23948sdkhjf

HMF: - Ventetiden skal ned

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

I mere end syv årtier har HMF designet, udviklet og produceret lastbilkraner. Det er ikke uden grund, at virksomheden i dag er blandt de største på verdensplan inden for lastbilmonterede kraner.

Sidste år annoncerede HMF flere nye produkter i deres kranserie, som i år er fuldt lanceret globalt.



En stor efterspørgsel på virksomhedens nye kraner har siden 2018 været medvirkende til længere leveringstider end normalt - helt op til seks måneder på nogle modeller.

- Det er dejligt, at markedet har taget godt imod vores nye kranmodeller, også selvom det har givet os lidt udfordringer på leveringstiden, siger Brian Stage, CEO hos HMF.

- Vi mener dog, at seks måneder er for lang tid at vente på en ny kran, og vi gik derfor i gang med en række initiativer i 2018 med den hensigt at forbedre leveringstiderne, så vi bedre kan imødekomme den positive efterspørgsel.

I 2018 igangsatte HMF en række initiativer og investeringer for at fremtidssikre en øget kapacitet, og dermed opnå en væsentlig bedret leveringstid på nye kraner. I år er disse forbedringsinitiativer for alvor begyndt at vise resultater.

Læs også: HMF-direktør fik transport ind med modermælken

- Efter en periode med hårdt arbejde hele vejen rundt i virksomheden, er vi nu glade for at se løbende forbedringer i vores sourcing, processer, samt leveringstider. For os er det utrolig vigtigt, at de, som ønsker en HMF kran, kan få det - også inden for rimelig tid! siger Brian Stage.

I dag er leveringstiderne nede på under tre måneder for de fleste modeller, og endda kun ca. to måneder for nogle af de stærkt efterspurgte modeller i mellemkranserien. HMF ser også lyst på fremtiden, nu hvor kapaciteten er forbedret. I 2018 var HMF’s ordreindgang højere end i 2017, og i år ser virksomheden ligeledes en positiv udvikling.

Nye modeller
HMF’s lancering af nye kraner inkluderer følgende modeller; HMF 7020 og HMF 9520, HMF 1610, HMF 1620, HMF 1910, HMF 1920, HMF 2310, HMF 2320, HMF 2810 og HMF 2820.

Nøgleord for de nye kraner er design, sikkerhed og nye features til at fremme brugervenligheden og effektiviteten i kranarbejdet. De er også designet med fokus på en optimal løfteevne i forhold til egenvægt, som er ét af de områder, hvor HMF’s kraner skiller sig ud fra konkurrenternes.

Mere om: Brian Stage | HMF | HMF Group
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Fragtfirma kvitter smøgerne: Alle medarbejdere skal stoppe med at ryge

Nyt fra bestyrelser og direktioner

ITD lukker ned for forsikringer i udlandet

Fremtidens Chauffør
2500 chauffører søges: Jobmesser til kamp mod chaufførmangel

Ministeren stiller skarpt på udfasning af benzin- og dieselbiler

Nyhedsbrev

Fremtidens Chauffør
Flere bliver uddannet til chauffør

Online Avis Arkiv

Højteknologisk brandbil rykker ud til lastbilbrande på Storebælt

Scania Danmark-direktør fejrer kvart århundrede

Lastbilrazzia gav masser af bøder og sigtelser

Test: Ny Renault Trafic

Renaults største nyhed i år på varebilssiden er den nye Trafic, der får helt ny og mere smidig 2-liters motor i stedet for forgængerens 1,6 liter.

Effer-kran er klar til at arbejde i Hedensted

Vognmandssøn er nu havnedirektør

Nu tager Forsyning Helsingør selv skraldet

Dækbranchens temadag

Utilfredse passagerer koster udskældt rederi bod på 100.000 kroner

Godstransport stiger fortsat

Branchen skuffet over nye overhalingsforbud for lastbiler

Ny slamsuger til Thisted Kloakservice

VBG klar til messe i 2020

Vestfyn Trækker holdes 15.-17. maj 2020.

Lærlingens vej til at køre varebil

Svenske vognmænd får støtte til biogas-lastbiler

Rønne Havn køber stor mobilkran af CMP

Ancotrans vil bruge bid af overskud til grøn omstilling

Flere motorveje får forbud mod overhalende lastbiler

Overhalingsforbud for lastbiler indføres på større del af motorvejsnettet for at give bedre trafikafvikling

Kort om navne

Skiftedag i Volvos marketing

Ny ansøgningsrunde i FDE Fonden

Flere disponenter klar

Større sikkerhed på lageret

Stort skridt videre mod fremtidens jernbane

Modkørende trafik i Øresundstunnellen

Intelligent kryds sparer tid for bilister

Kolding Havn får ny bestyrelsesformand

Sådan virker Volvos turbo-compound

Robotter skal arbejde udendørs

Rekordmange udlændinge har job i Danmark

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vil du ha' styr på reglerne for ekspropriation og anbringelse af ledninger her i efteråret?

Det betyder noget for os at kunne gøre en forskel i netop din virksomhed

To nye Kel-Berg 4 akslet 37 m3 tiptrailere leveret til Kurt Holm & Sønner

Sidste chance for Early Bird-rabat på Nohrcons udbudskonferencer! Bliv klogere på udbudsreglerne

Kom til demodag med Hikoki hos JNF Momentum

Dansk kvalitet – hurtig leveringstid

Load test af løfteværktøj til turbine løft

Lastas har leveret fire nye Kel-Berg 2 akslet city bokstrailere til Thortrans Randers A/S

RCS Remote - For mange anvendelser

Undgå rygsmerter grundet dårlige ergonomiske forhold

Ny kran/hejs opbygning til Knud Gade A/S

Mini Trans’ vogneftersyn er et kvalitetsstempel

Ny kærre til entreprenør i Tønder

Du er ved at blive snydt!

Titgemeyer Skandinavien udstiller igen på HI messen

Stevnhoved ApS kan køre hjem med en ny Kel-Berg 3 akslet overføringsanhænger med lang bogie

Boligselskab har fokus på komfort!

HCS - din Onestop partner i renovationsløsninger

Effektiv og værdiskabende budgetlægning med agile CPM systemer

Ny kran til BSM A/S i Bjerringbro

Ny Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 59 m3 til Vognmand Torben Bøgh ApS

Hvordan lyder støjen?

Plade Olie/vand køler Type PHE fra KTR

Få overblik over dit brændstofforbrug

Slip for tungt arbejde med ny hjulløfter

Send til en kollega

0.204