23948sdkhjf

Utilfredse passagerer koster udskældt rederi bod på 100.000 kroner

| Af Redaktionen/Ritzau | Tip redaktionen om en historie

Færgepassagerers utilfredshed med blandt andet kiosk, cafeteria og restaurant udløser ny bod til Molslinjen

Utilfredshed med færgebetjeningen af Bornholm udløser en ny bod til Molslinjen.

Det er tredje gang, at rederiet får en bod, efter at Molslinjen for et år siden begyndte at sejle til og fra Bornholm.

Utilfredsheden, der udløser en bod på 101.291,20 kroner, går blandt andet på udvalget af varer i kiosk, cafeteria og restaurant på færgen.

Det er ikke tilfredsstillende, mener transportminister Benny Engelbrecht (S).

- Det er vigtigt, at kunderne er tilfredse med sejladsen på Bornholm, og derfor mener jeg også, at vi skal handle kontant, når vi i den seneste måling kan konstatere, at passagerne er utilfredse med visse dele af færgebetjeningen, siger Benny Engelbrecht i en pressemeddelelse.

Læs også: 'Povl Anker' tilbage til fordums storhed med nænsom renovering

Molslinjen utilfreds med bod

Som Søfart tidligere har skrevet, har Transportministeriet to gange tidligere opkrævet en bod fra Molslinjen på henholdsvis 200.000 kroner og 1,3 mio. kroner.

I Molslinjen siger kommunikationschef Jesper Maack, at rederiet arbejder på at indfri kundernes forventninger.

- Vi bliver målt på fem målepunkter af ministeriet. Og på et ud af de fem punkter falder vi uden for skiven. Derfor får vi en bod, og det er vi selvfølgelig ikke tilfredse med, siger han til Ritzau.

Det er ifølge Jesper Maack i særdeleshed vareudvalget i en taxfree-shop, som vækker utilfredshed blandt kunderne.

Læs også: FOTOS: ’Express 4’ ankommer til Aarhus for første gang

- Det er noget, vi kommer til at gøre noget ved, siger han.

Han oplyser, at rederiet har haft en kommunikation med ministeriet, da man ikke mener, at taxfree-shoppen er omfattet af kontrakten.

Men meldingen fra ministeriet er ifølge kommunikationschefen, at shoppen er omfattet.

- Derfor er vi selvfølgelig interesseret i at gå gjort shoppen tilfredsstillende for alle vores kunder, siger han.

Læs også: Molslinjen opkrævet bod på tre millioner kroner

Det her er den tredje bod, I får. Hvor tæt er I på målet om at skabe tilfredse kunder?

- Umiddelbart tænker jeg, at vi er meget tæt på. Vi kan se, at kundetilfredsheden især hen over august har været kraftigt stigende. Vi lytter til bornholmerne og gør noget ved de her ting, og så håber og tror vi på, at vi nærmer os en o.k. kundetilfredshed på Bornholm, siger Jesper Maack.

Målingen af kundetilfredsheden sker hvert halve år.

På trods af, at Molslinjen har formået at øge antallet af rejsende til og fra Bornholm betragteligt, siden rederiet overtog færgebetjeningen af øen fra Danske Færger for et års tid siden, har bornholmerne været på nakken af Molslinjen fra dag ét.

Det skyldes dog primært flere aflyste afgange end tidligere, og at komforten på 'Express 1' efter bornholmernes opfattelse er langt ringere, end den var på tidligere hurtigfærger på ruten. Både bornholmere og transportminister Benny Engelbrecht har derfor på det kraftigste opfordret Molslinjen til at montere en t-foil i håbet om, at en sådan kan være med til at reducere antallet af søsyge passagerer. 

Mere om: Molslinjen
Hold dig opdateret med Transportmagasinet
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Forsiden lige nu

Fyrtårn begynder ti timer lang flugt fra havet

25.000 ventes at kigge med, når Rubjerg Knude Fyr sættes på "rulleskøjter" for at komme på afstand af havet

Hård Brexit eller blød landing: Vognmænd bider negle

Der er nervøsitet og usikkerhed blandt de danske vognmænd. Sker Storbritanniens farvel til EU på den hårde måde, kan det betyde massive problemer med mistede ordrer og kilometerlange køer

Mærsk opjusterer: Bliver milliarder mere værd på børsen

Nye regler for særtransporter 1. november

Dansk chauffør dømt i græsk narkosag: Nu er han snart på fri fod

Græsk politi stoppede dansker med knap et halv ton hash. Mandag har dansk dommer givet ham konverteringsdom.

Nyhedsbrev

Tid til at prøve en 6-cylindret

Online Avis Arkiv

Politiet stopper uopmærksomme trafikanter hele ugen

Skift olie på ramperne inden frosten kommer

Vognmandsfirma fylder 100 år

Chauffør snydt for over en halv million kroner

3F krævede 565.000 kroner i lønefterbetaling til lastbilchauffør, men arbejdsgiveren afviste kravet med en usædvanlig forklaring.

Chauffører risikerer kæmpe bøder: - Det er halvdelen af min månedsløn

Nyt fra bestyrelser og direktioner

To DAF til Pagh Transport

Transportfirma åbner egne tankstationer

Bygger kæmpe energifabrik

Betalingsbro er et skråplan

Vi kan ikke leve af en smuk bro

Test
Lastbil med tryghedsgaranti

Det kan være ubehageligt at køre lastbil på ukendte vejstrækninger, men i Mercedes-Benz med MirrorCam er man helt afslappet.

Havneudvidelse i Vordingborg færdig før tid

Europæisk vejtransport: No deal giver massive problemer

Ingen lov om spejl-kameraer

Million-anlæg taget i brug

Ny Volvo Truck chef i Aalborg

DSV svinger kniven: 165 jobs skæres væk

Arla kører på GTL

ADP ansætter ny udviklings-chef

Danmarks konkurrenceevne fastholder plads i global top-ti

Person død efter arbejdsulykke på containerterminal

Refako lander millionunderskud

Vigtige love for opbyggere

Månedens konkurser

Vær klar til miljøindsats

LEDER: Slut med at overhale?

Lang ventetid på varebilstilladelser

Bestyrelsesformand i DSV trækker sig

Dækbranchens temadag

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Hydraulik tank fra KTR

PANZERFLEX - robuste multikabler til tung industri

Ny svingkran? Se hvad vores kunder siger...

2 nye 3-aks. KRONE køletrailere til MJT APS

Heavy-Lift HMPE Sling

NOS A/S sørger for sikkerheden!

SCANGRIP præsenterer helt ny serie af kraftige lommelygter

Sådan kan du forbedre effektiviteten i distribution af olie

Sådan laver du effektive dækskift

Endnu en EFFER kran til SKAKS

HUSK: vores kundetilfredshedsanalyse - vind en Bruder® bil

Ny Kel-Berg sværlasttrailer til PK Transport A/S

Hydrauliske komponenter fra KTR

Deltag i konferencen ‘Reliability strategy and tools’

Prysmian introducerer ALESEA – en kabeltromle evolution

VIND en Bruder-bil -Deltag i vores kundetilfredshedsanalyse

Vognmand Kold A/S nye Kel-Berg 4 akslet tiptrailer på 83 m3

VKST i front for landbrugets CO2 kamp med nyt solcelleanlæg

Formiddagsevent:Effektiv samhandel ml. kunder & leverandører

"Samarbejdet giver en fleksibilitet, vi ikke har set før"

Ny Kel-Berg 4 aks. gardintrailer med truck beslag

UT 20U-14 Fstr/Fbrc Sort/Blp

Flangekoblinger til forbrændingsmotorer

Få stærkere kunderelationer og øget salg med effektiv EDI

Bliv opgraderet! Som 6.400 andre - Det tager kun ét minut

Send til en kollega

0.289