23948sdkhjf

Renovering af Den Gamle Lillebæltsbro forlænges

Mindre nattearbejde og et strømuheld får Vejdirektoratet til at ændre den oprindelige tidsplan

Den 22. maj gik Vejdirektoratet i gang med at give Den Gamle Lillebæltsbro en tiltrængt kærlig hånd. Renoveringen har budt på udfordringer undervejs, og allerede nu står det klart, at den oprindelige tidsplan med 20 ugers arbejder i både 2018 og 2019 ikke holder.

Arbejder på højtryk
Vejdirektoratet forsøger at indhente den tabte tid efter, at en arbejdsulykke med strøm på broen tilbage i juni var skyld i, at arbejdet måtte indstilles i en måned af sikkerhedsmæssige årsager.

Vejdirektoratet har også lyttet til naboerne til broen, der har klaget over det planlagte aften- og nattearbejde, der har givet anledning til væsentlige støjgener hos naboerne. Efter dialog med Fredericia Kommune er nattearbejdet nu indstillet med undtagelse af aktiviteter, som kræver en længere arbejdstid end tidsrummet kl. 7-18. 

I løbet af de 20 uger vil der være nogle gange, hvor døgnarbejde kan forekomme.

- Tilsammen betyder de to forhold desværre, at vi i 2018 kun kan nå cirka halvdelen af det renoveringsarbejde, som var planlagt til at skulle foregå i år. Derfor er vi nødt til at udvide renoveringsperioden for 2019, siger specialkonsulent ved Vejdirektoratet Shahriar Honar.

Åbner som planlagt
I 2018 åbner broen igen for al trafik den 5. oktober som planlagt, men til gengæld starter renoveringen i 2019 tidligst muligt i starten af marts og slutter senest muligt i slutningen af oktober, hvis vejret tillader det.

Renoveringsperioden næste år kommer dermed til at strække sig væsentligt ud over de 20 uger, som oprindeligt planlagt. Bliver entreprenøren ikke færdig i 2019, kan en kort renoveringsperiode i 2020 også komme i spil.

Mens Den Gamle Lillebæltsbro har været spærret, har Vejdirektoratet tilbudt eskortering af langsomkørende køretøjer over Ny Lillebæltsbro. Der er mulighed for transport på daglig basis, og turene er gået efter planen. Eskorteringsordningen fortsætter under hele renoveringsperioden, selvom tidsplanen bliver rykket.



Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Globale fragtkæmper kaprer danske kunder

Byggeboom kræver flere store kraner

Danmarks eneste producent af byggekraner har firedoblet flåden for at følge med efterspørgslen

Danske lastbiler med i AdBlue-snyderi

DR afslører, at danske chauffører og mekanikere også er involveret i snyderi med lastbilers miljørensesystem

75 mio kroner skal fremtidssikre Thyborøn Havn

Større dækcenter på ny adresse

Nyhedsbrev

Særlig demobil til Krog Transport

Speciel farve på ny Scania-model passede perfekt ind med firmafarverne

Online Avis Arkiv

Nyt system til automatisk indvendig vask af køletrailere

Brian har kørt 2,5 mio. km for byggecenter

Kom på lønningslisten allerede som 13-årig; han vaskede lastbilerne. Nu fejre han 25-års jubilæum

FH nummer en million

Volvo har leveret FH-trækker nummer 1.000.000 til en kunde ved IAA i Hannover

Test
Elektrisk Actros begejstrer

De testchauffører, der er i gang med at teste Mercedes-Benz’ nye elektriske Actros, er begejstrede

Alpi åbner i trekantområdet

H.E. Jørgensen bliver også DAF-forhandler

Bornholmslinjen åbner for mere fragt på hurtigfærgen

Ny bydel i København løser trafikproblemer

Topchef advarer: 400 danske færgejob er i fare

Knap 400 danske job risikerer at gå til udlændinge, hvis Norge vedtager omstridt forslag

Regeringen og DF vil lade små robotter bringe varer ud

Danske Fragtmænd har godt fat i de ufaglærte

Grundig oplæring, dansk på jobbet og nul-tolerance over for racisme er fundamentet i succes med at holde på ufaglærte medarbejdere

Opgørelse: Chaufførerne knokler mest

Lastbilchaufførerne hører til blandt dem, der arbejder mest i Danmark. Det viser en opgørelse fra Det Nationale Forskningscenter for Arbejdsmiljø

Konkurrent afviser DSVs milliardtilbud

Jernbaneterminal til 100 mio. kr. samler fortsat støv på Esbjerg Havn

Regering vil udrulle klimaasfalt på hele vejnettet

Debat
Amatøragtigt ikke at have en langsigtet plan for infrastruktur

Skal vi køre ad Afgifts Allé?

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Lastbilsalget stiger

Nedbrud i Postnords pakkeafhentning

Nye fartgrænser træder i kraft i dag

Nu er stærekasserne klar til at blitze

Tricolore bygger kæmpestort lager

Scania lancerer ethanol-motor til tung transport

Svenskere vil optimere dansk transport

DSV gør sig klar til Brexit

Transport som ét brand i Aabenraa

DB Cargo vinder TUR’s uddannelsespris

Sportsvogne skal trække trailere

Trailere til Tyrkiet på en uge

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Mini Trans styrker fællesskabet under frysepunktet

1,5 Ton vs. 125 Ton

Kran og Hejs til Arne

IPW Systems får endnu en ny udvikler

Få styr på Udbudsloven og hele udbudsprocessen på kursus for praktikere

Sejlersæsonen er slut for de fleste og det er tid til at få bådene op af vandet

Logistikkompagniet vinder CSR People Prize for sit store sociale ansvar

Elektrisk lille kran

Hør om virksomheders erfaringer med at håndtere udfordringer for materialer i barske miljøer

To komplette vogntog til Klaus Michaelsen

Velkommen til 'Find din elev'

HMF 2620-K5 til Viborg Vognmandsforretning ApS

NOS A/S leverer 125 ton nye ankerkæder

Shell EcoPack sikrer dig nem opfyldning og opbevaring af motorolie

Arbejdsmiljø, stress og produktivitet - bliv klogere i Horsens 8. nov.

Jokerkroge nu hos Meldgaard Hydraulik

Kroghejs til murerfirma

Ajcon-byggeri for GLS skrider planmæssigt frem

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til Ejvind Guldberg

Vi synes altid det er fedt at se det løftegrej vi har solgt i brug hos vores kunder

Konference 1. nov.: Bliv klogere på arbejdsmiljø, trivsel og produktivitet

Nyt VW bilindretnings katalog - 64 41 44 18

Ny ansættelse i HF

Solceller i glas - facader og glaspartier

KTR Koblinger til pumper og kompressorer

Send til en kollega

0.425