23948sdkhjf

Der er penge at spare på lønnen

Lønplatformen Gratisal vil give vognmændene tid og penge til at fokusere på kerneforretningen

At udbetale løn til sine ansatte er langt fra altid så simpelt, som det lyder. Faktisk er lønmarkedet lidt en jungle, hvor det kan være vanskeligt at overskue, hvilke løsninger, man skal satse på. Hvordan finder man det rette match? Og er der overhovedet forskel?

Lønplatformen Gratisal er ny aktør på transportmarkedet, og her er man af den klare opfattelse, at processen omkring udbetaling af løn i mange tilfælde langt fra er så effektiv, som den har potentiale til at være. Og det kan gøre en betragtelig forskel, hvilke systemer, man anvender, hvis man beskæftiger sig indenfor en branche, der i forvejen er præget af små marginer – som for eksempel transportbranchen.

- Vi oplever stor efterspørgsel på vores løsning, fordi den frigiver tid og penge til kerneforretningen. Vi har for nylig reduceret lønarterne fra 240 til 35 i en transportvirksomhed ved hjælp af automation, og der indså jeg, at vi virkelig kan gøre en forskel for transportsektoren. Med 700.000 lønmodtagere er der masser processer, som kan optimeres og give besparelser. Det vil vi sørge for, og derfor fokuserer vi nu endnu mere på transportsektoren, siger Frants Moraitis, administrerende direktør og stifter af Gratisal.

Ifølge Frants Moraitis hænger mange transportvirksomheder stadig lidt i bremsen, når det kommer til at udnytte digitaliseringen og få opdateret systemerne til en tidssvarende udgave. Men med den stigende konkurrence, bliver incitamentet til at fintune også på dette område stadigt større.

- Med så lav margin som i transportsektoren, betyder det meget, hvor man lægger sine penge og administrationstid. Normalt tager det måneder at skifte lønsystem, men vi kan gøre det på to dage, og så har vi som de første integreret udlandsbetaling i vores løsning. Det er 50 pct. billigere end i banken og kursen kendes inden beløbet trækkes. Det giver alt sammen administrative fordele og gennemsigtighed for medarbejderne, forklarer Frants Moraitis.

Han tilføjer desuden, at Gratisal er nemt at integrere med transportsystemer, da det er teknisk designet til at være åbent. Og selvom det måske kan lyde en smule kringlet, så er der i den grad taget højde for brugeren, forsikrer han:

- Den fleksibilitet, vi har indbygget i Gratisal, gør, at brugeren kan komme langt på egen hånd, og derfor behøver man heller ikke være specialist for at betjene det her system. Systemet tager hånd om meget for dig, og det er lavet på menneskesprog, så det bliver nemmere at gøre rigtigt. Uden at gå på kompromis med funktionalitet, siger han til Transportmagasinet.

Gratisal har allerede indledt en række aftaler med transportvirksomheder og er derudover i dialog med flere potentielle kunder. Forhåbningen er at lave aftaler med op til 50 virksomheder inden for transportsektoren inden årets udgang.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Lind strøm af nye Scania’er til NCC

Danmark har mistet en erhvervshavn

Ny specialistgruppe for krantransport

Iveco S-Way er allerede i Danmark

Førerløse truck løser flaskehalsene

Nyhedsbrev

8.828 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Virksomhederne er klar, men folkeskolerne kommer ikke

Online Avis Arkiv

99 lastvognstog kontrolleret: En fjerdedel indkaldt til syn

Over flere dage blev vogntog set efter i sømmene i Thisted, Aalestrup og Herning

Dinitrol øger fokus på erhvervskøretøjer

HMF: - Ventetiden skal ned

DSV gennemfører milliardopkøb af konkurrent

Milliardopkøb af schweizisk konkurrent forventes at give DSV synergieffekter for 2,2 milliarder årligt

Kurt Beier-sagen
Efter Kurt Beier-sagen: Transportfirmaer skal have uanmeldt besøg

Udvalg i Aabenraa Kommune vil bruge 100.000 kroner på årlige kontrolbesøg ved Padborg

Chauffører beholder kortet trods fup med kontrolapparat

En omkring ni år gammel sag har nået sit foreløbige punktum ved Retten i Holstebro.

Stigende chaufførmangel: Branchen vil have flere kvinder bag rattet

Chaufførelev Cecilie Kongerslev kan ikke forstå, hvorfor så få kvinder vælger det udfordrende chaufførjob

Brancheforening: - Der skal mere strøm på bilerne nu!

Ros til transportministeren for at investere i veje

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

ITD opruster på digitalisering

Stærkt samarbejde sikrer lærepladser

Vejprojekter bør fremskyndes

To nye Volvoer til Løsning

TIP og NTG støtter Gadens Børn

Mærsk fragter mere til havs og vender underskud til overskud

Mærsk har flere containere på sine skibe og bedre styring af sine omkostninger, hvilket øger indtjeningen.

DTL trykker hånd med den nye minister

Brancheorganisationen havde en række vigtige punkter med på dagsordenen til møde med den nyslåede transportminister

Pas på dieseltyveri i Sverige

Forskere: Elnettet kan sagtens klare 1 million elbiler i 2030

Pas på skolebørnene i trafikken

Debat
Biodiesel er ikke bare biodiesel

TIP-samarbejde med WABCO

Konkurstrussel: Små virksomheder må vente længere på betalingerne

Dansk lastbilchauffør frifundet for hashsmugling i Frankrig

Ny sælger hos HEMA

Professor: Drop biobrændsel i benzin og diesel

Scania-køretøj kan skifte form

Minister vil have trafikaftaler tilbage på tegnebrættet

Tidligere direktør i Post Danmark Helge Israelsen er død

Direktør: Lilleholt vil ikke misbruge sin ministerviden

Se alle Medlemmernes egne nyheder

inmsystems A/S styrker IT-sikkerheden med ISO27001

Q8 Formula Truck 8700 FE 5W-30 erstattes

Ny uddannelsesgeneral til IPW Systems

Hans Buch opkøbte pr. 1. januar 2019 pneumatik- og procesdelen af Fritz Schur Teknik.

Vi har løsningen til din load test opgave!

BSV pallegafler - Kvalitet og sikkerhed i top!

Montageteknik fra Titgemeyer

Lastas har leveret en ny Kel-Berg 2 akslet åben city trailer til Johannesen Kran & Maskintransport A

Controlflex Kobling fra Schmidt-Kupplung

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 59 m3 til Kr. K. Hermansen ApS

Hele 622,1 Ton på krogen...

Wirehejs leveret til Vennelyst

Ny Kel-Berg 3 akslet city gardintrailer til Morten Larsen & Søn

Manicus Teknik præsenterer KTR koblinger til pumpeteknologi

Det perfekte match

Færdig beton og dens logistiske udfordringer: at forvente det uventede

Åbning af nyt pålidelighedslab i Aarhus

Ny ID-læser fra Fleet Complete til montering i delebiler beskytter mod rod og misbrug

”Vi gik fra papir til worldwide elektronisk ledelsessystem fra dag ét.”

Hos os er løfteudstyr lidt lettere…

Ejer du krævende og tungt løfteudstyr?

Flot ny Kel-Berg/Knapen 4 akslet Walking Floor trailer til Vognmand ​Michae...

Små og store palletanke - tjek den nye 300 L

Miljøvenlig og økonomisk emballageløsning

Prisbelønnet stor vækst

Send til en kollega

0.206