23948sdkhjf

Kurt Beier-skandalen: - Én ting er loven, noget andet er moral

Afsløringerne af forholdene hos Kurt Beier i Padborg får flere aktører i branchen til at granske samarbejdet med vognmanden

Den skandaleramte transportvirksomhed Kurt Beier kan se frem til at skulle forklare sig overfor flere samarbejdspartnere.

DSV har til Fagbladet 3F meldt ud, at man nu vil have et møde med Kurt Beier for at få klarhed over forholdene.

- Det er en alvorlig sag, og på baggrund af de oplysninger, som er kommet frem om forholdene hos Kurt Beier, vil vi have en forklaring fra firmaet, så vi kan høre deres side af sagen. Vi har ikke tidligere hørt om den slags problemer hos Kurt Beier, men hvis der er hold i anklagerne, er det uacceptabelt for os, og det kan ende med, at vi opsiger samarbejdet med dem, siger kommunikationschef i DSV Tina Hindsbo til Fagbladet 3F.

Transportmagasinet har i løbet af onsdag haft kontakt til flere danske transportvirksomheder, der ifølge flere af redaktionens kilder er blevet sat i forretningsmæssig forbindelse med Kurt Beier.

- Én ting er loven, noget andet er moral
Hos N&K Spedition kan administrerende direktør Martin Gade Gregersen bekræfte, at man har benyttet sig af Kurt Beier som transportleverandør. Og her bliver der ikke taget let på de seneste dages udfordringer:

– Vi tager denne her sag meget alvorligt, og vi har bedt Kurt Beier om at komme i dialog, så vi kan komme til bunds i, hvad der er foregået. Vi skal vide, om det, vi har set i pressen, er skræmmebilleder, eller hvordan det forholder sig, siger direktøren.

Selvom Karsten Beier, der er direktør i Kurt Beier, via sin advokat har meldt ud, at man har overholdt lovgivningen, så er N&K Spedition ikke ubetinget overbevist af den grund.

- Én ting er loven, noget andet er moral. Så vi skal finde ud af, hvad der er op og ned i denne her sag, og hvis det holder stik, kan det få konsekvenser for vores samarbejde. Nu vil vi bruge noget tid på at se på sagen, og vi vil ikke konkludere noget inden da. Èn ting er jo, hvad man ser i pressen, og en anden ting kan være hvordan det faktisk forholder sig, siger Martin Gade Gregersen til Transportmagasinet.

Freja: - Vi bruger ham ikke længere
En anden virksomhed, der er sat i forbindelse med Kurt Beier, er Freja Transport & Logistics. Her kan administrerende direktør Ulrik Rasmussen bekræfte, at man tidligere har brugt Kurt Beier som leverandør, men at det ikke forholder sig sådan i dag:

- Historisk set har vi brugt ham, for han er jo en stor vognmand, men som det ser ud lige nu, bruger vi ham ikke – vi har ikke noget fast samarbejde. Vi har jo også læst det, der står i pressen, så selvom han juridisk ikke har gjort noget forkert, så stemmer hans forretningsmetoder i hvert fald ikke overens med Frejas værdier, slår direktøren fast.

Transportmagasinet har kontaktet flere af Kurt Beiers formodede samarbejdspartnere, som det endnu ikke har været muligt at indhente en kommentar fra.



Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Top 100 - 2018
Se tallene: Hvilke vognmænd tjener mest?

Kørsel i egen bil: Her er de nye satser

Top 100 - 2018
Vognmændenes indtjening hænger i bremsen

Stop-and-go: Blot 5 pct. af vognmændene har formået at hæve bundlinjen tre år i træk

DTL: Politikerne må lytte nøje efter

Top 100 - 2018
Freja-boss: Det må gerne være besværligt

Hårde tider i branchen får ikke speditionsvirksomheden Freja Transport & Logistics til at sætte farten ned - tværtimod.

Nyhedsbrev

Top 100 - 2018
Transport sat i system hos Dachser

Dachser er lig med faste afgange, faste ankomster og planlagte transittider i hele Europa. Intet mindre end 8.000 linjebiler kører på kryds og tværs mellem 400 hubs og platforme i Europa i et præcist urværk dag og nat.

Online Avis Arkiv

Anbefalinger til regeringen: Skab bedre rammer for handels- og logistikvirksomheder

Hanstholm Havn når milepæl

Stålgrossist fik 17 nye lastbiler i ét hug

Kranfirma konkurs

Danskere giver penge til filippinske chauffører

Debat
Havneafvikling uden udvikling

Top 100 - 2018
Sådan får du mest for din virksomhed

Lige nu kan vognmænd få mere for deres virksom­heder, hvis de vil sælge - men man skal have forberedt sig godt

Top 100 - 2018
Se tallene: Transportbranchens største bundlinjer

Transportmagasinet har analyseret de danske vognmænd, pakke- og kurerfirmaer, flytteforretninger og speditører. Se hvem der tjener mest

Kurt Beier-sagen
DTL: Danish Crown-initiativ kan ikke stå alene

Top 100 - 2018
Speditionsbranchen i bakgear

Speditørerne transporterede gods som aldrig før, men indtjeningen bakkede fire år tilbage.

Top 100 - 2018
Se tallene: Hver anden speditør tabte indtjening

Hvilke speditører tjener mest - og mindst? Få svaret og endnu flere nøgletal fra Transportmagasinets Top-analyse her

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Kurt Beier-sagen
Tillidsfolk på Danish Crown: Chauffør-løsning er langt fra god nok

Mægler stod for salget til NTG

Kurt Beier-sagen
Danish Crown giver Kurt Beier otte uger mere

I en ny erklæring forpligter Danish Crown sig på at sikre ordentlige arbejdsforhold for deres chauffører

Top 100 - 2018
Transportbranchens top tjener færre penge

Indtjeningen fulgte ikke med aktiviteten op hos de danske transportvirksomheder sidste år.

Aldi: Vi garanterer ordnede forhold

MAN vil erobre Grønland

Jetpak overtager Right Away

Fremtidens Transport
Trafiksikkerhed er mere end dæk

Det er rimeligt at bøderne firedobles

Ny hurtigtørrende lak til lastbiler

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Ung lastbilchauffør død i trafikulykke ved Skanderborg

Kurt Beier-sagen
Virksomheder genoptager ikke samarbejdet med Kurt Beier

Højre bane er blevet mere populær

Kurt Beier-sagen
Danish Crown afventer politisag i Kurt Beier-skandale

Tonstung turbine løftet på plads i Kalundborg

Markant flere biler sætter motorveje under pres

Fast forbindelse mellem København og Landskrona afvises

Se alle Medlemmernes egne nyheder

CERTEX Danmark har sort bælte i løfteudstyr til teatre

Ny model løfteåg fra Fyns Kran Udstyr A/S!

EUC lillbælt nu også med International Kranføreruddannelse

Tilbyd dine kunder serviceaftaler og opnå de økonomiske gevinster, der ligger i dem

Brønd til installering langs skinnerne

Mangler du personale til aftenrengøringen efter kl. 16?

Q-System har stor succes med pallelogistik i Spanien

Servicekunderne elsker at benytte servicesystemet Dantech

NOS A/S går gerne den ekstra mil for kunderne

Radarsensor til kollisionsafværgelse & detektering af tog

Gratis gå-hjem-møde: Styrk ledelsen af det psykiske arbejdsmiljø

Silkeborg-virksomhed har stor succes med pallehætter

Gratis gå-hjem-møde: Er social dumping stadig en udfordring på danske byggepladser?

Mød os på Ajour 2018 - STAND 4016

Vidste du, at vi har Søfartsstyrelsens Autorisation (Kompetent person - kategori A) ?

Viden om løft definerer CERTEX Danmarks virksomhedskultur

Vær med og få mere viden til dit arbejde - uden beregning

IDS - Europas sikreste kort!

Her er bilejernes 3 største ønsker til værkstederne

Kontorrobotterne indtager dine processer – vær på forkant med fremtiden nu

TomTom Telematics er udnævnt til Europe’s største udbyder af flådestyringsl...

Endnu en ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til DSV Transport A/...

Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse >>

Høj præcision og sikkerhed med RON dynamometre

NOS A/S leverer wirestropper

Send til en kollega

0.343