23948sdkhjf

Har købt 21 DAF-lastbiler på fire år

Dansk BioTransport i Holstebro har netop modtaget DAF-lastbil nummer 18 og 19. Endnu to er på vej inden årsskiftet

Inden året er omme, vil ESA Trucks Danmark have leveret 21 DAF-lastbiler til Dansk Biotransport i Holstebro på fire år. DAF nummer 18 og 19 er netop leveret. Nummer 20 og 21 kommer inden årsskiftet.

De 21 DAF’er repræsenterer ni forskellige modeller, som bliver specificeret specielt til vognmandsfirmaets mange forskellige behov.

- Vi kører både inden- og udenrigs, med trækkere og forvogn/hængere, med lette og tunge læs. Derfor er det vigtigt, at vi får specificeret bilerne til opgaverne, siger vognmand og medindehaver af Dansk BioTransport, Leo Andersen.

- De to nyeste DAF’er er XF 530 twinsteer 6x2/4-trækkere. Dem har vi nu fire af, og de har overrasket positivt på brændstoføkonomien takket være perfekt afstemt drivline til vores kørselsopgaver.

Virksomheden råder over en vognpark på cirka 30 trækkende enheder, heraf er langt de fleste af mærket DAF. Der er er både XF og CF’ere, trækkere og forvogne, 2-, 3 og 4-akslede.

- Vi kører både med kran, kompressor, tip, walking floor mv. Der er næsten ikke to, der er helt ens, siger Leo Andersen.

- Et fællestræk ved alle biler er dog, at de er røde, og at de er udrustet med kraftudtag. De skal kunne klare sig selv ved aflæsning hos kunderne. Derfor har de kraftudtag til at pumpe, blæse, løfte eller tippe godset af.

Dansk BioTransport fortsætter politikken med at køre på langvarige servicekontrakter hos de autoriserede DAF-værksteder. Den beslutning skyldes, at Dansk BioTransport lukkede sit eget værksted for fire år siden.

- VI handler vores biler hos ESA i Kolding, og vi får udført service både hos ESA i Kolding og Padborg, hos KLC i Kolding og hos AMC i Aarhus, Randers og Hobro. Det er chaufførens bopæl, der afgør, hvor det er bedst for os at køre til service, slutter Leo Andersen.

Dansk BioTransports lastbiler kører fra 100-120.000 km om året indenrigs og 150-160.000 km om året på eksport. Bilerne udskiftes hvert 5-7 år afhængig af kørselsopgave, hvor nogle af specialopbygningerne med bl.a. kompressor overføres til nye chassiser og dermed kører dobbelt så længe, inden de skydes af.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.333