23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DSV har snart halveret CO2-udledningen

Transportgiganten godt på vej mod målet om at skære 90 procent af udledningen af drivhusgasser i Sverige

I den nærmeste fremtid overgår DSVs svenske afdeling til næsten udelukkende at anvende syntetisk dieselolie fremstillet af slagteriaffald og vegetabilske olier. Det skriver CSR.dk.

Transportgiganten fik i foråret 2016 grønt lys fra producenterne af Euro 5 og 6-motorer til at bruge den ikke-fossile HVO 100-diesel.

I takt med overgangen til det nye brandstof forventer DSVs svenske gren at reducere udledningen af drivhusgasser med 90 procent.

- Vores samlede fragtflåde bruger ni millioner liter diesel om året, svarende til 26.000 ton carbonudledninger. Ved at konvertere til HVO 100 – og fulgt op med grundig kontrol med at speditørerne følger reglerne – vil vi have reduceret vores udledning med 13.000 ton allerede til september, siger Christer Hagsund, CFO for DSV Road i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.143|instance-web01