23948sdkhjf

Store ambitioner hos nyt olieselskab

- At tanke sin lastbil hos YX Truck skal være den bedste kundeoplevelse, siger direktør Claus Gottlieb.

Det er store ambitioner, som det tidligere Uno-X Erhverv - nu YX-Erhverv - stiller op med. Ikke alene skifter Uno-X Truck Diesel stationer navn til YX Truck; det bliver helt nye ambitioner, som medarbejderne skal leve op til. De kommer til at arbejde i et selskab, der vil være kendt for at give den bedste kundeoplevelse, når en vognmand skal tanke sin lastbil.

- Vi gør det allerede godt i dag, men vi vil hæve barren. Vi vil simpelthen være det selskab, som leverer den bedste kundeoplevelse til transportvirksomhederne, forklarer direktør Claus Gottlieb, YX Erhverv.


Fokuserer kun på transport 

YX Truck det eneste selskab, der udelukkende fokuserer på erhverv og transport. Nu vil selskabet sørge for, at kunderne får Danmarks bedste oplevelse, når de tanker.

- Som olieselskab vil vi gøre det så godt, at kunderne slet ikke tænker på olie og diesel. Der skal ikke være noget at klage over. Ingen reklamationer. 

- Derfor vil man se, at vi bliver mere proaktive end reaktive. Vi vil komme reklamationerne i forkøbet. Vi vil ikke snakke om at gøre det bedre, vi vil gøre det bedre. 

- Det første, der sker, er, at vi skifter navn, og så går vi i gang med at sætte nye skilte op på vores tankstationer. 

- I 2017 vil vi gennemgå vores stationer for at se, om alt er i orden. Målet er jo nul reklamationer.

Endnu større krav

  • Navneskiftet er også starten for os som selskab. Nu skal vi stille endnu større krav til os selv. Vi skal gennemgå alle vores kontaktpunkter med kunden. Er vores fakturaer i orden? Er måden vi sender kort ud på i orden? Er vores pumper hurtige nok? 

    - Det er for eksempel vigtigt for kunderne, at tankningen foregår hurtigt. Det er vigtigt, at man kan tanke sin lastbil på 10 minutter og ikke på 20 minutter. Derfor skal vores hi-speed pumper virke alle steder. Vi skal løbende tjekke, om de virker. Det er ikke kunderne, der skal ringe til os for at fortælle, at de ikke virker.

    - Vi vil have Danmarks hurtigste pumper, for det er vigtigt for transportbranchen. 

    Spændte medarbejdere

    Transportmagasinet: Hvad siger medarbejderne til det?

    - De er meget spændte og motiverede til at være en af del af dette nye kapitel. Medarbejderne er vores vigtigste ressource, og det er dem, som gør forskellen for kunden. De gør det allerede godt, men vi vil den kommende tid sætte ind på nogle områder, hvor vi kan blive endnu bedre.

    - Da jeg præsenterede nyheden og ambitionerne for kollegaerne, sagde de - som forventet - at de gør det så godt som muligt. De gør deres bedste. De gør alt, de kan, når de får reklamationer fra kunderne.

    - Ja, men vi skal bare i fællesskab forsøge at gøre det endnu bedre. Vi afsætter ressourcer, så vi kan sætte ind, før der kommer reklamationer. Vi skal opdage og løse problemerne, før de bliver problemer.

    10 ud af 10 

    - Forbedringerne sker ikke over natten. Det er noget, vi skal arbejde intensivt med den kommende tid, siger Claus Gottlieb. Godt nok er ikke godt nok. Jeg har prøvet at indføre et ordsprog: 10 ud af 10. Kunden har 10 kontaktpunkter. Derfor er vi ikke tilfredse, før alle ti kontaktpunkter er tjekket og i orden.

    - Vi vil imponere ved at gøre det hurtigere og bedre, så kunden ikke har noget at tænke på. Når alt er i orden, er det jo bare som forventet. 

    Skærper brandet

    - Vores søster Uno-X Automat beholder Uno-X navnet. De skærper også deres brand. De vil levere Danmarks bedste selvbetjening. Det er stik modsat os, der vil levere den bedste kundeoplevelse.

    Uno-X Automat bygger nye og større stationer, hvor der kan komme rigtig mange biler igennem, når der er priskrig; men de satser ikke på personlig kontakt, kun på selvbetjening. Prisen står i masten. Kunderne skal have en god oplevelse, når de sætter kortet ind i automaten. 

    Transportmagasinet: Kommer der nye servicetilbud til branchen?

    - Vi justerer løbende vores tilbud. Vi er kendt som det selskab, der gør noget ved kortsikkerhed. Derfor har vi indført Video On Demand (VOD).

    - Sådanne tilbud vil vi fortsat udvikle. Her vil vi være helt i top; men det har ikke noget med navneskiftet og de nye ambitioner at gøre. De nye ambitioner handler om oplevelsen, når man tanker. Oplevelsen skal være fejlfri. 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078