23948sdkhjf

Torben Rafn: Spærretider gør ondt værre

Ifølge Torben Rafn & Co vil det få økonomiske konsekvenser, hvis FDMs ønske om spærretider bliver en realitet

Som blandt andre Transportmagasinet skrev i går, vil FDM have indført spærretider, så særtransporter i myldretiden ikke må køre på vejene, fordi de danner køer og er en hæmsko for andre erhvervsdrivende på vejene.

Det forslag er man dog langt fra begejstret for hos Torben Rafn & Co. i Sommersted. Hvis bilerne skal holde stille morgen og eftermiddag, vil det få økonomiske konsekvenser for branchen. Det skriver DR Syd.

Læs også: Torben Rafn starter generationsskifte

- Den danske transportbranche er presset i forvejen. Hvis der bliver lagt flere ting ned over hovedet på os, vil det gøre det endnu sværere at drive transporterhverv i Danmark, siger Gert Overgaard Madsen, disponent i Torben Rafn & Co, til DR Syd.

Læs også: Blokvogn flytter kontor i ét hug

Sommersted-virksomheden vurderer, at den har 50 særtransporter kørende i myldretiden om ugen. Gert Overgaard Madsen vurderer, at regningen for en længere transporttid vil ende hos kunderne.

DTL gør det klart overfor DR Syd, at de heller ikke støtter en spærretid.
Mere om: Torben Rafn & Co
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Send til en kollega

0.12