23948sdkhjf

"Ny" transportvirksomhed ser dagens lys

Sax-Trans A/S udvider aktiviteterne på det vestlige Lolland efter opkøb af konkursboet fra John Maj
Henover sommeren har Sax-Trans A/S af et par omgange indgået en aftale med Jyske Bank om at købe en stor del af vognparken og et par ejendomme fra Nakskov-firmaet John Maj, der gik konkurs i maj.

Sax-Trans A/S er nu klar til at skabe nye aktiviteter i Nakskov med kontor, lager og terminal.

- Det ser jeg virkelig frem til. Nakskov er en aktiv by, og jeg kender mange gode mennesker her, fortæller Flemming Werner Jensen, der sammen med hustruen Karin driver og ejer Sax-Trans.

Ansætter lokalt

Virksomheden er begyndt at ansætte folk til en del af de 25 biler, 30 trailere og 2 kraner, som banken havde sat til salg - og som der er tradition for i firmaet, så rekrutteres der fra lokalområdet.

- Det er vigtigt for os, at vores ansatte er lokale. Dels er der slet og ret gode folk i både Nakskov, Sakskøbing og de andre byer på øerne, dels er vi også nok ret lokalpatriotiske. Vi vil rigtig gerne Lolland-Falster og bidrager gerne til udviklingen i hele landsdelen, siger Flemming Werner Jensen.

Han slår fast, at uden gode medarbejdere ville firmaet aldrig være blevet til det, det er i dag.

- Vi har rigtig mange medarbejdere, der har fejret 10, 15, 20 eller 25 års jubilæum, og jeg håber vores nye ansatte også vil komme til at føle sig hjemme i Sax-Trans A/S og blive i mange år, siger Flemming Werner Jensen.

Klar til mere entreprenør
Hos Sax-Trans er man ikke bekymrede for, om udvidelsen af forretningen kan være med til at skabe profit. Der er rigeligt at køre med.

- Der er jo selvfølgelig en vis mængde arbejde, der naturligt kommer i spil, når en virksomhed som John Maj lukker. Så det er de opgaver, der ligger på Vestlolland, vi vil satse mere på, siger Flemming Werner Jensen.

Fra kontoret i Nakskov vil Sax-Trans A/S betjene Vestlolland, og med de ny tilkøbte biler, kraner m.m. er firmaet godt rustet til at byde ind på mere entreprenørkørsel, et segment som forventes at vokse i de kommende år, når arbejdet med Femernforbindelsen, Storstrømsbroen og tilhørende anlæg for alvor går i gang.

- Nu har vi i fem år gejlet hinanden op til, at arbejdet med Femern ville starte i morgen, men nu må vi alt andet lige være tættere på. Og selvom vi mest er kendt for, som medejer af Danske Fragtmænd, at køre distribution, pakker og paller, så har vi hele tiden haft lidt entreprenør-materiel ved siden af. Derfor tør vi godt satse på, at der bliver et større marked i området og så opruste på entreprenørkørsel, siger Flemming Werner Jensen til Transportmagasinet.

Vognmandsfirmaet kan klare alt inden for transport, lige fra entreprenørkørsel med grus og sten og jord, kran- og grabbeopgaver, containerudlejning, løfteopgaver med 60 TM kran, maskinflytninger, bådtransport, blokvognskørsel, stykgodstransport, landsdækkende distribution via Danske Fragtmænd samt lagerhotel, over flytninger og opbevaring for både erhverv og private i det tilknyttede flyttefirma, OB Flytning, og ned til den mindste kureropgave, med ekspresbiler her og nu.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063