23948sdkhjf

Halvvejs i stor levering af Scania til Vendelbo

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

To Scania V8’ere til Vendelbo Spedition i Hjørring

Vendelbo Spedition i Hjørring har for nylig fået leveret endnu to Scania V8 af nyeste generation fra Stiholt. Dermed er man halvvejs i leveringen af en ordre på i alt ni nye Scania, som bringer vognparken op på i alt 34 trækkende enheder.

Det er Stiholts markedschef Jens Holger Pedersen, der som tidligere er bagmand for leveringen af de mange nye Scania, der hver især er tilpasset deres specifikke kørselsområde.



De to seneste leveringer består af en Scania R 520 samt en S 580. Begge er af typen B6x2 NBL, det vil sige 3-akslede forvogne med én trækaksel, normal chassishøjde og fuld luftaffjedring.

De er begge opbygget med foldedørskasser og skal henholdsvis køre med en 3-akslet påhængsvogn på i alt 50 ton vogntogsvægt samt dolly + sættevogn som modulvogntog på maksimalt 60 ton vogntogsvægt.

Skal køre i Norge
Lige som størstedelen af Vendelbos øvrige lastbiler skal de blandt andet beskæftiges med Norgeskørsel køkkener, bordplader, stykgods, glas, mm.

- Det er mig, der bestemmer mærke og bilernes motorstørrelse, chaufføren bestemmer førerhustype, indretning mm. inden for rimelighedens grænser, fortæller adm. direktør Jesper Bundgaard Madsen fra Vendelbo Spedition.

- Vi har dygtige og pligtopfyldende chauffører, så de skal selvfølgelig tages med på råd, når det handler om indretningen af deres daglige arbejdsplads.

Skræddersyede biler
Med krævende Norgeskørsel som speciale og diverse transportopgaver over hele Europa er intet overladt til tilfældighederne hos Vendelbo Spedition.

Bilerne er skræddersyet til kørselsopgaverne, men alligevel så fleksibelt opbygget, at de kan klare mange forskellige typer kørsel. Hovedparten af vogntogene er forvogn/hængerbiler opbygget med foldedørskasser både med og uden kølemaskiner, men virksomheden råder også over en del trækkere med et bredt udvalg af sættevogne.

Alle slags trailere
Der er både gardintrailere med lift og hævetag, gardintrailere med medbringertruck, køletrailere med dobbelt-compartment, nedbyggede hurtigløbere m.fl. i vognparken, så virksomheden sjældent må sige nej til en opgave.

Så sent som i sidste uge sendte Vendelbo Spedition et vogntog til Gran Canaria med skibsudstyr, så det er altså ikke kun køkkener til Norge, der gælder.

De to nye Scania er indrettet efter alle kunstens regler med komfort- og sikkerhedsudstyr fra øverste hylde.

Det samme gælder opbygningerne med finske NTM foldedørskasser, Z-lifte, Rockinger træktøjer, BevoNac-aksler på påhængsvognene mv. Komponenterne er valgt på baggrund af mange års erfaringer med krævende kørsel under ekstreme vinterforhold.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

HC Container præsterer største overskud i otte år

DFDS indfører nye tiltag forud for genåbning af Oslo-ruten

Nyhedsbrev

9.158 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Online Avis Arkiv

Test
TEST af el-lastbiler: Kort, koncentreret bykørsel

Narkosmuglere sendte kilovis af kokain med fragtfirma

To Scanianitter på pension

Batteridrevne kraner til Rødovre

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

Investeringer gør indhug på AutoBudes bundlinje

Fremtidens surringsbånd er her

OK's første vaskehal for lastbiler

Skive Køletransport tjener mere: Mange års arbejde betaler sig

Ancotrans overvejer indtog i nye lande efter rekordregnskab

Lastbilfabrikanter fraråder partikelfilter

Bring er flyttet til nyt og grønnere logistikcenter i Greve

ATL: Anden bølge kan ramme os hårdere

Sådan rammer corona-krisen Esbjerg Havn

Marius Pedersen opkøber FKS Slamson

Østjysk vognmand holder kursen

Ancotrans laver bedste resultat i 138 år: - Vi er mega stolte

DFDS og DSV planlægger enorm brintfabrik i København

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Dansk containerskib er blevet ramt af coronavirus

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Krav om chaufføruddannelse bliver genindført

Stiholt: Corona har halveret nysalg

Lavede mad på gasblus i førerhuset: Lastbilchauffør svært forbrændt

Ny direktør for De Danske Bilimportører

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Hold styr på dokumentationen på løftegrejet med CS-Portalen

Oudrup Stenleje I/S nye Kel-Berg tipkærre med 3-vejs tip

Tænker du på et salg

Når standard-modellen bliver opgraderet

Har du fået din udgave af NOS A/S nye katalog?

Holder du dig opdateret inden for dit felt?

Transportoptimering & distribution af cement

Plastpalle af 100% genbrugsplast fra danske husholdninger

Kel-Berg overføringskærre til Kaj Ove Kristiansen & Søn

Går det som en leg, når en BÄR lift/læssebagsmæk skal fixes?

NOS A/S har surringer, der holder!

Øg din viden om sjækler, svirveløjebolte m.m.

Universalgrab fra Meldgaard Hydraulik

Vild rekord - Når ud til 175.000 brugere

Er du på udkig efter nyt faldsikringsudstyr?

Kel-Berg gardintrailer til Rygaard Transport & Logistic A/S

Tag kontrollen over uønskede bakterier med hygiejneklude som

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Få overblik over vores udvalg af løfteåg på vores hjemmeside

Pavilloner hejst på plads i atriumgård

Vi er måske ikke Danmarks største kranfirma.

Send til en kollega

0.172