23948sdkhjf

Der er penge at spare på lønnen

Lønplatformen Gratisal vil give vognmændene tid og penge til at fokusere på kerneforretningen

At udbetale løn til sine ansatte er langt fra altid så simpelt, som det lyder. Faktisk er lønmarkedet lidt en jungle, hvor det kan være vanskeligt at overskue, hvilke løsninger, man skal satse på. Hvordan finder man det rette match? Og er der overhovedet forskel?

Lønplatformen Gratisal er ny aktør på transportmarkedet, og her er man af den klare opfattelse, at processen omkring udbetaling af løn i mange tilfælde langt fra er så effektiv, som den har potentiale til at være. Og det kan gøre en betragtelig forskel, hvilke systemer, man anvender, hvis man beskæftiger sig indenfor en branche, der i forvejen er præget af små marginer – som for eksempel transportbranchen.

- Vi oplever stor efterspørgsel på vores løsning, fordi den frigiver tid og penge til kerneforretningen. Vi har for nylig reduceret lønarterne fra 240 til 35 i en transportvirksomhed ved hjælp af automation, og der indså jeg, at vi virkelig kan gøre en forskel for transportsektoren. Med 700.000 lønmodtagere er der masser processer, som kan optimeres og give besparelser. Det vil vi sørge for, og derfor fokuserer vi nu endnu mere på transportsektoren, siger Frants Moraitis, administrerende direktør og stifter af Gratisal.

Ifølge Frants Moraitis hænger mange transportvirksomheder stadig lidt i bremsen, når det kommer til at udnytte digitaliseringen og få opdateret systemerne til en tidssvarende udgave. Men med den stigende konkurrence, bliver incitamentet til at fintune også på dette område stadigt større.

- Med så lav margin som i transportsektoren, betyder det meget, hvor man lægger sine penge og administrationstid. Normalt tager det måneder at skifte lønsystem, men vi kan gøre det på to dage, og så har vi som de første integreret udlandsbetaling i vores løsning. Det er 50 pct. billigere end i banken og kursen kendes inden beløbet trækkes. Det giver alt sammen administrative fordele og gennemsigtighed for medarbejderne, forklarer Frants Moraitis.

Han tilføjer desuden, at Gratisal er nemt at integrere med transportsystemer, da det er teknisk designet til at være åbent. Og selvom det måske kan lyde en smule kringlet, så er der i den grad taget højde for brugeren, forsikrer han:

- Den fleksibilitet, vi har indbygget i Gratisal, gør, at brugeren kan komme langt på egen hånd, og derfor behøver man heller ikke være specialist for at betjene det her system. Systemet tager hånd om meget for dig, og det er lavet på menneskesprog, så det bliver nemmere at gøre rigtigt. Uden at gå på kompromis med funktionalitet, siger han til Transportmagasinet.

Gratisal har allerede indledt en række aftaler med transportvirksomheder og er derudover i dialog med flere potentielle kunder. Forhåbningen er at lave aftaler med op til 50 virksomheder inden for transportsektoren inden årets udgang.



Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Top 100 - 2018
Se tallene: Transportbranchens største bundlinjer

Transportmagasinet har analyseret de danske vognmænd, pakke- og kurerfirmaer, flytteforretninger og speditører. Se hvem der tjener mest

Top 100 - 2018
Se tallene: Hver anden speditør tabte indtjening

Hvilke speditører tjener mest - og mindst? Få svaret og endnu flere nøgletal fra Transportmagasinets Top-analyse her

Top 100 - 2018
Speditionsbranchen gik i bakgear

Speditørerne transporterede gods som aldrig før, men indtjeningen bakkede fire år tilbage.

Kurt Beier-sagen
Danish Crown giver Kurt Beier otte uger mere

I en ny erklæring forpligter Danish Crown sig på at sikre ordentlige arbejdsforhold for deres chauffører

Mægler stod for salget til NTG

Nyhedsbrev

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Online Avis Arkiv

MAN vil erobre Grønland

Top 100 - 2018
Transportbranchens top tjener færre penge

Indtjeningen fulgte ikke med aktiviteten op hos de danske transportvirksomheder sidste år.

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

Nye leveringer

Selv om vi er kommet ind i vintermånederne, er salget af materiel stadig højt. Her er et lille udvalg fra de seneste ugers leveringer

Debat
Stop de kreative løsninger

Erik Østergaard fra DTL er klar med en replik til Leif M. Pedersens indlæg i Transportmagasinet

Affaldsselskab erkender ulovlige indkøb for 94 mio. kr.

Landets tredjestørste kommunalt ejede affaldsselskab har i en lang årrække handlet i strid med udbudsreglerne.

Alle gode gange fire DAF

Lastbilmægleren v. Carsten Lykke leverer DAF flyttebil nr. fire på lige så mange år til Bechs & ABC Flytteforretning i Kolding.

Forureningsfri kørsel på op til 10 km

Scania fortsætter sit fokus på hybridteknologien. Nu kommer to nye hybrid-lastbiler i Next Generation-serien. Det er lastbiler til bæredygtig kørsel i byerne

Varebiler er særligt eksponeret for uheld om vinteren

Kolding Havn lukker: Direktør er chokeret og trist

I Kolding har et enstemmigt byråd besluttet af lukke erhvervshavnen, der netop har præsenteret en ny helhedsplan

Kurt Beier-sagen
Postnord kører videre med udenlandske chauffører

Debat
Er det nok bare at sige undskyld?

Leif Midtgaard Pedersen fra ICT Logistics har en opsang til den danske transportbanche - og til indkøbere og lovgivere

DLG får logistikcenter i Taulov

PFA og ADP opfører 28.000 m2 logistikcenter for DLG i Fredericia

DHL er Danmarks Bedste Arbejdsplads

Stigende oliepriser presser Mærsks indtjening

Kurt Beier-sagen
Sag om filippinske chauffører går verden rundt

Historien om de underbetalte filippinske chauffører fra slumlejren i Padborg har fundet vej til nyhedsoverskrifterne på flere kontinenter

Organiseret snyd i vognmandsfirma giver rødt kort til chauffører

Vestre Landsret justerer på dom i sag om fusk i vognmandsfirma i Horsens.

Ny konkurrence for chauffører

Scania Driver Competition afløser Young European Truck Driver. Nu er der ingen aldersbegrænsning.

Jetpak overtager Right Away

Fremtidens Transport
Trafiksikkerhed er mere end dæk

Det er rimeligt at bøderne firedobles

Ny hurtigtørrende lak til lastbiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Ung lastbilchauffør død i trafikulykke ved Skanderborg

Kurt Beier-sagen
Virksomheder genoptager ikke samarbejdet med Kurt Beier

Højre bane er blevet mere populær

Kurt Beier-sagen
Danish Crown afventer politisag i Kurt Beier-skandale

Tonstung turbine løftet på plads i Kalundborg

Markant flere biler sætter motorveje under pres

Fast forbindelse mellem København og Landskrona afvises

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

IDS - Europas sikreste kort!

Her er bilejernes 3 største ønsker til værkstederne

Kontorrobotterne indtager dine processer – vær på forkant med fremtiden nu

TomTom Telematics er udnævnt til Europe’s største udbyder af flådestyringsløsninger for 4. år i træk

Endnu en ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til DSV Transport A/S

Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse >>

Høj præcision og sikkerhed med RON dynamometre

NOS A/S leverer wirestropper

CSR rapportering kan være værdiskabende - og overskueligt for jer

Mercedes-Benz i Norge har valgt Omnicar SAM til taxaer, køreskoler og nyttekøretøjer

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 56 m3 med åbenbar side til Vognmand Michael Munch ApS

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Ekspropriation og gæsteprincippet for specialister 2018

To nye Kel-Berg 3 akslet Hardox tiptrailer 24 m3 leveret til Focus Miljø ApS

Undgå produktionstop!

Lastas Trucks Danmark A/S leverer en ny DAF XF 530 FTS SSC til De Nova ApS

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Farligt Gods Seminar

HUSK: Køb faldsikringsudstyr godkendt til hele 150 kg hos Fyns Kran Udstyr ...

Kontorrobotterne kommer - vær beredt (Webinar)

Vi samarbejder med alt og alle

Se hvor nemt du kan flytte og transportere tunge emner

5 nye HMF 2120-K5 kraner til DOT (Dansk Overflade Teknik)

Send til en kollega

0.365