23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Transportmagasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

En af de sidste 5’ere

Det er en af de sidste lastbiler fra Scanias 5-serie; og den er opbygget efter alle kunstens regler.

Der er nogen, der skal holde samfundet i gang. Blandt dem er Stiholts lastbilsælger Christian Pedersen og hans kunde, Vennelyst Ingeniør- og Entreprenørforretning A/S i Hjørring, der har sendt en ny Scania R 520 LB8x4 ud at køre på de nordjyske veje.

Den nye Scania er en af de sidste i Scanias klassiske "5-serie", som Stiholt leverer, inden "Next Generation Scania" tager helt over; men hvilken én.

Kran og wirehejs
Bilen er opbygget efter alle kunstens regler med Palfinger PK34.002SH-kran med seks hydrauliske udskud monteret af Stiholt i Hjørring samt Sawo CLS326-S-3W wirehejs med 20 ton ophalerkapacitet og 22 ton tipkapacitet monteret af Sawo i Nørresundby. Hejset er beregnet til 6-meter containere, og opbygningen omfatter desuden udskydelig bagkofanger samt VBG træktøj til kørsel med påhængsvogn eller kærre.

250 medarbejdere
Vennelyst er en stor ingeniør- og entreprenørforretning i Hjørring med cirka 250 medarbejdere.

Virksomheden råder over 12 egne lastbiler til kran-, container- og slamsugeropgaver.

Den nye bil erstatter en veltjent Scania R 500 LB8x4 med godt ti år på bagen og skal blandt andet beskæftiges med kørsel for trælasthandlere, almindelige containertømninger samt intern transport af Vennelysts eget materiel. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|