23948sdkhjf

Super Dæk Service samler alle nedbrud ét sted

Centralt servicecenter for nedbrud skal sikre hurtigere udrykning og mere oppetid for kunderne

Gode råd kan være dyre, hvis man pludselig står med en lastbil, entreprenør- eller landbrugsmaskine, der har flade dæk. I en sådan situation, hvor man ikke lige selv giver sig i kast med at finde donkraften frem, er det afgørende at komme hurtigt og godt videre.

Det ved de hos Super Dæk Service, hvor man har valgt at samle koordinationen af alle virksomhedens servicevogne i et callcenter. Det nye Breakdown Servicecenter har en målsætning om, at kunderne ikke må vente i telefonen mere end to minutter, og at en servicevogn senest skal være på vej 15 minutter efter at kunden har ringet ind.

Det store overblik
Det er hastigheden i kundebetjening og ikke mindst handlekraften i den centralt koordinerende enhed, der ligger til grund for, at Super Dæk Service har startet Servicecentret, fortæller forretningsudvikler Thomas Philipsen:

 - Vi får rigtig meget positiv feedback på dette tiltag, kunden føler sig godt betjent og der er rigtig godt overskud og fokus på at servicere kunderne. Vores callcenter fokuserer kun på nedbrud, og det betyder, at de fra callcentret både kan vælge bedste montør og servicevogn, og også den, der er tættest på, siger han.

Når callcentret får et opkald fra en kunde, kan medarbejderne altså lynhurtigt se, hvilke montører, der er tættest på - og om der er en specialist i nærheden, der har kompetencer til at klare den specifikke opgave. Det er dog også muligt at bestille montører til opgaver med en lidt længere tidshorisont.

Gode erfaringer fra branchen
I spidsen for breakdown centret står Lars Larsen, der selv har en fortid i transportbranchen. Den erfaring kommer ham til gode i jobbet, fortæller han:

 - Vi skal lave den bedste logistikløsning på vognene, så de kører så kort og lidt som muligt, og får så mange opgaver som muligt på en dag. Der spiller mine erfaringer fra transport og logistik virkelig ind. Det er vores vigtigste mission, at kunden kan få den bedste hjælp så hurtigt som muligt.

 - Specielt når man taler lastbiler, så kan en chauffør nemt komme til at holde i vejen, hvis han punkterer, og det kan skabe farlige situationer, så det er altafgørende, at vi kan være hurtigt fremme. Det er det samme på byggepladserne, der kan det være dyrt med forsinkelser, så der skal vi være på pletten, tilføjer Lars Larsen.

Det er planen, at Superdæk Service udvider deres Breakdown Service til at være landsdækkende fra starten af 2020.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125