23948sdkhjf

Fem nye triple boogier til københavnere

Hos SCT Transport er Scania på stærkt indtog i virksomhedens nuværende lastbilflåde, hvor andelen af Scania er steget fra 10% i 2017 til 20% i løbet af 2018.

Den seneste ordre fra SCT Transport til Scania Danmark var på fem G 410’ere, der alle er udstyret med det nye CG17L førerhus, der giver chaufførerne forbedret udsyn og gode adgangs- og indstigningsforhold.

Bilerne skal bruges til containerkørsel i indre København, hvor de blandt andet skal køre på anlæggelsen af metrolinjen til Sydhavnen. Derfor har SCT valgt en 8x2/*6-akselkonfiguration, der sikrer en yderst kompakt bil, som egner sig til at manøvre på lokationer, hvor pladsen er trang.

Derudover er alle bilerne udstyret med Scanias Opticruise automatgear med ’clutch on demand’, hvilket tilfører en ekstra koblingspedal til det normale 2-pedals Opticruise-system. Med ’clutch on demand’-funktionen kan chaufføren for eksempel ved manøvrering med lav hastighed eller i bakkesituationer trykke den ekstra koblingspedal ned, hvorefter chaufføren selv overtager styringen på koblingen. En yderst værdifuld mulighed for chaufføren ved kørsel på byggepladser med vanskelige pladsforhold.

Det er SAWO i Støvring, der har stået for opbygningen af bilerne med to SAWO-wirehejse og tre Multilift-kroghejse. Derudover er to af bilerne udstyret med Scanias fabriksmonterede sneplovsfæste.

Laugesens Autolakereri i Ringsted har stået for lakering af de nye G 410’ere i SCTs velkendte grønne farve med de beige og røde detaljer. Scania i Frederikssund har stået for klargøring inden Scanias lastbilsælger Jes Cramer-Petersen kunne overdrage bilerne til SCT København.

Leveringen på de fem G 410’ere er en del af en større levering til SCT Transport på i alt 20 Scania, som består af både 3-, 4- og 5-akslede biler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078