23948sdkhjf

Der er penge at spare på lønnen

Lønplatformen Gratisal vil give vognmændene tid og penge til at fokusere på kerneforretningen

At udbetale løn til sine ansatte er langt fra altid så simpelt, som det lyder. Faktisk er lønmarkedet lidt en jungle, hvor det kan være vanskeligt at overskue, hvilke løsninger, man skal satse på. Hvordan finder man det rette match? Og er der overhovedet forskel?

Lønplatformen Gratisal er ny aktør på transportmarkedet, og her er man af den klare opfattelse, at processen omkring udbetaling af løn i mange tilfælde langt fra er så effektiv, som den har potentiale til at være. Og det kan gøre en betragtelig forskel, hvilke systemer, man anvender, hvis man beskæftiger sig indenfor en branche, der i forvejen er præget af små marginer – som for eksempel transportbranchen.

- Vi oplever stor efterspørgsel på vores løsning, fordi den frigiver tid og penge til kerneforretningen. Vi har for nylig reduceret lønarterne fra 240 til 35 i en transportvirksomhed ved hjælp af automation, og der indså jeg, at vi virkelig kan gøre en forskel for transportsektoren. Med 700.000 lønmodtagere er der masser processer, som kan optimeres og give besparelser. Det vil vi sørge for, og derfor fokuserer vi nu endnu mere på transportsektoren, siger Frants Moraitis, administrerende direktør og stifter af Gratisal.

Ifølge Frants Moraitis hænger mange transportvirksomheder stadig lidt i bremsen, når det kommer til at udnytte digitaliseringen og få opdateret systemerne til en tidssvarende udgave. Men med den stigende konkurrence, bliver incitamentet til at fintune også på dette område stadigt større.

- Med så lav margin som i transportsektoren, betyder det meget, hvor man lægger sine penge og administrationstid. Normalt tager det måneder at skifte lønsystem, men vi kan gøre det på to dage, og så har vi som de første integreret udlandsbetaling i vores løsning. Det er 50 pct. billigere end i banken og kursen kendes inden beløbet trækkes. Det giver alt sammen administrative fordele og gennemsigtighed for medarbejderne, forklarer Frants Moraitis.

Han tilføjer desuden, at Gratisal er nemt at integrere med transportsystemer, da det er teknisk designet til at være åbent. Og selvom det måske kan lyde en smule kringlet, så er der i den grad taget højde for brugeren, forsikrer han:

- Den fleksibilitet, vi har indbygget i Gratisal, gør, at brugeren kan komme langt på egen hånd, og derfor behøver man heller ikke være specialist for at betjene det her system. Systemet tager hånd om meget for dig, og det er lavet på menneskesprog, så det bliver nemmere at gøre rigtigt. Uden at gå på kompromis med funktionalitet, siger han til Transportmagasinet.

Gratisal har allerede indledt en række aftaler med transportvirksomheder og er derudover i dialog med flere potentielle kunder. Forhåbningen er at lave aftaler med op til 50 virksomheder inden for transportsektoren inden årets udgang.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Grønt lys til studenterkørsel

Nu er PEMA blevet TIP

Arbejdsulykker: Her er de 10 farligste brancher

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Trods tilskud på 45 millioner: Postnord Logistics går igen i rødt

Nyhedsbrev

9.161 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Thygesen Transport lukkede kranafdeling: - Nu skal vi finde vores leje

Online Avis Arkiv

Farverig vognmand fordobler indtjeningen

Ditte giver mange lastbiler den sidste finish inden levering

Fornyelser på HMF’s populæreste kran

Vognfabrik med flotte kornopbygninger: Forskellen ligger i detaljen

Svenske problemer rammer Skanol på bundlinjen

Nye leveringer

Østjysk vognmand vokser med travl byggebranche

Dekra sætter skub i antallet af faglærte chauffører

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

HC Container præsterer største overskud i otte år

DFDS indfører nye tiltag forud for genåbning af Oslo-ruten

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

Narkosmuglere sendte kilovis af kokain med fragtfirma

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Test
TEST af el-lastbiler: Kort, koncentreret bykørsel

To Scanianitter på pension

Batteridrevne kraner til Rødovre

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

Fremtidens surringsbånd er her

OK's første vaskehal for lastbiler

Østjysk vognmand holder kursen

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Dansk containerskib er blevet ramt af coronavirus

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Stort sortiment af hydraulisk værktøj hos Carl Stahl A/S

Langtidsholdbare vejstriber øger bilisternes reaktionstid

Tør du tage springet?

Optimering medfører 10-20 % besparelser på affaldsindsamling

Klemme- aggregater

Kel-Berg tipkærre med truckbeslag i front til HH Multi ApS

Britiske Autodesk vælger bott

Løft sikkert med kæde

Se hvorfor du ikke kan undvære en MIG-opkorter til kædesæt!

Får du efterset dit faldsikringsudstyr?

Rotatorer til alle behov

Ny Kel-Berg overføringsanhænger til Demstrup Autotransport

Intelligent optimering til cementproducenter

Få et stærkt diagnoseværktøj til AGV-diagnose!

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Hold styr på dokumentationen på løftegrejet med CS-Portalen

Oudrup Stenleje I/S nye Kel-Berg tipkærre med 3-vejs tip

Tænker du på et salg

Når standard-modellen bliver opgraderet

Har du fået din udgave af NOS A/S nye katalog?

Holder du dig opdateret inden for dit felt?

Transportoptimering & distribution af cement

Send til en kollega

0.188