23948sdkhjf

Nu kan lastbilen blive helt pletfri

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

Hos Copenhagen Truck Wash tester man et system, der giver lastbilen en perfekt vask.

Ingen pletter på ruder og spejle. Ingen behov for at aftørre bilen efter en vask. Det lyder som en drøm for de mange chauffører og vognmænd, som kan lide at køre rundt i en ren og nyvasket lastbil. Ikke desto mindre er det virkelighed hos Copenhagen Truck Wash, der driver lastbilvaskehaller i Tåstrup og Hvidovre.

Tester pletfrit vaskesystem
Mikkel Merrild, som har Copenhagen Truck Wash, tester for tiden et vaskesystem, der hedder Spot Free - eller på dansk: pletfri vask.



Systemet består af en højtryksrenser tilkoblet tre filtre i en flaske på størrelse med en pulverslukker. Når man skyller efter med denne højtryksrenser, står lastbilen helt uden pletter bagefter.

- Selve højtryksrenseren sprøjter med et højere tryk end normalt for at fortrænge det vand, der ligger på lastbilen. Desuden er det vand, der sprøjtes med, helt fri for kalk og mineraler, forklarer Mikkel Merrild.

- Vi har testet systemet et par måneder, og vi har fået mange positive tilbagemeldinger. Vi bruger det, når vi laver en "show-vask."

- Det foregår på den måde, at når vasken er færdig og vaskemaskinen står stille, tager vi plet-fri højtryksrenseren i hånden. Så bruger vi 30 liter vand på at afskylle førerhuset, vinduer og spejle ned. Så kan lastbilen køre direkte ud i solen bagefter og tørre. Når bilen er tør, kan man ikke se nogle pletter på ruden eller spejlene. Man behøver ikke tørre lastbilen af manuelt efter vasken.

Laboratorie måler vandet
- Vi har noget testudstyr, så vi med jævne mellemrum kan se, om afskylningen ligger i det interval, vi skal ned på for at opnå den kvalitet, vi ønsker. Vi måler vandet for kalk, Ph-værdi, mikrodele og aflejring af mineraler.

- Som sagt får vi mange positive reaktioner. Systemet er primært til at få pletfrie vinduer og spejle; men vi afskyller faktisk hele førerhuset i dette demineraliseret vand. For hvis vaskevandet oppe fra førerhusets tag render ned ad forruden, når de kører ud, er man lige vidt. Derfor afskyller vi hele førerhuset.

- Lige nu tester vi systemet; men på længere sigt bliver det noget, som vores kunder kan tilvælge. Når man nu bruger lang tid på at vaske en lastbil, er der nogle kunder, der gerne vil have slutproduktet så tæt på perfekt, man kan komme, slutter Mikkel Merrild.



Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Top 100 - 2018
Se tallene: Transportbranchens største bundlinjer

Transportmagasinet har analyseret de danske vognmænd, pakke- og kurerfirmaer, flytteforretninger og speditører. Se hvem der tjener mest

Top 100 - 2018
Speditionsbranchen gik i bakgear

Speditørerne transporterede gods som aldrig før, men indtjeningen bakkede fire år tilbage.

Top 100 - 2018
Se tallene: Hver anden speditør tabte indtjening

Hvilke speditører tjener mest - og mindst? Få svaret og endnu flere nøgletal fra Transportmagasinets Top-analyse her

Mægler stod for salget til NTG

Kurt Beier-sagen
Danish Crown giver Kurt Beier otte uger mere

I en ny erklæring forpligter Danish Crown sig på at sikre ordentlige arbejdsforhold for deres chauffører

Nyhedsbrev

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Online Avis Arkiv

MAN vil erobre Grønland

Top 100 - 2018
Transportbranchens top tjener færre penge

Indtjeningen fulgte ikke med aktiviteten op hos de danske transportvirksomheder sidste år.

Affaldsselskab erkender ulovlige indkøb for 94 mio. kr.

Landets tredjestørste kommunalt ejede affaldsselskab har i en lang årrække handlet i strid med udbudsreglerne.

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

Nye leveringer

Selv om vi er kommet ind i vintermånederne, er salget af materiel stadig højt. Her er et lille udvalg fra de seneste ugers leveringer

Debat
Stop de kreative løsninger

Erik Østergaard fra DTL er klar med en replik til Leif M. Pedersens indlæg i Transportmagasinet

Alle gode gange fire DAF

Lastbilmægleren v. Carsten Lykke leverer DAF flyttebil nr. fire på lige så mange år til Bechs & ABC Flytteforretning i Kolding.

Forureningsfri kørsel på op til 10 km

Scania fortsætter sit fokus på hybridteknologien. Nu kommer to nye hybrid-lastbiler i Next Generation-serien. Det er lastbiler til bæredygtig kørsel i byerne

Varebiler er særligt eksponeret for uheld om vinteren

Kolding Havn lukker: Direktør er chokeret og trist

I Kolding har et enstemmigt byråd besluttet af lukke erhvervshavnen, der netop har præsenteret en ny helhedsplan

Kurt Beier-sagen
Postnord kører videre med udenlandske chauffører

Debat
Er det nok bare at sige undskyld?

Leif Midtgaard Pedersen fra ICT Logistics har en opsang til den danske transportbanche - og til indkøbere og lovgivere

DLG får logistikcenter i Taulov

PFA og ADP opfører 28.000 m2 logistikcenter for DLG i Fredericia

DHL er Danmarks Bedste Arbejdsplads

Stigende oliepriser presser Mærsks indtjening

Kurt Beier-sagen
Sag om filippinske chauffører går verden rundt

Historien om de underbetalte filippinske chauffører fra slumlejren i Padborg har fundet vej til nyhedsoverskrifterne på flere kontinenter

Organiseret snyd i vognmandsfirma giver rødt kort til chauffører

Vestre Landsret justerer på dom i sag om fusk i vognmandsfirma i Horsens.

Ny konkurrence for chauffører

Scania Driver Competition afløser Young European Truck Driver. Nu er der ingen aldersbegrænsning.

Jetpak overtager Right Away

Fremtidens Transport
Trafiksikkerhed er mere end dæk

Det er rimeligt at bøderne firedobles

Ny hurtigtørrende lak til lastbiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Ung lastbilchauffør død i trafikulykke ved Skanderborg

Kurt Beier-sagen
Virksomheder genoptager ikke samarbejdet med Kurt Beier

Højre bane er blevet mere populær

Kurt Beier-sagen
Danish Crown afventer politisag i Kurt Beier-skandale

Tonstung turbine løftet på plads i Kalundborg

Markant flere biler sætter motorveje under pres

Fast forbindelse mellem København og Landskrona afvises

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

IDS - Europas sikreste kort!

Her er bilejernes 3 største ønsker til værkstederne

Kontorrobotterne indtager dine processer – vær på forkant med fremtiden nu

TomTom Telematics er udnævnt til Europe’s største udbyder af flådestyringsløsninger for 4. år i træk

Endnu en ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til DSV Transport A/S

Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse >>

Høj præcision og sikkerhed med RON dynamometre

NOS A/S leverer wirestropper

CSR rapportering kan være værdiskabende - og overskueligt for jer

Mercedes-Benz i Norge har valgt Omnicar SAM til taxaer, køreskoler og nyttekøretøjer

Implementering af AMCS Intelligent Optimering software til ruteplanlægning gennemført hos CNC

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 56 m3 med åbenbar side til Vognmand Michael Munch ApS

Opret jobannonce nemt og gratis på Jobnet for Arbejdsgivere

Ekspropriation og gæsteprincippet for specialister 2018

To nye Kel-Berg 3 akslet Hardox tiptrailer 24 m3 leveret til Focus Miljø ApS

Undgå produktionstop!

Lastas Trucks Danmark A/S leverer en ny DAF XF 530 FTS SSC til De Nova ApS

Sikker rekrutteringsproces på Jobnet for Arbejdsgivere

Farligt Gods Seminar

HUSK: Køb faldsikringsudstyr godkendt til hele 150 kg hos Fyns Kran Udstyr ...

Kontorrobotterne kommer - vær beredt (Webinar)

Vi samarbejder med alt og alle

Se hvor nemt du kan flytte og transportere tunge emner

5 nye HMF 2120-K5 kraner til DOT (Dansk Overflade Teknik)

Send til en kollega

0.324