23948sdkhjf

Super Dæk Service samler alle nedbrud ét sted

Centralt servicecenter for nedbrud skal sikre hurtigere udrykning og mere oppetid for kunderne

Gode råd kan være dyre, hvis man pludselig står med en lastbil, entreprenør- eller landbrugsmaskine, der har flade dæk. I en sådan situation, hvor man ikke lige selv giver sig i kast med at finde donkraften frem, er det afgørende at komme hurtigt og godt videre.

Det ved de hos Super Dæk Service, hvor man har valgt at samle koordinationen af alle virksomhedens servicevogne i et callcenter. Det nye Breakdown Servicecenter har en målsætning om, at kunderne ikke må vente i telefonen mere end to minutter, og at en servicevogn senest skal være på vej 15 minutter efter at kunden har ringet ind.

Det store overblik
Det er hastigheden i kundebetjening og ikke mindst handlekraften i den centralt koordinerende enhed, der ligger til grund for, at Super Dæk Service har startet Servicecentret, fortæller forretningsudvikler Thomas Philipsen:

 - Vi får rigtig meget positiv feedback på dette tiltag, kunden føler sig godt betjent og der er rigtig godt overskud og fokus på at servicere kunderne. Vores callcenter fokuserer kun på nedbrud, og det betyder, at de fra callcentret både kan vælge bedste montør og servicevogn, og også den, der er tættest på, siger han.

Når callcentret får et opkald fra en kunde, kan medarbejderne altså lynhurtigt se, hvilke montører, der er tættest på - og om der er en specialist i nærheden, der har kompetencer til at klare den specifikke opgave. Det er dog også muligt at bestille montører til opgaver med en lidt længere tidshorisont.

Gode erfaringer fra branchen
I spidsen for breakdown centret står Lars Larsen, der selv har en fortid i transportbranchen. Den erfaring kommer ham til gode i jobbet, fortæller han:

 - Vi skal lave den bedste logistikløsning på vognene, så de kører så kort og lidt som muligt, og får så mange opgaver som muligt på en dag. Der spiller mine erfaringer fra transport og logistik virkelig ind. Det er vores vigtigste mission, at kunden kan få den bedste hjælp så hurtigt som muligt.

 - Specielt når man taler lastbiler, så kan en chauffør nemt komme til at holde i vejen, hvis han punkterer, og det kan skabe farlige situationer, så det er altafgørende, at vi kan være hurtigt fremme. Det er det samme på byggepladserne, der kan det være dyrt med forsinkelser, så der skal vi være på pletten, tilføjer Lars Larsen.

Det er planen, at Superdæk Service udvider deres Breakdown Service til at være landsdækkende fra starten af 2020.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Lærlingens vej til at køre varebil

Ny bog: Lastbilernes Guldalder

Ny bog med beretninger fra danske eksportchauffører, som kørte asfalten tynd i Europa, Rusland og Mellemøsten.

Svenske vognmænd får støtte til biogas-lastbiler

Rønne Havn køber stor mobilkran af CMP

Dansk Erhverv advarer: Bydel dør uden erhvervstransport

Nyhedsbrev

Ancotrans vil bruge bid af overskud til grøn omstilling

Online Avis Arkiv

Flere motorveje får forbud mod overhalende lastbiler

Overhalingsforbud for lastbiler indføres på større del af motorvejsnettet for at give bedre trafikafvikling

Kort om navne

Debat
ITD: 3F’s bøllemetoder er velkendte i vognmandserhvervet

Nye leveringer

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nye havnekajer på en halv kilometer

Minister vil diskutere miljøstramninger med borgmestre

For 800 millioner kroner logistikcenter på Lars Larsens vej

Skiftedag i Volvos marketing

Skive Køletransport investerer massivt

Over 80.000 bilister har set film under kørslen

QR-koder effektiviserer trailervedligeholdelsen

Første danske tankstation klar med flydende naturgas

Sovepauser: P-vagters skærpede kontrol virker

Trailer støtter hjemløse børn

Regeringen vil gøre det dyrere at overdrage virksomheder

Rekordmange biler krydsede Storebæltsbroen

Direktør i Nordic Logistics Association er gået bort

Ny ansøgningsrunde i FDE Fonden

Flere disponenter klar

Større sikkerhed på lageret

Stort skridt videre mod fremtidens jernbane

Modkørende trafik i Øresundstunnellen

Intelligent kryds sparer tid for bilister

Sådan virker Volvos turbo-compound

Kolding Havn får ny bestyrelsesformand

Robotter skal arbejde udendørs

Rekordmange udlændinge har job i Danmark

Nye hjælpere til godset

Satser på nyere brugte el-trucks

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Slip for tungt arbejde med ny hjulløfter

Er du træt af at bruge for meget tid på trælse certifikatsystemer?

Vognmand Claus Hansen A/S kan køre hjem med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænger

Løftegrej til gi' væk priser

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Endnu en Nopa påhængsvogn til landevejen

Kraner til Storstrømsbroen

Vognmandsforretningen Bjarne Madsen ApS kan køre hjem med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænge

SEMIFLEX præcisions koblinger

Udskiftning af kerne i skorsten

SAWO har leveret et nyt Multilift Ultima 24Z.59 kroghejs

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 59 m3 med aut. rullepresenning til Knud Korsbæk & Sønner Attrup

Vi har kranløsningen - uanset hvilken industri den skal bruges i!

JLM Teknik indtager Norges største byggemesse

Sådan sikrer vi maksimal hastighed i din produktion

Slå til NU

Er sikkerheden i top, når du arbejder i højden?

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til Benny Mathiesens Vognmandsforretning ApS

Se alle de gode tilbud i vores nye værktøjsavis!

Manicus Teknik din leverandør af hydraulik komponenter

Spar masser af penge

Handling tæller mere end ord… derfor vil vi gerne vise dig denne video:

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 61,5 m3 med aut. rullepresenning til Ny End...

Trafikstøj er farligt for vores helbred - men hvad gør vi ved det?

Send til en kollega

0.173