Flere vindmøllevinger på samme skib

| Af Redaktionen | Tip redaktionen om en historie

Ingeniørvirksomheden R&D har hjulpet det tyske rederi Coli Schiffahrt med at optimere et transportsystem til vindmøllevinger, så de nu kan transportere flere vindmøllevinger per tur.

Transportbranchen oplever et stigende prispres gennem hele værdikæden samt en øget konkurrencesituation. Disse faktorer har fået Coli Schiffahrt til at effektivisere deres transportløsning af vindmøllevinger for at styrke deres position på markedet.

I den forbindelse valgte Coli Schiffahrt at inddrage ekstern specialistviden fra ingeniørvirksomheden R&D. Resultatet er en optimeret og mere omkostningseffektiv løsning, da de nu er i stand til at transportere flere vindmøllevinger per tur end hidtil. Det skriver R&D i en pressemeddelelse

Vidensudveksling skaber nye vinkler
Optimeringen af Coli’s transportramme er et resultat af et tæt samarbejde mellem de involverede parter, da deres respektive erfarings- og vidensområder i fællesskab har bidraget til nye vinkler og løsninger.

- Vi har haft et tæt samarbejde med R&D, hvor løbende informations- og vidensdeling har været omdrejningspunktet for processen. Det er netop den udveksling, som forankrer ny viden og dermed skaber nye vinkler og løsninger, siger Alain Akavi, managing director hos Coli Schiffahrt, og fortsætter:

- R&D’s mange års erfaring med udvikling af transportudstyr til vindmølleindustrien har bidraget til optimering af vores eksisterende løsning, hvor vi har tilført viden om vores udstyr og de givne forhold. Den synergi har givet os optimale forhold til at træffe de rigtige beslutninger.

Optimeret transportløsning
Coli’s nye løsning er specialdesignet til de specifikke behov og forhold. Løsningen fra R&D tager udgangspunkt i Coli’s eksisterende transportrammer, men er blevet optimeret, så de kan laste flere vindmøllevinger per tur.

- Vi har lavet beregninger på, hvordan vi bedst muligt optimerer brugen af deres eksisterende transportrammer. I den forbindelse har vi kigget på de specifikke forhold såsom accelerationerne fra skibet og lastkombinationer, hvor vi er kommet frem til en løsning, som gør det muligt at laste flere vinger, siger Projektlederen Leif Reinhardt fra R&D. 

- Brugen af eksterne kompetencer har for vores vedkommende vist sig at være en yderst omkostningseffektiv løsning, da R&D’s arbejde har resulteret i en løsning, som har reduceret vores transportomkostninger væsentligt. Vi har haft adgang til specialiseret viden, som ikke kun har øget værdien af vores produkt men også styrket vores samlede kompetenceniveau, slutter Alain Akavi.

Mere om: Coli Schiffahrt | R&D


Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Part i Storstrøms-byggeri er gået konkurs

Brobyggeri betyder udvidelse af havn

PostNord fortsat i underskud trods forbedret omsætning

PostNords omsætning steg med fem procent til 9,5 milliarder svenske kroner i andet kvartal.

Kommune vil ikke betale til vej

Vognmand køber varmeværksgrund

Betjente redder chauffør ud af synkende lastbil i sø

Nyhedsbrev

Molslinjens godstransport bekymrer vognmænd

Online Avis Arkiv

KH OneStop udvider i Aarhus

Stor bøde: Fik afslag på chaufførjob fordi hun er kvinde

SDK Group runder milliarden

Det bedste resultat nogensinde for shippingvirksomhed fra Fredericia.

129.959 lastbiler kørte over Storebælt i juni

Tank i det billigste land og spar penge

DKI Logistics skal drive lager for Region Midtjylland

Vejprojekter kan spare bilister for millioner af timer

Både S og V vil åbne for mere byggeri af veje, broer og tunneler, fordi udbygning af vejnettet kan spare tid.

Hans Jensen Transport bygger nyt domicil

Træ og asfalt rykker ind på Horsens Havn

Køge-virksomhed lander endnu en hjemmebane-ordre

Gigant køber ny luns af Hafnia Tankers

Ejer nu 43,5 procent af det danske tankskibsselskab.

Sommerferie på Transportmagasinet

Bornholm siger god for Færgen-opkøb

Debat
Transportbranchen skal omfavne GDPR

Vi skal tage imod den nye dataforordning med åbne arme, mener direktør Claus Gottlieb fra YX Erhverv

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Razzia: Ingen udenlandske lastbilchauffører knaldet for sprit

EU-Parlamentet afviste nye regler for lastbilchauffører

Ny bestyrelse i Erria

Storebæltsbroen genåbnet efter brændende lastbil

Mand varetægtsfængslet for tyveri af danske sættevogne

Verdenskongres i København

Miljø-deklaration på lastbiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Nu gøres der klar til højere hastigheder

Uber vil tilbage til Danmark efter sejr i London

HMK Bilcon får alligevel lov at byde på forsvarsordre

M-Comp høvler gæld af

Volvo Danmark er klar til Transport 2019

Nye leveringer

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Flot ny Kel-Berg/Knapen 4 akslet Walking Floor trailer udleveret til Søren Rasmussen & Søn

Selvom sommeren i den grad er over os, er der stadig gang i butikken hos os

Failure Mode and Effects Analysis (FMEA)

4 tips til dig der skal have firmabil for første gang

IATF 16949:2016 Inspirationsseminar

Kanonflot kroghejs

Intern Auditor Kvalitet

Tysk økonomi fortsætter sin fremgang, men Brexit kan presse udviklingen

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til B. & V. Kristensen A/S

IATF 16949:2016 Specialist Transition

HMF 2620-K5 med JOAB Kroghejs L20 til RTR A/S – Renovations Transport Roskilde A/S

Kroghejs og Påhængsvogn til Søren Nielsen

IATF 16949:2016 Specialist

Risk Management

Regenerative servomotorstyring op til 220kW

Tre komplette opbygninger

Alfred Nielsen og Sønner A/S kan køre hjem med to nye Kel-Berg 4 akslet nedb. udtrækstrailer

ISO 13485:2016 Opgraderingsseminar

Skab tillid med klima ikon

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 71 m3 til Johs. Sørensen & Sønner Århus A/S

Danske virksomheder har forbedret deres internationale konkurrenceevne, men...

ISO 9001:2015 Opgraderingsseminar

10 nye VARIOS gardintrailere til Bendix Transport

Hands-on introduktion til design og fremstilling af kompositmaterialer

Leverandøraudit

Send til en kollega

0.23