23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Snigpremiere på MAN TGE

MAN's nye varebil TGE blev vist frem i Danmark i fredags. Den officielle premiere er først til marts 2017.

Om et år - den 4. september 2017 - bliver den første MAN TGE-varebil leveret til en dansk kunde. Hverken før eller senere. Det kunne MAN's produktchef Mikael Jensen fortælle, da Transportmagasinet mødte ham i fredags til "snigpremiere" på den længe ventede varebil.

MAN TGE får officiel Danmarkspremiere på Transport 2017 i Herning til marts, men de første biler kan ikke leveres før november.

- Det skyldes, at vi kun får mulighed for at sælge 100 TGE-biler i hele 2017, siger Mikael Jensen. Vi skal ind i 2018, før vi får mulighed for at få det antal biler, vi kan sælge.

- Grunden er, at produktionen først kommer i gang nu. Volkswagen har netop indviet en fabrik i Polen, hvor MAN TGE bliver produceret - i øvrigt sammen med VW Crafter.

Stor interesse

Transportmagasinet: Er der stor interesse for TGE'en herhjemme?

- Ja, svarer Mikael Jensen. Forhåndsinteressen er rigtig stor. Omkring 30 procent af vores lastbilkunder har også behov for denne type bil; så de venter nærmest med længsel.

- Vi har også selv store forventninger til TGE. Vores mål er have fem procent af markedet for denne type bil i 2019. Det vil sige, at vi skal sælge mindst 500 TGE'er om året herhjemme.

MAN TGE kan fås i kapaciteter fra 3,0-5,5 ton. Varerumsstørrelsen bliver op til 18 kubikmeter. Der bliver to forskellige akselafstande og to forskellige udhæng bagtil at vælge mellem. Alt i alt bliver der 69 kombinationsmuligheder at vælge mellem.

Masser af kvalitet

- Vi vil gerne adskille os fra den øvrige del af varebilsmarkedet, derfor lancerer vi masser af ekstraudstyr i bilen. Det er udstyr, som varebilsbranchen ikke har set tidligere, forklarer Mikael Jensen og nævner, at man vil kan få læderrat med varme.

- Bilen bliver også meget personbilspræget, hvad angår kvalitet og komfort. Det vil blive inspireret af VW og Audi.

Mikael Jensen fortæller også, at der bliver fire motorstørrelser at vælge imellem - og at man er gået tilbage til tandrem. Det giver mindre støj forklarer han.



BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03