23948sdkhjf

Still vil erobre markedet for højhastigheds-trucks

Hurtige plukketrucks fra Stills italienske fabrik skal tage kampen op om kunderne i dagligvarebranchen.

Ikke et øje var tørt, da Still i forrige uge viste sig fra sin bedste side på sin norditalienske fabrik Still i Luzzara, som ligger en times kørsel syd for Verona.

Her var der dømt stort Still-show med letpåklædte piger, stærke unge fyre og masser af musik og motorlarm. Det hele for at vise, at Still har nye produkter, som skal ud og erobre markederne. Denne gang er det elektriske plukketrucks, som bliver bygget på Stills italienske fabrik.

For italienerne er fabrikken mest kendt for at have produceret den meget udbredte truck OM. Fabrikken er i dag ejet af Still, og selv om OM-navnet officielt er droppet, kan italienerne lige akkurat gå med til, at kalde fabrikkens truckene for OM Still.

Nye serie: OPX
Under alle omstændigheder viste Still her den helt nye serie plukketrucks kaldet OPX. Der er i alt ni nye plukketrucks og et nyt trækkertog, som ikke kun erstatter en bestående, men udvider den med flere modeller, som introducerer mange nye funktioner og giver kunder et passende køretøj til næsten enhver lejlighed.

OPX-serien er særligt velegnet på områder, hvor mange varer skal håndteres, som for eksempel i detailhandlens varehuse, bilindustrien, distributionscentre og fødevareindustrien. Det er steder, der kræver høj plukkeeffektivitet, og hvor det er nødvendigt at tilbagelægge lange strækninger og samtidig opretholde høj produktivitet.

OPX-serien har ergonomiske funktioner som lav indstigning og mere plads til føreren. Dertil kommer et nyudviklet og ergonomisk rat - Stills Easy Drive - med integreret skærm og betjeningsenhed samt valgfri indstilling af højden. Føreren kan altid holde øje med køretøjets parametre som batteri-status og driftstid. Rattets unikke form sikrer, at føreren altid har et godt greb om rattet i enhver situation.

Still har på denne måde øget sikkerheden med enkle midler.

På køretøjer med mast- og initialløft eller hævning af førerens ståplatform kan føreren betjene både mastløft og hæve ståplatformen uden at tage hænderne fra rattet.

Seriens luftaffjedrede ståplatform er unik på markedet. For at reducere helkropsvibrationer kan platformen tilpasses førerens vægt. Det er muligt at få et klapsæde i ryglænet, som kan indstilles i højden. Hvis klapsæde bestilles sammen med den luftaffjedrede ståplatform, er de koblet sammen, så føreren også har glæde af luftaffjedringen i sædet.

Fem hjul
De nye højhastighedsplukketrucks OPX 20 Plus og OPX 25 Plus er udstyret med et femhjulsleje, som sørger for, at drivhjulet altid har nok greb i underlaget - også ved kurvekørsel.

Curve Speed Control sørger for sikker kørsel, der afhængigt af styreudslaget automatisk reducerer hastigheden ved kurvekørsel.

OPX-L 20-modellen har en løftekapacitet på 2.000 kg og kan løfte to paller i længderetningen. Derved hæver den altid pallen foran til en ergonomisk højde. Det har den fordel, at plukketrucken kun behøver at tilbagelægge korte distancer ved transport.

Trækkende køretøj
LTX 50-modellen, som er blevet designet som et trækkende køretøj, er også ny og konstrueret på samme platform som OPX-modellerne. Køretøjet er f.eks. anvendeligt til tugger train-transport og kan trække op til 5 ton.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094