23948sdkhjf

Unge lærlinge bliver ambassadører for branchen

Unge ambassadørlærlinge skal være med til at fortælle de gode historier fra transportuddannelserne og transportbranchen på de sociale medier

TUR har udvalgt et hold ambassadørlærlinge, der skal synliggøre transportuddannelserne ved at vise hverdagen på jobbet, i skolen og i fritiden via billeder og film på sociale medier. Holdet består af unge transportlærlinge på lager- og godschaufføruddannelserne, der er ambitiøse og engagerede i deres uddannelse og praktikvirksomhed.

- I jagten på at få flere motiverede unge ind på transportuddannelserne, skal vi have gang i ung-til-ung-kommunikation. Vi må indse, at de unge transportlærlinge er dem, der bedst kan fortælle andre unge om, hvad en transportuddannelse giver af muligheder og indhold i arbejdslivet, siger kommunikationschef hos TUR Kitte Verup.

Korpset af ambassadørlærlinge er et af flere initiativer, som skal få flere unge til at uddanne sig inden for transport og logistik. Et andet initiativ er job-i-transport kampagnen, som besøger skoler og uddannelsesinstitutioner over hele landet.

- Vi ved, at det har ekstra vægt, når unge anbefaler deres kammerater at søge ind i branchen. Mund til øre-metoden har altid være god. Derfor er jeg sikker på, at ambassadørerne kan være med til at skabe opmærksomhed, siger Lars William Wesch, direktør i ATL

De nye ambassadørlærling er:

  • Daniel Vildsgaard Bak, Godschauffør hos Jysk Transportservice
  • Rasmus Kortemose Christensen, Lager og Transport hos Danfoss A/S
  • Jesper Bregndahl Rasmussen, Godschauffør hos Alex Andersen, Ølund A/S
  • Lykke Kildahl Øvlisen, Lager og logistik hos Frode Laursen
  • Michael Stampe, Godschauffør hos Viggo Petersen Eftf. A/S

Kilde: ATL

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078