23948sdkhjf

Henrik Toftengs nye Iveco sætter komforten i højsædet

Der er godt gang i hjulene hos Henrik Tofteng A/S, der er specialister i affaldshåndtering, miljø og genbrug. Virksomheden har derfor netop investeret i en ny Iveco Stralis, der er leveret af Rea Erhvervsbiler A/S og specialopbygget med Dalby kroghejs hos Phoenix Danmark.

Fra basen i Brøndby samarbejder Henrik Tofteng A/S med både erhvervskunder og offentlige institutioner hovedsageligt i Storkøbenhavn, og den ISO14001-certificerede virksomhed er blandt andet udnævnt til eliteleverandør til det offentlige i 2018 af Udbudsvagten.

- Når vi investerer i nye biler, lægger vi stor vægt på komforten og arbejdsmiljøet, for bilen er både et arbejdsredskab og en arbejdsplads. Vi udskifter også jævnligt vores biler, så vi er sikre på, at vi kører med de nyeste og mest sikre teknologier på markedet, siger administrerende direktør Henrik Tofteng, som netop er blevet genvalgt som næstformand i ATLs bestyrelse. Han fortsætter:

- I dag er der hård konkurrence om de dygtige chauffører. Det gælder både de erfarne og de helt unge, der er på vej ind i branchen. Hvis du vil tiltrække og fastholde de bedste, kræver det, at du kan tilbyde en god arbejdsplads med attraktive forhold. Og det starter med bilerne.

Bekvemmeligheden kommer først
En vigtig komfortparameter er pladsen omkring chaufføren, og her tilbyder den nye Iveco Stralis en loftshøjde i førerhuset på omkring 2 meter og et samlet volumen på over 10 kubikmeter. Førerhuset er desuden lydisoleret og udført med funktionelle gardiner og solskærme, der er nemme at justere.

Derudover er det ergonomiske instrumentpanel fremstillet i ensartede materialer, der forhindrer støj, ligesom chaufføren nemt kan nå samtlige betjeningsgreb uden at læne sig frem fra sædets ryglæn. Det giver maksimal sikkerhed under kørslen.

Endelig er førerhuset blandt andet udstyret med et 50 liters køleskab, over 30 skuffer og opbevaringsrum, køje samt energibesparende klimaanlæg.

Den rette bil til den rette opgave
Mange af transportopgaverne hos Henrik Tofteng A/S foregår i tæt bytrafik, der stiller høje krav til både chaufførernes kørefærdigheder og bilernes manøvredygtighed. For det første er pladsen ofte trang, og derudover er parkerings- og standsningsmulighederne især inde i København meget få. Byen har også mange ensrettede veje, der komplicerer logistikken yderligere.

- Afhentning og levering af containere i en by som Storkøbenhavn kræver dygtige chauffører og biler, der matcher opgaven. Vi arbejder derfor efter et princip om at stille med den rette bil til den rette opgave. Her handler det ikke mindst om at vælge smidige biler med gode køreegenskaber, der matcher kravene i opgaven, slutter Henrik Tofteng af.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


JOB i FOKUS

Forsiden lige nu

Vognmandsforretning lukker efter 83 år: Konkurrencen er for hård

Danmark åbner grænsen for tyske, islandske og norske turister

Kranproduktion på halv kraft

Selv om corona-virussen har betydet store udfordringer for HMF, har produktionen på intet tidspunkt været lukket ned

HC Container præsterer største overskud i otte år

DFDS indfører nye tiltag forud for genåbning af Oslo-ruten

Nyhedsbrev

9.158 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Narkosmuglere sendte kilovis af kokain med fragtfirma

Online Avis Arkiv

Nyt fra bestyrelser og direktioner

To Scanianitter på pension

Test
TEST af el-lastbiler: Kort, koncentreret bykørsel

Batteridrevne kraner til Rødovre

Minister åbner mulighed for smuthul i miljøzonesag

Investeringer gør indhug på AutoBudes bundlinje

Fremtidens surringsbånd er her

OK's første vaskehal for lastbiler

Skive Køletransport tjener mere: Mange års arbejde betaler sig

Ancotrans overvejer indtog i nye lande efter rekordregnskab

Lastbilfabrikanter fraråder partikelfilter

Bring er flyttet til nyt og grønnere logistikcenter i Greve

ATL: Anden bølge kan ramme os hårdere

Ancotrans laver bedste resultat i 138 år: - Vi er mega stolte

Østjysk vognmand holder kursen

Sådan rammer corona-krisen Esbjerg Havn

Marius Pedersen opkøber FKS Slamson

DFDS og DSV planlægger enorm brintfabrik i København

De rykker ud når lastbilen bryder ned

Dansk containerskib er blevet ramt af coronavirus

Vestjysk transportvirksomhed lægger million til bundlinjen

Lastbilsalg ramt af corona

Nordjysk transportfirma gentager millionoverskud

DTL foreslår: Sådan kan politikere redde vognmænd fra økonomisk klemme

Daimler henter topchef hos Scania

DTL: Ny bestyrelse

Krav om chaufføruddannelse bliver genindført

Stiholt: Corona har halveret nysalg

Lavede mad på gasblus i førerhuset: Lastbilchauffør svært forbrændt

Ny direktør for De Danske Bilimportører

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Endnu et wirehejs flytter ud fra Støvring

Optimering til tømning af Omrins nedgravede containere

NOS A/S udfører test og eftersyn

NYHED: Automatisk adgang til hele vores webinar-bibliotek!

Hold styr på dokumentationen på løftegrejet med CS-Portalen

Oudrup Stenleje I/S nye Kel-Berg tipkærre med 3-vejs tip

Tænker du på et salg

Når standard-modellen bliver opgraderet

Har du fået din udgave af NOS A/S nye katalog?

Holder du dig opdateret inden for dit felt?

Transportoptimering & distribution af cement

Plastpalle af 100% genbrugsplast fra danske husholdninger

Kel-Berg overføringskærre til Kaj Ove Kristiansen & Søn

Går det som en leg, når en BÄR lift/læssebagsmæk skal fixes?

NOS A/S har surringer, der holder!

Øg din viden om sjækler, svirveløjebolte m.m.

Universalgrab fra Meldgaard Hydraulik

Vild rekord - Når ud til 175.000 brugere

Er du på udkig efter nyt faldsikringsudstyr?

Kel-Berg gardintrailer til Rygaard Transport & Logistic A/S

Tag kontrollen over uønskede bakterier med hygiejneklude som

Brancheorganisationen EESPA: Vi skal holde handlen i gang

Få overblik over vores udvalg af løfteåg på vores hjemmeside

Pavilloner hejst på plads i atriumgård

Vi er måske ikke Danmarks største kranfirma.

Send til en kollega

0.156