23948sdkhjf

Leman frygter ikke Brexit

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

England er et af de markeder, hvor den danske transportkoncern Leman har oplevet den kraftigste vækst. De seneste tre år er tre engelske virksomheder overtaget, og de er nu samlet sammen med Leman UK i et nyt domicil i Normanton ved Leeds.

Transportmagasinet: I satser meget på England. Frygter I ikke Brexit?

- Nej, vi er ikke nervøse for Brexit, svarer Thomas Krøyer. Vi har forberedt os og vores kunder bedst muligt.

- Selv om det værst tænkelige scenarie skulle ske - et Brexit uden aftale - så skal englænderne stadig importere og eksportere varer.

- Med vores tre opkøb på det engelske marked har vi nu en solid platform. Vi kan tilbyde en bred vifte af produkter til vores kunder.

Plads til vækst

- Vores opkøb har også åbnet mulighed for yderligere vækst i England. Selv om vores engelske selskab er blevet det tredjestørste selskab i Leman-gruppen, er vi stadig små i forhold til hele det engelske marked, så er stadig er plads til at vi kan vækste her.

Læs også: Stabil vækst hos Leman

Transportmagasinet: Hvordan tror du, englændernes Brexit bliver?

- Hvis Brexit havde indtruffet som planlagt den 29. marts, så tror jeg nok, at vi ville have oplevet kaos. Nu træder Brexit først i kraft til oktober, så der er lidt mere tid til at forberede sig; men vi ved ikke, hvordan det ender.

- Jeg tror, at det bliver spændende lige til det sidste.

Første speditørelev

Transportmagasinet: England betyder meget for Leman, ikke?

- Jo, vi er stadig små på det engelske marked, men vi føler at vi har en del at bidrage med – også på uddannelsesområdet. Vi har netop antaget vores første speditørelev i Englang. og det går rigtig godt.

Læs også: EU afviser cabotage i England

- Arbejdsmarkedet er presset, og vi bliver nødt til at holde fødekæden i gang. I Danmark ansætter hvert år 20-25 nye elever.

Transportmagasinet: Er det svært at få de unge til at interessere sig for branchen?

- Nej, svarer Thomas Krøyer. Jeg synes, at spedition, transport og shipping altid har haft en høj stjerne hos de unge. Der er mange spændende arbejdspladser med gode muligheder; men det er klart, at man må hele tiden sørge for, at man har et godt ”brand,” så man kan tiltrække de unge.

- Det er noget, vi arbejder målrettet med. Leman er blevet mere synlig de senere år, og vi har et positivt image blandt de unge.

- Det kan vi se på antallet af ansøgninger, når vi skal have elever. Sidst fik vi over 200 ansøgninger.

- Vi kan også se, at de forbereder sig grundigt inden de kommer til samtale. De ved noget om den virksomhed, som de gerne vil arbejde i; men vi bliver nødt til at være aktive på HR-området, hvis vi skal bibeholde de unges interesse. Der er kamp om ungdommen, slutter Thomas Krøyer.

Mere om: Brexit | Leman | Thomas Krøyer
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Stor aftale får midtjysk speditør til at investere et halvt hundrede millioner

PostNord i Danmark tynger fortsat koncernens regnskab

Nu kører Aalborgs skraldebiler på skrald

Robotter og teknologi ændrer vilkårene for chauffører og lagerarbejdere

Angreb på skibe ved Iran ændrer ikke Danmarks kurs

Nyhedsbrev

8.825 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Afgifter bremser grøn omstilling: Danske vognmænd står sammen om kritik

Online Avis Arkiv

Nu fastsættes krav til ældre tunge køretøjer i miljøzonerne

Mette søger lastbilchauffør fra one-night-stand: Er far til hendes søn

Store bøder ved lastbilkontroller i Syddjurs og Århus

Sax-Trans udvider

Minister vil have trafikaftaler tilbage på tegnebrættet

Flere biler trykket mod loftet af Samsøfærgen ved fejl

Tidligere direktør i Post Danmark Helge Israelsen er død

Direktør: Lilleholt vil ikke misbruge sin ministerviden

Stort dansk havn vil være co2-neutral

Blue Water-datter får stor aktiepost

Sommerferie på Transportmagasinet

Drømmejob som testkører

.

Ugens rokader i bestyrelser og direktioner

Sommerens hotteste lastbil

Truckførere fik afgørende indflydelse på ny leverandør

En verdenspremiere er veloverstået

Den første førerløse lastbil har fået sin debut på offentlig vej i Sverige

T-pod: Den skal vi også ha’ i Danmark

Dansk DB Schenker-direktør var med, da den selvkørende T-pod blev sat i drift i Sverige

Opkøb: Best Transport ekspanderer i Danmark

Transportminister må gå balancegang

Eks-minister får job hos Marius Pedersen

Debat
Stort kørekort er bedre end lille studentereksamen

Mærsk vil være lige så stor på land

Spaceinvader hædret med start-up pris

Sådan får du en lærling på krogen

Godsmedarbejder kvæstet i togulykke i Fredericia

Q8 vil være klimaneutrale

Ny mand i spidsen for Volvos salg i Danmark

ADP finder ny topchef i egne rækker

EU-dom: Tysk motorvejsafgift diskriminerer andre lande

Chauffør kørte på vognmands førerkort

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Flot ny Kel-Berg/Knapen 3 akslet Walking Floor trailer til Ølsted & Allested Vognmandsforretning

KTR BoWex Buetandskobling

Portalkraner til håndtering og transport

Står du og mangler en surring?

Viggo Jensen Vognmandsforretning ApS er kørt med en ny Kel-Berg 3 akslet 24 tons tipkærre

Best Practice: Levering af cement

Ny trailer til Gert Troelsen A/S

Fabriksny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 37 m3 leveret til Torben Clausen A/S

Udviklingen i bilvaskemarkedet?

Fra Manicus Teknik præsenteres KTR vind power teknologi

Sommerferien er over os

Kel-Berg 3 akslet fastladskærre med alu.sider fra Lastas til Olaf Jensen A/S

Har du svært ved at håndtere pallerammer?

Løftegrej, taljer, lastsikring, faldsikring, m.m - over 10.000 produkter online! Få adgang nu!

Lastas har leveret to nye Kel-Berg 2 akslet Dollyer til J. M. Jensen A/S

Hydraulik tank fra KTR

Vi søger en ingeniør til offshore løfteudstyr i Esbjerg

Ny trailer til Poul Schou !

Ny kran? →→→→ Fyns Kran Udstyr A/S

Harly Mogensen & Søn er kørt med en ny Kel-Berg letvægtsmodel 4 akslet tipanhænger fra Lastas

CERTEX Danmark søger en erfaren konstruktør

Mini Trans flytter for Good Monday

CERTEX Danmark søger en Intern teknisk sælger

Kel-Berg 3 akslet 24 tons tipkærre fra Lastas til Johan Bækgård & Søn ApS

Ny 5-polet modulær MIXO SQUICH®-indsats

Send til en kollega

0.163