23948sdkhjf

Særlig demobil til Krog Transport

Speciel farve på ny Scania-model passede perfekt ind med firmafarverne

Den nye S 500 6X2*4, der har kørt rundt som demobil i hele Danmark henover sommeren 2018, er netop blevet leveret til Krog Transport i Herning. Bilen er noget atypisk i farven i forhold til tidligere demobiler, men det var Krogs held, for den passede perfekt til hans firmafarve.

Selvom den grå farve ikke er en del af Scanias standardfarvesortiment, er demobilen malet grå på fabrikken. For med Scanias såkaldte MCC-pakke kan lastbilerne leveres i præcis den farve, som kunderne ønsker, direkte fra fabrikken, så den ikke skal forbi en maler først. Ved MCC-lakering kan alt på bilen indfarves, herunder dørhåndtag og hellakeret solskærm.

Det er Scania i Ishøj, der har stået for opbygningen af lastbilen, hvilket har stået på over sommeren, mens bilen har været udstillet på messer og markeder. Besøgende, der har lagt vejen forbi flere begivenheder, har derfor kunne følge med i opbyggernes arbejde og bilens udvikling.

Speciel opbygning
Bilens endelige opbygning består blandt andet af en galge med indbygget lys til luft, et skab bag sideværnet, fuld aluminiuminddækning på chassis, dobbelt baglygter, en plade under batterierne med arbejdslys, inddækning af førerhusophæng bagpå, tre ekstra lygter i solskærmen, diverse arbejdslys og trekanter mellem bogieakselen.

Chassiset er også lidt specielt, da akselafstanden på trækkeren er 2.950 mm og bogieakslen er elektrisk styrbar, hvilket gør køretøjet væsentligt nemmere at manøvrere, hvor pladsen er trang.

Den 6-cylindrede Scania-motor er på 13 liter slagvolumen på maks. 500 hk/2.550 Nm med emissionsbegrænsende SCR-teknologi. Motoren er koblet til en 12+2-trins Scania Opticruise GRS905R-gearkasse med to krybegear, to bakgear og retarder.

Komfortabelt indrettet
Den nye bil er Torben Krogs første Scania.

- Jeg havde i går aftes og nat fornøjelsen af at køre min nye bil. Jeg kørte med link og trailer fra Herning til Brøndby og retur. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. Driftsrapporten siger 21,3 liter pr. 100 km med link på første tur. Bilen var sat på eco drive og alligevel tog den Slagelse bakke med 83 km/t på toppen med et hurtigt nedskift til 11. gear, fortæller Torben Krog.

Indvendigt er der ikke sparret på komforten i CS20H-førerhuset. Bilen er udstyret med fuld læderpakke, Premium førersæde med ventilation, drejbar hvilestol, stort infotainmentsystem med 7” skærm, DAB-radio, ratbetjening og stemmestyring, kaffemaskine, køleskab, tabletholder og stort klimaanlæg. Bilen har også alt i sikkerhedsudstyr.

- Jeg har en hel liste af punkter, hvor jeg bare må sige, at der er tænkt de ekstra sidste tanker omkring sikkerhed, detaljer og produktudvikling. Alt er indrettet meget logisk, og man kan se, at det er fagfolk og eksperter med forstand på lastbiler, der virkelig har lagt hovederne i blød for at udvikle det ypperligste inden for lastbilsteknologi, siger Torben Krog.



Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Top 100 - 2018
Se tallene: Hvilke vognmænd tjener mest?

Top 100 - 2018
Vognmændenes indtjening hænger i bremsen

Stop-and-go: Blot 5 pct. af vognmændene har formået at hæve bundlinjen tre år i træk

DTL: Politikerne må lytte nøje efter

Video
Volvo laver kontrakt på selvkørende mine-lastbiler

Volvo Trucks skal levere sin første kommercielle løsning med selvkørende lastvogne til transport af kalksten fra en åben mine til en nærliggende havn

Kørsel i egen bil: Her er de nye satser

Nyhedsbrev

Top 100 - 2018
Freja-boss: Det må gerne være besværligt

Hårde tider i branchen får ikke speditionsvirksomheden Freja Transport & Logistics til at sætte farten ned - tværtimod.

Online Avis Arkiv

Top 100 - 2018
Transport sat i system hos Dachser

Dachser er lig med faste afgange, faste ankomster og planlagte transittider i hele Europa. Intet mindre end 8.000 linjebiler kører på kryds og tværs mellem 400 hubs og platforme i Europa i et præcist urværk dag og nat.

Hanstholm Havn når milepæl

Anbefalinger til regeringen: Skab bedre rammer for handels- og logistikvirksomheder

Stålgrossist fik 17 nye lastbiler i ét hug

Kranfirma konkurs

Danskere giver penge til filippinske chauffører

Debat
Havneafvikling uden udvikling

Top 100 - 2018
Sådan får du mest for din virksomhed

Lige nu kan vognmænd få mere for deres virksom­heder, hvis de vil sælge - men man skal have forberedt sig godt

Kurt Beier-sagen
DTL: Danish Crown-initiativ kan ikke stå alene

Top 100 - 2018
Se tallene: Transportbranchens største bundlinjer

Transportmagasinet har analyseret de danske vognmænd, pakke- og kurerfirmaer, flytteforretninger og speditører. Se hvem der tjener mest

Top 100 - 2018
Speditionsbranchen i bakgear

Speditørerne transporterede gods som aldrig før, men indtjeningen bakkede fire år tilbage.

Top 100 - 2018
Se tallene: Hver anden speditør tabte indtjening

Hvilke speditører tjener mest - og mindst? Få svaret og endnu flere nøgletal fra Transportmagasinets Top-analyse her

Kurt Beier-sagen
Tillidsfolk på Danish Crown: Chauffør-løsning er langt fra god nok

Kurt Beier-sagen
Danish Crown giver Kurt Beier otte uger mere

I en ny erklæring forpligter Danish Crown sig på at sikre ordentlige arbejdsforhold for deres chauffører

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Mægler stod for salget til NTG

MAN vil erobre Grønland

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

Jetpak overtager Right Away

Fremtidens Transport
Trafiksikkerhed er mere end dæk

Det er rimeligt at bøderne firedobles

Ny hurtigtørrende lak til lastbiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Ung lastbilchauffør død i trafikulykke ved Skanderborg

Kurt Beier-sagen
Virksomheder genoptager ikke samarbejdet med Kurt Beier

Højre bane er blevet mere populær

Kurt Beier-sagen
Danish Crown afventer politisag i Kurt Beier-skandale

Tonstung turbine løftet på plads i Kalundborg

Markant flere biler sætter motorveje under pres

Fast forbindelse mellem København og Landskrona afvises

Se alle Medlemmernes egne nyheder

CERTEX Danmark har sort bælte i løfteudstyr til teatre

Ny model løfteåg fra Fyns Kran Udstyr A/S!

EUC lillbælt nu også med International Kranføreruddannelse

Tilbyd dine kunder serviceaftaler og opnå de økonomiske gevinster, der ligger i dem

Brønd til installering langs skinnerne

Mangler du personale til aftenrengøringen efter kl. 16?

Q-System har stor succes med pallelogistik i Spanien

Servicekunderne elsker at benytte servicesystemet Dantech

NOS A/S går gerne den ekstra mil for kunderne

Radarsensor til kollisionsafværgelse & detektering af tog

Gratis gå-hjem-møde: Styrk ledelsen af det psykiske arbejdsmiljø

Silkeborg-virksomhed har stor succes med pallehætter

Gratis gå-hjem-møde: Er social dumping stadig en udfordring på danske byggepladser?

Mød os på Ajour 2018 - STAND 4016

Vidste du, at vi har Søfartsstyrelsens Autorisation (Kompetent person - kategori A) ?

Viden om løft definerer CERTEX Danmarks virksomhedskultur

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

IDS - Europas sikreste kort!

Her er bilejernes 3 største ønsker til værkstederne

Kontorrobotterne indtager dine processer – vær på forkant med fremtiden nu

TomTom Telematics er udnævnt til Europe’s største udbyder af flådestyringsl...

Endnu en ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til DSV Transport A/...

Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse >>

Høj præcision og sikkerhed med RON dynamometre

NOS A/S leverer wirestropper

Send til en kollega

0.295