23948sdkhjf

HMF: - Ventetiden skal ned

| Af Jesper B. Nielsen | Tip redaktionen om en historie

I mere end syv årtier har HMF designet, udviklet og produceret lastbilkraner. Det er ikke uden grund, at virksomheden i dag er blandt de største på verdensplan inden for lastbilmonterede kraner.

Sidste år annoncerede HMF flere nye produkter i deres kranserie, som i år er fuldt lanceret globalt.



En stor efterspørgsel på virksomhedens nye kraner har siden 2018 været medvirkende til længere leveringstider end normalt - helt op til seks måneder på nogle modeller.

- Det er dejligt, at markedet har taget godt imod vores nye kranmodeller, også selvom det har givet os lidt udfordringer på leveringstiden, siger Brian Stage, CEO hos HMF.

- Vi mener dog, at seks måneder er for lang tid at vente på en ny kran, og vi gik derfor i gang med en række initiativer i 2018 med den hensigt at forbedre leveringstiderne, så vi bedre kan imødekomme den positive efterspørgsel.

I 2018 igangsatte HMF en række initiativer og investeringer for at fremtidssikre en øget kapacitet, og dermed opnå en væsentlig bedret leveringstid på nye kraner. I år er disse forbedringsinitiativer for alvor begyndt at vise resultater.

Læs også: Kranbygger røg under milliarden

- Efter en periode med hårdt arbejde hele vejen rundt i virksomheden, er vi nu glade for at se løbende forbedringer i vores sourcing, processer, samt leveringstider. For os er det utrolig vigtigt, at de, som ønsker en HMF kran, kan få det - også inden for rimelig tid! siger Brian Stage.

I dag er leveringstiderne nede på under tre måneder for de fleste modeller, og endda kun ca. to måneder for nogle af de stærkt efterspurgte modeller i mellemkranserien. HMF ser også lyst på fremtiden, nu hvor kapaciteten er forbedret. I 2018 var HMF’s ordreindgang højere end i 2017, og i år ser virksomheden ligeledes en positiv udvikling.

Nye modeller
HMF’s lancering af nye kraner inkluderer følgende modeller; HMF 7020 og HMF 9520, HMF 1610, HMF 1620, HMF 1910, HMF 1920, HMF 2310, HMF 2320, HMF 2810 og HMF 2820.

Nøgleord for de nye kraner er design, sikkerhed og nye features til at fremme brugervenligheden og effektiviteten i kranarbejdet. De er også designet med fokus på en optimal løfteevne i forhold til egenvægt, som er ét af de områder, hvor HMF’s kraner skiller sig ud fra konkurrenternes.

Mere om: Brian Stage | HMF | HMF Group
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Varebiler kørte gods uden tilladelse - blev taget af politiet

NTG køber op i Ebrex Business Solutions

Trailer-aktør fanget i politisk spil: - Vi føler os som gidsler

Plus

Bagom Vestas-aftalen
DSV vil have vognmændene med på holdet: - Vi skal spille hinanden gode

Mærsk og ADP vil bygge for en milliard kroner i Taulov

Mærsk forfølger nu strategien om at gå i land igennem stort projekt ved Fredericia

Nyhedsbrev

9.106 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Nyt fra bestyrelser og direktioner

Online Avis Arkiv

Gammel vej-plan kan spare samfundet 250 millioner

Kolding-vognmand tjente mere i 2019

Danske Havne uddeler ny bæredygtighedspris

Blue Water om corona-udbrud: "Nu begynder det at blive alvorligt"

Vanvittigt: Volvo lancerer fire nye lastbiler - ved at stable dem ovenpå hinanden

Ugehvil: Bødeniveauet 10-dobles

Pink trailer med mange muligheder

ATL og 3F enige om overenskomst for 20.000 transportarbejdere

Sjællandsk vognmand leverer bedste regnskab i fem år

Blue Water åbner endnu et kontor i Caribien

Lastvogn væltet om på siden: Chauffør slap uskadt

Plus

Udvidelse af havn vedtages onsdag: - Nu er alle glade

Styrelse retter fejl i chaufføruddannelsesbeviser

Lave trafiktal kan sende regning for betalingsbro videre til skatteborgerne

Færre spøgelsesbilister: Laveste niveau i 15 år

Antallet af spøgelsesbilister faldet til laveste niveau i 15 år

Jernbanen - et godt alternativ fra Kina

Efter ild i el-skraldebil: Beredskab efterlyser retningslinjer for opklipning

Plus

”Dansk shipping er gået glip af en enestående gigant”

DFDS og DSV er hver for sig store succeshistorier i dansk shipping. Men Jan Erlund ærgrer sig over, at ejerne bag de to virksomheder ikke greb chancen og fusionerede, da muligheden bød sig

Nordjysk fragtvirksomhed får æren for jobfest hos vinduesproducent

Lastbilchauffør havde 12 pistoler med til Danmark

Coronavirus kommer til at koste Mærsk i 2020

Mærsk køber logistikselskab i USA for næsten fire milliarder

Entreprenør- og vognmandsfirma skærer 5,8 mio. kr. af overskuddet

Coronafrygt har kostet verdenshandel milliarder

ATL: Stop bødestigning ved arbejdsulykker

Heftig stigning i modulvogntog på Øresundsbron

Banedanmark har fundet ny direktør med jernbaneerfaring

Fagfolk: - Den danske jernbane er syg

Grøn omstilling på vej

Minister vil sætte batteridrevne tog på skinner inden 2030

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vognmandens Dag, Dalby, Sjælland

Lej lagerplads hos HCS i glostrup

Kel-Berg 4 akslet tiptrailer 71 m3 til Jakob Pedersen

Ny kran i jeres virksomhed?

50 tons transformer leveret

Würth øger fagligheden på additiv-området med nye partnere

NOS A/S tilbyder manuelle RHINO Taljer!

Mini Trans leverer med usvigelig præcision

Den nye CarWash-Shop fra WashTec er her!

HCS tilbyder opbevaring af pallegods i Glostrup

Ny Kel-Berg hejseladskærre til C. Rønholt ApS fra Lastas

Se hvorfor et kursus i Sikker Anhugning kan være en god ide

Sådan implementerer du ISO 45001 standarden...

Sådan får dine kasserede tekstiler ny nytteværdi

Billige lastekroge

NOS A/S tilbyder løfteklør fra TERRIER

AAG leverer koniske propper til scrubbere

Banegodkendt føringsveje

Omfattende Panduit program

Løfteåg leveret til finsk kunde - Fyns Kran Udstyr A/S

Hardy Bjerregaard Kristensen nye Kel-Berg tiptrailer

Hvordan øger du effekten af ISO 14001:2015?

NOS A/S Tilbyder kædesling i klasse 8, 10 og 12

Vores serviceydelser overrasker!

Sidste chance for Early Bird-rabat til PROCURETECH FORUM

Send til en kollega

0.187