23948sdkhjf

Scanias V8'er fylder 50: Sender jubilæumsmodel på vejene

For et halvt århundrede år siden løftede Scania sløret for den første Scania V8-motor, og det fejrer Scania Danmark med noget helt specielt – nemlig 50 unikke Scania V8 Limited Edition biler til det danske marked.

Bilerne er udstyret med en standard Scanias V8 50 år pakke, der består af V8 stribesæt i guld, velkomstbelysning, navkapsler og stænklapper.

Men derudover vil alle biler have et nummereret Limited Edition skilt, der angiver bilens unikke nummer, et dansk, specialproduceret V8-logo med vandmærker af tidligere udgaver af V8 lastbiler, guldlister i kabinen og sidst men ikke mindst, så vil rat, sæder, dørbeklædning og gulvmåtte have guld syninger og V8 50 års logo. Alle trækkerne har en V8 galge.

50 Scania V8 limited edition
Den første Limited Edition bil står klar og vil blive udstillet for første gang til Store Legedag på Bornholm den 9.-10. august. Limited Edition #1 er en Scania V8 S-model trækker opbygget hos Scanias kompetente opbyggerteam i Vojens.

Den 3-akslede trækker består af S-seriens store sovekabineførerhus lakeret i mørkeblå metallak med sort frontgrill og er blandt andet opbygget med et nyopfundet aluminiumsystem i 5/7 mm dørkplade, sideværn, skab med mekanisk opluk i højre side, specialdesignet V8 galge, lygtebum med originale Scania lygter under tagspoileren, ekstra LED lys og afdækning under bagenden.

Indvendigt er bilen er udstyret med fuld V8-læderpakke, Premium førersæde med ventilation, drejbar hvilestol, stort infotainmentsystem med 7” skærm, kaffemaskine, køleskab, tabletholder og stort klimaanlæg. Bilen har også alt i Scania sikkerhedsudstyr.

Limited edition #2 og #3 er begge 3-akslede V8 S-modeller, hvoraf den ene vil være lakeret i sort metallak og den anden i guld metallak.

Limited edition i kundetilpassede løsninger
Alle kunder er forskellige. Derfor vil der for de resterede 47 biler gælde, at interesserede købere selv vil få mulighed for at skræddersy deres helt egen V8 Limited Edition. Altså vil alle 50 udgaver af denne Limited Edition serie være unikke.

50 år er en evighed inden for motorudvikling, og ikke overraskende deler den nutidige Scania V8'er kun det grundlæggende design og det modulære koncept med første generation.

- Motoren er selvfølgelig blevet videreudviklet og fornyet flere gange gennem årene, men det grundlæggende koncept er det samme som for 50 år siden – otte cylindre arrangeret i en V-form og en effektivitet, der ikke er set andre steder. Den typiske V8-lyd er selvfølgelig også stadig intakt, fortæller Kasper Rasmussen.

Det nyeste V8-program blev introduceret i 2017. Det nye program, der er tilgængeligt med 520, 580 og 650 hk og 730 hk, blev med det samme anerkendt for sin imponerende brændstofpræstation, der giver brændstofbesparelser på 7-10 procent for kunder, der har biler med høj kombineret lastbil og trailervægt og/eller har brug for højere gennemsnitshastigheder.

Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Stor tungvognskontrol: Nysynet sættevogn kunne ikke bremse

Fortsat trængsel på rastepladserne

Aalborg får tilladelse til forsøg med selvkørende busser

Kolding gør klar til afviklingen af erhvervshavnen

Poul Schou lukker og slukker i Ejby efter 52 år

Nyhedsbrev

9.048 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Online Avis Arkiv

Branchen i oprør: Postnord-støtte er en hån

TIP i nyt samarbejde med GLS

Katalog sendt på gaden: Se listen over sikkerhedskritiske fejl her

Historisk vognmand på Fyn konkurs

Postnord har brug for over 100 millioner til redningsplan

Det kræver yderligere statsstøtte, hvis Postnord skal leve op til forpligtelser om udlevering af breve

Ung vognmand får bøde på 1 million

Han har digitaliseret en mørtelbil

70-årige Jens Erik Jensen har designet en ny, automatiseret mørtelbil, der kan rumme 25 ton materiale.

Dansk direktør forlader MAN øjeblikkeligt

Rekordår: Dobbelt op på konkurser i transportbranchen

Nu er det officielt: TIP og PEMA har samlet kræfterne

Aftale om nye skraldevogne på plads

Tredje spor over Fyn sparer trafikanter for 152.000 rejsetimer hvert år

Aarhus Havn sætter container-rekord

Wow: Opsigtsvækkende Scania til Thorsen

Danske Fragtmænd sparer årligt 45 tons papir

Med ét simpelt greb har Danske Fragtmænd elimineret spild for hvad der svarer til 400 træer om året

Klar til flere typer løft i Vinderup

Preiss sætter fokus med ny Konecranes, som kan håndtere tungere løft.

Banedanmarks direktør stopper

DTL: Vigtige tiltag i ny finanslov

Vejdirektoratet sparer på lyset på hovedlandevejene

SDK Shipping køber Odense-selskab

Mærsk har taget hul på global fyringsrunde

Trods stort fokus: Kvinder fylder stadig lidt i bestyrelser

Flere tomme lagerlokaler for første gang i syv år

Volvo lancerer vidensbank for transportbranchen

Hollandsk chauffør dømt for at smugle over 50 kg hash

800 meter længere pr. liter

Hiab udvider garantien

Ny og mere bæredygtig Scania

Der er en grønnere vej

Still får ny dansk direktør

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Så let er det at samle en Thern® Davit kran →

Specialfremstillet søjlesvingkran

Kel-Berg 4 aks. gardintrailer til Stykgodscentret Skive A/S

Kroghejs med mange brugervenlige løsninger

PDF-scanning af ordrer

Fleet Complete Danmark flytter til nye kontorer i Ballerup

Er du usikker på, hvordan du skal gribe kemisk APV an?

Båndstropper, løftestropper eller løftebånd?

Ny Kel-Berg nedbygget sværlasttrailer til Midt-Trans ApS

10 TIPS til vedligehold af din hydraulikpumpe til løft

Olie/luft køler Type OAC fra KTR

Prysmian lagerfører populære krankabler

KLC A/S åbningstider i julen

BSV udvikler sammen med kunden

Jens Buhl & Sønner A/S kan køre hjem med en ny Kel-Berg

En Hiab kran til entreprenørarbejde

KH-Technic ApS leverer nu kabler og stik fra SHIELD

NOS A/S tilbyder rustfrit løfteudstyr

Vi leverer – også mellem jul og nytår

Jobopslag: Receptionist - Odense →

Montageteknik fra Titgemeyer

Ny Kel-Berg tiptrailer til Vognmand Henrik Thomsen

SEMIFLEX præcisions koblinger

Brug for hjælp lige nu?

En verificeret indsats for FNs verdensmål

Send til en kollega

0.369