andre offentlige møder i transportbranchen. Her vil man give et realistisk billede af de jobmuligheder, man har i branchen - og hvordan man kan få en uddannelse inden for transport.

Kampagnen køres som et road show med en lastbil og en trailer, som vil besøge forskellige lokaliteter i Danmark sammen med repræsentanter fa branchen. Første gang er nu på mandag den 4. april kl. 10.00 på erhvervsskolen TEC på Avedøre Holme i Hvidovre.

Roadshow Job-i-transport

Roadshow Job-i-transport retter sig mod afgangsklasserne på landets folke- og efterskoler. Formålet er at fortælle om mulighederne for uddannelse og job i godstransportbranchen.

Skolen får besøg af en lastbil med sættevogn, der parkeres på et egnet område anvist af skolen.

Her vil de unge:

* Få mere at vide om uddannelse og job i transportbranchen.

* Møde og høre en ung chauffør fortælle.

* Deltage i en quiz om transportbranchen.

* Køre lastbil i en simulator.

* Spille transportspillet Cargo Dynasty.

Målgruppe: Folkeskoler og efterskoler

- Vores målgruppe er de unge i folke- og efterskolerne, primært dem på 9. og 10. klassetrin, forklarer Morten Lindbo, der er pressechef i vognmandsforeningen DTL.

- Hvis skolen finder det relevant, kan 8. klassetrin også deltage.

Kampagnen kører et år fra den 1. april 2016 til den 31. marts 2017.

Det er Arbejdsgiverforeningerne ATL og DTL-A samt fagforeningen 3F, der via uddannelses- og udviklingsfondene TU og GUU står bag kampagnen.

Se mere på hjemmesiden

www.jobitransport.dk

og på Facebook, Jobitransport.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|instance-web01