23948sdkhjf

DHL holder vågent øje med Mærsk

For år tilbage besluttede Mærsk sig for at sælge sine olieaktiviteter og satse på søtransport og logistik. Meldingen var, at man ville være havets DHL. Det har direktør for DHL Express John Pearson svært ved at se for sig – Ikke desto mindre holder han øje med shippingkoncernen.

Det skriver Finans

DHL Express er vant til at andre selskaber forsøger at trænge ind på markedet for levering af pakker og paller fra dør til dør. Og selvom Mærsk sidder på en stor del af fragten til søs, så mangler selskabet alligvel noget: et solidt netværk med massive infrastruktur-investeringer.

Netop den barriere kan gøre det svært, at komme op på siden af DHL.

- Det, jeg kalder kød og kartofler, bruger vi en mia. euro på årligt. Det er fly, lastbiler, regionale knudepunkter og servicecentre. Adgangsbarrieren er enormt høj, når det drejer sig om infrastruktur, siger John Pearson, der alene for 2018 havde et investeringsbudget på 2,5 milliarder kroner.

Læs også: DHL-direktør: - Vi starter med nedrivning

Selvom DHL Express sidder ret sikkert i sadlen, så er John Pearson opmærksom på Mærsk og andre konkurrenteres gøren og laden. Det bliver han nødt til at være, siger han til avisen.

På spørgsmålet om han kunne forestille sig at samarbejde med en koncern som Mærsk, som alt andet lige er stærk på den oversøiske fragt, er svaret et højt og tydeligt nej.

Han påpeger, at DHL allerede har en komplet logistikkædeløsning, hvilket netop er DHLs bestyrelses vision, at have et fuldt kontinuum.

Mere om: DHL | DHL Express | Mærsk
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Dansk slumlejr-sag har nået Vatikanet: Nu vil Paven bekæmpe social dumping

Vatikanet og millioner af internationale transportarbejdere står bag en skarp erklæring mod social dumping, hvor dansk Padborg-slumlejr bruges som eksempel på "afskyelig" udnyttelse.

Handelskrig stækker DSV's schweiziske ærkerival

Fragtfirma lukker fra den ene dag til den anden

Ove har en plan, en brintlastbil-plan

- Vi plejer at tabe milliarder, så det er sådan set meget godt

Nyhedsbrev

8.823 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Dansk Erhverv: Afskaffelse af IVSer betyder færre nye virksomheder

Online Avis Arkiv

Stor aftale får midtjysk speditør til at investere et halvt hundrede millioner

PostNord i Danmark tynger fortsat koncernens regnskab

Nu kører Aalborgs skraldebiler på skrald

Robotter og teknologi ændrer vilkårene for chauffører og lagerarbejdere

Angreb på skibe ved Iran ændrer ikke Danmarks kurs

Afgifter bremser grøn omstilling: Danske vognmænd står sammen om kritik

Nu fastsættes krav til ældre tunge køretøjer i miljøzonerne

Mette søger lastbilchauffør fra one-night-stand: Er far til hendes søn

Store bøder ved lastbilkontroller i Syddjurs og Århus

Sax-Trans udvider

Flere biler trykket mod loftet af Samsøfærgen ved fejl

Minister vil have trafikaftaler tilbage på tegnebrættet

Tidligere direktør i Post Danmark Helge Israelsen er død

Direktør: Lilleholt vil ikke misbruge sin ministerviden

Stort dansk havn vil være co2-neutral

Blue Water-datter får stor aktiepost

Sommerferie på Transportmagasinet

Drømmejob som testkører

.

Transportminister må gå balancegang

Eks-minister får job hos Marius Pedersen

Debat
Stort kørekort er bedre end lille studentereksamen

Mærsk vil være lige så stor på land

Sådan får du en lærling på krogen

Spaceinvader hædret med start-up pris

Q8 vil være klimaneutrale

Godsmedarbejder kvæstet i togulykke i Fredericia

Ny mand i spidsen for Volvos salg i Danmark

ADP finder ny topchef i egne rækker

EU-dom: Tysk motorvejsafgift diskriminerer andre lande

Chauffør kørte på vognmands førerkort

Se alle Medlemmernes egne nyheder

U. L. Petersens Eftf, Preben Nielsen ApS er kørt med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænger

Ringspann® præcision

Leder du efter et internationalt første job ?

Kabelslået grommet

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til Johs. Sørensen & Sønner Aarhus A/S

Manicus Teknik præsenterer KTR koblinger til pumpeteknologi

Vognmand Niels Hansen A/S er kørt fra Lastas med en ny Kel-Berg 3 akslet container tipchassis

Flot ny Kel-Berg/Knapen 3 akslet Walking Floor trailer til Ølsted & Allested Vognmandsforretning

KTR BoWex Buetandskobling

Portalkraner til håndtering og transport

Står du og mangler en surring?

Viggo Jensen Vognmandsforretning ApS er kørt med en ny Kel-Berg 3 akslet 24 tons tipkærre

Best Practice: Levering af cement

Ny trailer til Gert Troelsen A/S

Fabriksny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til Torben Clausen A/S

Udviklingen i bilvaskemarkedet?

Fra Manicus Teknik præsenteres KTR vind power teknologi

Sommerferien er over os

Kel-Berg 3 akslet fastladskærre med alu.sider fra Lastas til Olaf Jensen A/S

Har du svært ved at håndtere pallerammer?

Løftegrej, taljer, lastsikring, faldsikring, m.m - over 10.000 produkter on...

Lastas har leveret to nye Kel-Berg 2 akslet Dollyer til J. M. Jensen A/S

Hydraulik tank fra KTR

Vi søger en ingeniør til offshore løfteudstyr i Esbjerg

Ny trailer til Poul Schou !

Send til en kollega

0.211