23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DSV tester hybridbiler i Sverige

DSV i Sverige tester i øjeblikket en unik Atego hybridlastbil fra Mercedes-Benz i Malmø. Lastbilen kører på både el og den nye biobrændstof HVO 100.

Efter en seks måneders testperiode i Malmø-bytrafikken vil projektet blive evalueret. Resultaterne vil hjælpe med at afgøre, om el-hybrider kan blive langsigtede løsninger til distribution i storbyområder, som er særligt sårbare over for luftforurening.

- Mercedes Atego Hybrid er vores seneste investering i miljøcertificerede køretøjer som en del af vores langsigtede indsats for at reducere miljøpåvirkningen. Vi kan klart se fordelene ved at have en ny type distributionskøretøj i bytrafikken, da kombinationen af HVO og elektricitet producerer signifikant lavere niveauer af kuldioxid, siger Staffan Klinterhäll, Business area manager.

- Jeg synes, det er rigtig spændende, at vi afprøver en hybridlastbil. Med denne investering fortsætter vi vores aktive miljøindsats i retning af bæredygtig logistik i tæt samarbejde med vores kunder, siger Magnus Malmqvist, Regional Director SWE, NOR og FIN og administrerende direktør, DSV Road AB

HVO 100 er en avanceret vedvarende biomasse i form af 100% syntetisk diesel. I modsætning til, hvad navnet antyder, er en stor del af den svenske HVO 100 fremstillet ved hjælp af slagteri-affald i tillæg til vegetabilske olier.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01