23948sdkhjf

Her har vognmanden ikke sparet på noget

| Af Jesper B: Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Chauffør Henrik Bojesen er blevet rigtig godt kørende. Hans vognmand, Jesper Agesen i Thisted, har nemlig lige fået leveret en ny Scania R 520 A6x4 tandemtrækker, som Henrik skal køre med i det nordjyske.

Bilen er leveret af Stiholt i Thisted, hvor lastbilsælger Lars Pedersen fortsætter traditionen med at levere R 520’ere til vognmanden. Den nye er nummer 7 i rækken - og i løbet af et par måneder kommer der en R 520 bogietrækker mere til. Så kommer Jesper Agesen op på otte R 520’ere. Dermed ligger der en rigtig Södertälje-vibrator i halvdelen af hans lastbiler.



V8’eren er på 16,4 liter slagvolumen på max. 520 hk/2.700 Nm med ren SCR-teknologi til overholdelse af Euro 6-normen. Dertil er koblet en 12- + 2-trins GRSO905R-gearkasse med to krybegear og overgear samt RB662 tandembogie med enkeltreducerede bagtøjer med 2,92:1 i udveksling.

To-strengs hydraulik
Stiholt i Thisted har opbygget bilen med to-strengs hydraulikanlæg, så den både kan køre med tiptrailer, betonkanon og inliner (elementtrailer).

Opbygningen består desuden af høj galge, hel-dækkende alu-dørk, udtræksskuffer mellem bagakslerne og høje Danbox skabe i aluminium bag førerhuset. Skabene skal bruges til opbevaring af regntøj, gummistøvler mm.

En fiks detalje er desuden en lille ekstra udtræks-stige placeret under dørkpladen bag førerhuset i venstre side. Den kan trækkes ud, når Henrik skal op bag førerhuset.

Fuld læderpakke
Indendørs er der ikke sparet på komforten i CR20H-førerhuset. Der er fuld V8 læderpakke, premium-stole med indbygget ventilation, ekstra bred underkøje og termo-sideruder.

Desuden er der regnsensor, stort klimaanlæg, stort infotainment-system med integreret navigation, subwoofer, DAB-radio og meget mere. Nej, der er ikke sparet på noget.

Det er der heller ikke, når det gælder trafiksikkerhed.

Bilen har naturligvis både integreret retarder og afstandsradar, sporassistent, elektronisk stabilitetssystem (ESP), LED for- og baglygter, ekstra fjernlygter i taget, tågelygter i fronten og masser af LED-arbejdslys.

Driftssikkerheden er der også tænkt på i form af en Drivline+ serviceaftale i hele otte år.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Send til en kollega

0.108