23948sdkhjf

God dialog gav en god oplevelse

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Hos LH Fragt er der kun lovord til sælgeren af de seneste tre DAF CF-lastbiler.

LH Fragt i Vejen har specialiseret sig i distributionskørsel over hele Danmark og i Sverige. Flåden består af en snes lastbiler og blev i sidste uge suppleret med tre nye DAF CF-trækkere leveret af ESA Trucks Danmark i Kolding.

Det blev en god oplevelse, for som Asbjørn Hansen fra LH Fragt siger, har de haft en rigtig god dialog med ESA’s sælger Thomas Poulsen omkring specifikation og levering af bilerne.



- Hos ham er et ord et ord, fortæller Asbjørn Hansen.

- Selv om vi har haft forslag til ændringer i udstyret, er han ikke kommet rendende med ekstra-regninger. Han har desuden givet en meget grundig chaufførinstruktion ved levering, så vi er super tilfredse.

Lav indstigning til chaufførerne
Asbjørn Hansen har denne gang valgt den lave CF-model med lav indstigning til sine chauffører.

- Et sparet trin både op og ned af førerhuset ved ind- og udstigning betyder rigtig meget. De skal ind og ud af bilerne 20-30 gange hver dag. Chaufførernes arbejdsmiljø og ergonomi er meget vigtigt for os, så til distributionskørsel er CF’eren helt perfekt, fastslår han.

Bilerne er specificeret som 3-akslede 6x2/4-twin-steer trækkere, fordi de også skal kunne køre med op til 30 ton læs på seks aksler.

Ofte kører de med noget mindre læs. Så ryger den tvangsstyrede støtteaksel bare op i luften. Det sparer både dæk og brændstof.

Apropos brændstof var MX-motorernes lave brændstofforbrug en meget medvirkende faktor ved valget af DAF.

- Vi har valgt "den lille" MX11-motor, fordi den er rigtig økonomisk, siger Asbjørn Jansen. Den kører op til 650 meter længere pr. liter diesel end nogle af vores andre lastbiler, selv om den yder 450 hk og har kræfter nok til de tunge læs.

- Vi fik også en CF’er sidste år, og den har kørt som et urværk. Den fylder et år i disse dage og har kun været på værksted én gang - og det var til et normalt service.

- Vi har også lejet en XF’er, og der har heller aldrig været noget med den, siger Asbjørn Hansen.

Med fuld afdækning
LH Fragts nye DAF CF 450’ere er opbygget med fuld afdækning, værktøjskasse, 430 liter brændstof- og 45 liter AdBlue-tank samt batterier monteret i det bageste overhæng.

Indvendigt i Space Cab-førerhuset med højt til loftet har Fix Autopolstring i Hedensted givet den gas med "old-school" busplys og læder, så der er blevet ekstra lunt og hyggeligt for chaufførerne - både når de sidder bag rattet, og når de overnatter i bilen.

LH Fragt forventer, at de nye biler vil køre ca. 120.000 km om året. De er leveret med finansiel leasing i kombination med en konkurrencedygtig serviceaftale over 6 år med mulighed for forlængelse.

Mere om: DAF CF 450 | LH Fragt
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Send til en kollega

0.105