23948sdkhjf

DTL formand: - Vi kan fejre 20-års jubilæum i god form

- Det er et 20-års jubilæum, vi kan markere i god form, fastslog DTL formand Martin Danielsen på DTLs generalforsamling i København.

DTLs politiske og medlemsrettede arbejde blev tydeligt fremhævet:

- Erhvervspolitisk har vi fået en række sejre. Vi har fået tydeliggjort forskellene i holdninger og værdier i dansk vejgodstransport. Vi har sat et solidt medieaftryk på dagsordenen – hvad denne formiddag er en foreløbig kulmination på. Der er travlt på regionskontorerne, i medlemsservice og hos Tungvognspecialisten. Vi har justeret og tilpasset og forfinet på vores magasin og kommunikation og interaktion med medlemmerne.

Ikke noget dårligt år
Martin Danielsen pointerede under talen, at DTL sidder centralt med – både når dagsordenen skal formuleres og løsningerne forsøges fundet.

- Transportmessen - Transport 2019 – var en kæmpe succes, hvor DTL stod flot sammen med vores tætte samarbejdspartnere. TVS oplever en rivende vækst og enorm efterspørgsel på sine produkter og kompetencer. Branchen som helhed oplever en sund vækst, som I kan læse det i vores konjunktur-undersøgelse. Og så var det forgangne år uden tvivl perioden, hvor Kurt Beier-skandalen for alvor gjorde vores erhvervs udfordringer helt tydelige for enhver. Så alt i alt: Slet ikke noget dårligt år – faktisk tværtimod.

Klima og trafiksikkerhed
Den stadig voksende dagsorden og debat om klima blev udnævnt som et væsentligt område for DTL:

- I DTL har vi for ganske nylig lagt en række kontante råd og anbefalinger om klimaforbedrende tiltag frem til politikerne. Der er slet ingen tvivl om, at klimadagsordenen bare vil vokse, i takt med at alvoren bliver tydeligere og tydeligere. Og der er ingen tvivl om, at før eller siden vil den politiske vilje til også at se på lige netop transporterhvervets CO2-udslip komme væltende, ikke bare som opmærksomhed og trusler om handling – men som konkrete krav.

Endelig understregede Martin Danielsen vigtigheden af trafiksikkerhedsarbejdet for DTL som organisation:

- Jeg vil gerne sende det klare signal til alle DTL-medlemmerne, at trafiksikkerhed også – hvis ikke allerede det er det – skal højt op på listen i virksomhedens daglige arbejde. Med mange distraktioner fra telefoner, GPS’er, hovedtelefoner, nye el-løbehjul og endnu hurtigere el-cykler, så er vores trafikmønster under forandring. Det samme er trafikkulturen. Og ikke altid til det bedre. Jeg vil gerne slå et slag for, at vi alle sammen lægger hovedet i blød for at blive endnu bedre til at bidrage til en mere sikker trafik. Det arbejde starter i vores virksomheder.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Farverig vognmand fordobler indtjeningen

Nu er PEMA blevet TIP

Thygesen Transport lukkede kranafdeling: - Nu skal vi finde vores leje

Arbejdsulykker: Her er de 10 farligste brancher

DSV kræver stor CO2-reduktion af sine leverandører

Nyhedsbrev

9.161 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Ditte giver mange lastbiler den sidste finish inden levering

Online Avis Arkiv

Trods tilskud på 45 millioner: Postnord Logistics går igen i rødt

Vognfabrik med flotte kornopbygninger: Forskellen ligger i detaljen

Østjysk vognmand vokser med travl byggebranche

Fornyelser på HMF’s populæreste kran

Nye leveringer

Svenske problemer rammer Skanol på bundlinjen

Dekra sætter skub i antallet af faglærte chauffører

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

HC Container præsterer største overskud i otte år

Narkosmuglere sendte kilovis af kokain med fragtfirma

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

DFDS indfører nye tiltag forud for genåbning af Oslo-ruten

Nyt fra bestyrelser og direktioner

To Scanianitter på pension

Test
TEST af el-lastbiler: Kort, koncentreret bykørsel

Fremtidens surringsbånd er her

Batteridrevne kraner til Rødovre

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

OK's første vaskehal for lastbiler

Østjysk vognmand holder kursen

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Dansk containerskib er blevet ramt af coronavirus

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Krav om chaufføruddannelse bliver genindført

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Langtidsholdbare vejstriber øger bilisternes reaktionstid

Tør du tage springet?

Optimering medfører 10-20 % besparelser på affaldsindsamling

Klemme- aggregater

Kel-Berg tipkærre med truckbeslag i front til HH Multi ApS

Britiske Autodesk vælger bott

Løft sikkert med kæde

Se hvorfor du ikke kan undvære en MIG-opkorter til kædesæt!

Får du efterset dit faldsikringsudstyr?

Rotatorer til alle behov

Ny Kel-Berg overføringsanhænger til Demstrup Autotransport

Intelligent optimering til cementproducenter

Få et stærkt diagnoseværktøj til AGV-diagnose!

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Hold styr på dokumentationen på løftegrejet med CS-Portalen

Oudrup Stenleje I/S nye Kel-Berg tipkærre med 3-vejs tip

Tænker du på et salg

Når standard-modellen bliver opgraderet

Har du fået din udgave af NOS A/S nye katalog?

Holder du dig opdateret inden for dit felt?

Transportoptimering & distribution af cement

Plastpalle af 100% genbrugsplast fra danske husholdninger

Send til en kollega

0.203