23948sdkhjf

Der er penge at spare på lønnen

Lønplatformen Gratisal vil give vognmændene tid og penge til at fokusere på kerneforretningen

At udbetale løn til sine ansatte er langt fra altid så simpelt, som det lyder. Faktisk er lønmarkedet lidt en jungle, hvor det kan være vanskeligt at overskue, hvilke løsninger, man skal satse på. Hvordan finder man det rette match? Og er der overhovedet forskel?

Lønplatformen Gratisal er ny aktør på transportmarkedet, og her er man af den klare opfattelse, at processen omkring udbetaling af løn i mange tilfælde langt fra er så effektiv, som den har potentiale til at være. Og det kan gøre en betragtelig forskel, hvilke systemer, man anvender, hvis man beskæftiger sig indenfor en branche, der i forvejen er præget af små marginer – som for eksempel transportbranchen.

- Vi oplever stor efterspørgsel på vores løsning, fordi den frigiver tid og penge til kerneforretningen. Vi har for nylig reduceret lønarterne fra 240 til 35 i en transportvirksomhed ved hjælp af automation, og der indså jeg, at vi virkelig kan gøre en forskel for transportsektoren. Med 700.000 lønmodtagere er der masser processer, som kan optimeres og give besparelser. Det vil vi sørge for, og derfor fokuserer vi nu endnu mere på transportsektoren, siger Frants Moraitis, administrerende direktør og stifter af Gratisal.

Ifølge Frants Moraitis hænger mange transportvirksomheder stadig lidt i bremsen, når det kommer til at udnytte digitaliseringen og få opdateret systemerne til en tidssvarende udgave. Men med den stigende konkurrence, bliver incitamentet til at fintune også på dette område stadigt større.

- Med så lav margin som i transportsektoren, betyder det meget, hvor man lægger sine penge og administrationstid. Normalt tager det måneder at skifte lønsystem, men vi kan gøre det på to dage, og så har vi som de første integreret udlandsbetaling i vores løsning. Det er 50 pct. billigere end i banken og kursen kendes inden beløbet trækkes. Det giver alt sammen administrative fordele og gennemsigtighed for medarbejderne, forklarer Frants Moraitis.

Han tilføjer desuden, at Gratisal er nemt at integrere med transportsystemer, da det er teknisk designet til at være åbent. Og selvom det måske kan lyde en smule kringlet, så er der i den grad taget højde for brugeren, forsikrer han:

- Den fleksibilitet, vi har indbygget i Gratisal, gør, at brugeren kan komme langt på egen hånd, og derfor behøver man heller ikke være specialist for at betjene det her system. Systemet tager hånd om meget for dig, og det er lavet på menneskesprog, så det bliver nemmere at gøre rigtigt. Uden at gå på kompromis med funktionalitet, siger han til Transportmagasinet.

Gratisal har allerede indledt en række aftaler med transportvirksomheder og er derudover i dialog med flere potentielle kunder. Forhåbningen er at lave aftaler med op til 50 virksomheder inden for transportsektoren inden årets udgang.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Tid til at prøve en 6-cylindret

Politiet stopper uopmærksomme trafikanter hele ugen

Skift olie på ramperne inden frosten kommer

Vognmandsfirma fylder 100 år

Chauffør snydt for over en halv million kroner

3F krævede 565.000 kroner i lønefterbetaling til lastbilchauffør, men arbejdsgiveren afviste kravet med en usædvanlig forklaring.

Nyhedsbrev

Transportfirma åbner egne tankstationer

Online Avis Arkiv

Chauffører risikerer kæmpe bøder: - Det er halvdelen af min månedsløn

To DAF til Pagh Transport

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Test
Lastbil med tryghedsgaranti

Det kan være ubehageligt at køre lastbil på ukendte vejstrækninger, men i Mercedes-Benz med MirrorCam er man helt afslappet.

Bygger kæmpe energifabrik

Betalingsbro er et skråplan

Vi kan ikke leve af en smuk bro

DSV svinger kniven: 165 jobs skæres væk

Ingen lov om spejl-kameraer

Ny Volvo Truck chef i Aalborg

Million-anlæg taget i brug

Havneudvidelse i Vordingborg færdig før tid

Europæisk vejtransport: No deal giver massive problemer

H. P. Therkelsen tidligere dømt for cabotage

DFDS vinder ny brexit-kontrakt

Prime Cargo indvier automatisk lager til 60 millioner

Nyt om navne

Arla kører på GTL

ADP ansætter ny udviklings-chef

Danmarks konkurrenceevne fastholder plads i global top-ti

Person død efter arbejdsulykke på containerterminal

Refako lander millionunderskud

Vigtige love for opbyggere

Månedens konkurser

Vær klar til miljøindsats

LEDER: Slut med at overhale?

Lang ventetid på varebilstilladelser

Bestyrelsesformand i DSV trækker sig

Dækbranchens temadag

Lærlingens vej til at køre varebil

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Endnu en EFFER kran til SKAKS

HUSK: vores kundetilfredshedsanalyse - vind en Bruder® bil

Ny Kel-Berg sværlasttrailer til PK Transport A/S

Hydrauliske komponenter fra KTR

Deltag i konferencen ‘Reliability strategy and tools’

Prysmian introducerer ALESEA – en kabeltromle evolution

VIND en Bruder-bil -Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse

Vognmand Kold A/S nye Kel-Berg 4 akslet tiptrailer på 83 m3

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

"Samarbejdet giver en fleksibilitet, vi ikke har set før"

Ny Kel-Berg 4 aks. gardintrailer med truck beslag

UT 20U-14 Fstr/Fbrc Sort/Blp

Flangekoblinger til forbrændingsmotorer

Få stærkere kunderelationer og øget salg med effektiv EDI

Bliv opgraderet! Som 6.400 andre - Det tager kun ét minut

Ajcon bygger nyt grønt køle-/frysehus for JN Spedition

Forskellige typer papkasser

Fremstilling af stort kædesling

Knud Sørensen Brande ApS nye Kel-Berg sværlasttrailer

Resultatorienterede og værdiskabende løsninger i pakkeriet

NOS A/S tilbyder alt i løftegrej, også de mindre dele.

Vidste du, at PostNord transporterer paller og stykgods?

Gå ikke glip af årets udbudskonference - en del af NPP 2019

Bliver wirestropper produceret i Danmark?

Send til en kollega

0.227