23948sdkhjf

Super Dæk Service samler alle nedbrud ét sted

Centralt servicecenter for nedbrud skal sikre hurtigere udrykning og mere oppetid for kunderne

Gode råd kan være dyre, hvis man pludselig står med en lastbil, entreprenør- eller landbrugsmaskine, der har flade dæk. I en sådan situation, hvor man ikke lige selv giver sig i kast med at finde donkraften frem, er det afgørende at komme hurtigt og godt videre.

Det ved de hos Super Dæk Service, hvor man har valgt at samle koordinationen af alle virksomhedens servicevogne i et callcenter. Det nye Breakdown Servicecenter har en målsætning om, at kunderne ikke må vente i telefonen mere end to minutter, og at en servicevogn senest skal være på vej 15 minutter efter at kunden har ringet ind.

Det store overblik
Det er hastigheden i kundebetjening og ikke mindst handlekraften i den centralt koordinerende enhed, der ligger til grund for, at Super Dæk Service har startet Servicecentret, fortæller forretningsudvikler Thomas Philipsen:

 - Vi får rigtig meget positiv feedback på dette tiltag, kunden føler sig godt betjent og der er rigtig godt overskud og fokus på at servicere kunderne. Vores callcenter fokuserer kun på nedbrud, og det betyder, at de fra callcentret både kan vælge bedste montør og servicevogn, og også den, der er tættest på, siger han.

Når callcentret får et opkald fra en kunde, kan medarbejderne altså lynhurtigt se, hvilke montører, der er tættest på - og om der er en specialist i nærheden, der har kompetencer til at klare den specifikke opgave. Det er dog også muligt at bestille montører til opgaver med en lidt længere tidshorisont.

Gode erfaringer fra branchen
I spidsen for breakdown centret står Lars Larsen, der selv har en fortid i transportbranchen. Den erfaring kommer ham til gode i jobbet, fortæller han:

 - Vi skal lave den bedste logistikløsning på vognene, så de kører så kort og lidt som muligt, og får så mange opgaver som muligt på en dag. Der spiller mine erfaringer fra transport og logistik virkelig ind. Det er vores vigtigste mission, at kunden kan få den bedste hjælp så hurtigt som muligt.

 - Specielt når man taler lastbiler, så kan en chauffør nemt komme til at holde i vejen, hvis han punkterer, og det kan skabe farlige situationer, så det er altafgørende, at vi kan være hurtigt fremme. Det er det samme på byggepladserne, der kan det være dyrt med forsinkelser, så der skal vi være på pletten, tilføjer Lars Larsen.

Det er planen, at Superdæk Service udvider deres Breakdown Service til at være landsdækkende fra starten af 2020.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

DSV får ny storaktionær

Padborg Transportmesse 2019
MAN med ekstra udstyr

Mærsk i minus trods bedre tider på verdenshavene

Padborg Transportmesse 2019
Spejlløs lastbil i Padborg

Danske rederiers fodaftryk i verden vokser

Nyhedsbrev

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Online Avis Arkiv

Padborg Transportmesse 2019
Travlt hos Super Dæk Padborg

Padborg Transportmesse 2019
Stort lækkerheds-område i Padborg

Padborg Transportmesse 2019
Tæt på Scanias chaufførmiljø

Padborg Transportmesse 2019
HMF tager to med til Padborg

De besøgende vil kunne se en kranbil med wirehejs og en tømmerhandelbil.

Padborg Transportmesse 2019
Aldrig mere flade dæk

Padborg Transportmesse 2019
Flere unge er på vej ind i transportbranchen

Kurven er knækket. Flere unge søger ind i transportbranchen og flere vognmænd tager lærlinge.

Torm-direktør ny formand for Danske Rederier

Jacob Meldgaard overtager posten som bestyrelsesformand og får selskab af tre nye navne

Padborg Transportmesse 2019
Få de rigtige forsikringer

Padborg Transportmesse 2019
Vejhjælp i vækst

Vognmænd bliver spist af med uklart svar fra politikerne

Test
Arocs-test i grusgraven

Flyvende biler er ikke science fiction

Stena i kraftig tilbagegang i 2018

Tillidsmand fyret efter togulykke: Skjulte kollegas navn

ATL: Behov for flere veje

Transportpris til rollemodeller

Padborg Transportmesse 2019
Bank med ægte lokal forankring

Padborg Transportmesse 2019
En transportmesse - udover det sædvanlige

Den 24.-25. maj, kalder Padborg Transportcenter til messe igen. Sidst var i 2017, og dengang var der over 2.000 besøgende. Arrangørerne håber på lige så mange igen i år.

Kort om navne

Ny Truck Diesel-station ved Odense

Padborg Transportmesse 2019
Gaslastbilerne indtager Padborg Transportmesse

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

ATL: Lang ventetid på at få vognmandstilladelse

Dansk tolder udnævnt i FN

DTL-bestyrelse består trods kampvalg

Billigere at sejle med Venøfærgen

Nyt fra bestyrelser og direktionsgange

Nyt om navne

Udbygning af Fynske Motorvej er sat i gang

Sorø sætter fokus på transport

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Kom til åbent hus hos SAWO / MTT Truckcenter i Viborg

Hydraulisk fjernstyret akku-pumpe for sikkerhedsklip

Vognmandsfirmaet K.P. Nielsen er kørt fra Lastas med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænger

Manicus Teknik din leverandør af hydraulik komponenter fra KTR

Jens Johannesen har fået leveret den nye EFFER model 2255

ADVARSEL: Har du højdeskræk, skal du IKKE se denne video!

Ny trailer til Viborg renovation !

Det er i morgen - vi holder reception den 24. maj 2019

Internet of Things - IoT i praksis

Kel-Berg 3 akslet 24 tons tipkærre fra Lastas til Vognmand Claus J. Larsen

Kom til åbent hus hos Platz Karosseri / SAWO i Haderslev

Lastas har leveret ny Kel-Berg 2 akslet city gardintrailer til HB Transport

KTR ROTEX ® koblinger

Kom til åbent hus hos SAWO i Tilst

Positivt resultat for 1.kvartal af 2019

Ragn-Sells og AMCS Group indgår partnerskab om intelligent flåde- og logistikoptimering

Mini Trans opgraderer sin lagerservice

Gratis guide til EDI

JLM teknik søger servicetekniker - Kraner og løfteudstyr

Produktfokus: Ny version af Tractel Tracpode

Ny Kel-Berg 4 akslet sværlasttrailer med dobbelt udtræk til Børge Skafte Tr...

Prøvekør de nye Scania modeller

Kom til åbent hus hos Platz Karrosseri / SAWO i Haderslev

Hurtig og præcis lokalisering af fejl på kabel og kabelkappe

Prysmian Group koncern HSE 2018 rapport

Send til en kollega

0.206