23948sdkhjf

Leman frygter ikke Brexit

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

England er et af de markeder, hvor den danske transportkoncern Leman har oplevet den kraftigste vækst. De seneste tre år er tre engelske virksomheder overtaget, og de er nu samlet sammen med Leman UK i et nyt domicil i Normanton ved Leeds.

Transportmagasinet: I satser meget på England. Frygter I ikke Brexit?

- Nej, vi er ikke nervøse for Brexit, svarer Thomas Krøyer. Vi har forberedt os og vores kunder bedst muligt.

- Selv om det værst tænkelige scenarie skulle ske - et Brexit uden aftale - så skal englænderne stadig importere og eksportere varer.

- Med vores tre opkøb på det engelske marked har vi nu en solid platform. Vi kan tilbyde en bred vifte af produkter til vores kunder.

Plads til vækst

- Vores opkøb har også åbnet mulighed for yderligere vækst i England. Selv om vores engelske selskab er blevet det tredjestørste selskab i Leman-gruppen, er vi stadig små i forhold til hele det engelske marked, så er stadig er plads til at vi kan vækste her.

Læs også: Stabil vækst hos Leman

Transportmagasinet: Hvordan tror du, englændernes Brexit bliver?

- Hvis Brexit havde indtruffet som planlagt den 29. marts, så tror jeg nok, at vi ville have oplevet kaos. Nu træder Brexit først i kraft til oktober, så der er lidt mere tid til at forberede sig; men vi ved ikke, hvordan det ender.

- Jeg tror, at det bliver spændende lige til det sidste.

Første speditørelev

Transportmagasinet: England betyder meget for Leman, ikke?

- Jo, vi er stadig små på det engelske marked, men vi føler at vi har en del at bidrage med – også på uddannelsesområdet. Vi har netop antaget vores første speditørelev i Englang. og det går rigtig godt.

Læs også: DFDS fortsætter på fed brexit-kontrakt

- Arbejdsmarkedet er presset, og vi bliver nødt til at holde fødekæden i gang. I Danmark ansætter hvert år 20-25 nye elever.

Transportmagasinet: Er det svært at få de unge til at interessere sig for branchen?

- Nej, svarer Thomas Krøyer. Jeg synes, at spedition, transport og shipping altid har haft en høj stjerne hos de unge. Der er mange spændende arbejdspladser med gode muligheder; men det er klart, at man må hele tiden sørge for, at man har et godt ”brand,” så man kan tiltrække de unge.

- Det er noget, vi arbejder målrettet med. Leman er blevet mere synlig de senere år, og vi har et positivt image blandt de unge.

- Det kan vi se på antallet af ansøgninger, når vi skal have elever. Sidst fik vi over 200 ansøgninger.

- Vi kan også se, at de forbereder sig grundigt inden de kommer til samtale. De ved noget om den virksomhed, som de gerne vil arbejde i; men vi bliver nødt til at være aktive på HR-området, hvis vi skal bibeholde de unges interesse. Der er kamp om ungdommen, slutter Thomas Krøyer.

Mere om: Brexit | Leman | Thomas Krøyer
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Lastbilrazzia gav masser af bøder og sigtelser

Vognmandssøn er nu havnedirektør

Effer-kran er klar til at arbejde i Hedensted

Test: Ny Renault Trafic

Renaults største nyhed i år på varebilssiden er den nye Trafic, der får helt ny og mere smidig 2-liters motor i stedet for forgængerens 1,6 liter.

Godstransport stiger fortsat

Nyhedsbrev

Ny slamsuger til Thisted Kloakservice

Online Avis Arkiv

Nu tager Forsyning Helsingør selv skraldet

Dækbranchens temadag

Utilfredse passagerer koster udskældt rederi bod på 100.000 kroner

VBG klar til messe i 2020

Vestfyn Trækker holdes 15.-17. maj 2020.

Branchen skuffet over nye overhalingsforbud for lastbiler

Lærlingens vej til at køre varebil

Svenske vognmænd får støtte til biogas-lastbiler

Ancotrans vil bruge bid af overskud til grøn omstilling

Flere motorveje får forbud mod overhalende lastbiler

Overhalingsforbud for lastbiler indføres på større del af motorvejsnettet for at give bedre trafikafvikling

Rønne Havn køber stor mobilkran af CMP

Dansk Erhverv advarer: Bydel dør uden erhvervstransport

Ny bog: Lastbilernes Guldalder

Ny bog med beretninger fra danske eksportchauffører, som kørte asfalten tynd i Europa, Rusland og Mellemøsten.

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Nye havnekajer på en halv kilometer

Debat
ITD: 3F’s bøllemetoder er velkendte i vognmandserhvervet

Nye leveringer

Minister vil diskutere miljøstramninger med borgmestre

Kort om navne

Skiftedag i Volvos marketing

Ny ansøgningsrunde i FDE Fonden

Flere disponenter klar

Større sikkerhed på lageret

Stort skridt videre mod fremtidens jernbane

Modkørende trafik i Øresundstunnellen

Intelligent kryds sparer tid for bilister

Kolding Havn får ny bestyrelsesformand

Robotter skal arbejde udendørs

Sådan virker Volvos turbo-compound

Rekordmange udlændinge har job i Danmark

Nye hjælpere til godset

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Mini Trans’ vogneftersyn er et kvalitetsstempel

Ny kærre til entreprenør i Tønder

Du er ved at blive snydt!

Titgemeyer Skandinavien udstiller igen på HI messen

Stevnhoved ApS kan køre hjem med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænger med lang bogie

Boligselskab har fokus på komfort!

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Effektiv og værdiskabende budgetlægning med agile CPM systemer

Ny kran til BSM A/S i Bjerringbro

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 59 m3 til Vognmand Torben Bøgh ApS

Hvordan lyder støjen?

Plade Olie/vand køler Type PHE fra KTR

Få overblik over dit brændstofforbrug

Slip for tungt arbejde med ny hjulløfter

Er du træt af at bruge for meget tid på trælse certifikatsystemer?

Vognmand Claus Hansen A/S kan køre hjem med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænger

Løftegrej til gi' væk priser

HCS tilbyder professionel TV-inspektion af kloaksystemer

Prolink S10-0 PP (polypropylene) med Friktions Top (FRT1).

Endnu en Nopa påhængsvogn til landevejen

Kraner til Storstrømsbroen

Vognmandsforretningen Bjarne Madsen ApS kan køre hjem med en ny Kel-Berg 3 ...

SEMIFLEX præcisions koblinger

Udskiftning af kerne i skorsten

SAWO har leveret et nyt Multilift Ultima 24Z.59 kroghejs

Send til en kollega

0.207